2020. jún 29.

E-mail marketing tippek, hogy ne maradjon megnyitatlanul üzeneted!

írta: Sáringer Viktória
E-mail marketing tippek, hogy ne maradjon megnyitatlanul üzeneted!

email2.jpgElőfordult már veled, hogy kiküldtél egy e-mailt az ügyfeleknek, vásárlóknak, de még csak meg sem nyitották? Vagy megnyitották, majd egyből törölték is? Manapság már nehéz eljutni az emberekhez, kevésbé nyitottak az e-mailben történő megkeresésekre, így ez egyáltalán nem meglepő. Ugyanakkor fennáll a lehetősége annak is, hogy valami gond van a stratégiáddal. Ebben az esetben fejlődhetsz, változtathatsz, javíthatsz, hogy tökéletesítsd technikádat és több embert érj el a jövőben!

Értsd meg!

Tegyük a kezünket a szívünkre, mindannyian voltunk már úgy, hogy meg sem nyitottuk egy márka levelét, csupán egy elegáns mozdulattal egyből kitöröltük vagy a SPAM mappába helyeztük át. Először is fontos, hogy megértsd, ez miért fordulhat elő üzeneteddel. Lehet, hogy nem megfelelő módon ragadod meg közönséged figyelmét vagy az elsődlegesen látható szöveged nem elég érdekes, nem ösztönzi arra az embereket, hogy nyissák meg, kattintsanak.

Csak módjával!

Fontos, hogy ne ess át a ló túloldalára és üldözd az embereket számtalan levéllel, mert ebben az esetben szinte garantált a leirakozás, kéretlennek nyilvánítás. Amennyiben megfelelően használod az e-mail marketinget, ez egy nagyszerű lehetőséget kínál, hogy eljuttasd üzenetedet (potenciális) ügyfeleidnek. Megerősítheti a kapcsolatot a felhasználókkal és emlékeztetheti őket márkádra és hogy hogyan érhetnek el Téged.

Marketing e-mailek

email.jpgEzek általában információt közvetítenek vagy promóciós üzenetek, amiket olyan személyek kapnak meg, akik kérték, hogy tájékoztasd őket a legfrissebb hírekről, akciókról – vagyis feliratkoztak a hírleveledre, levelezőlistádra. Prospektusok, villámakciók, kedvezménykódok, új termék beharangozása, sajtómegjelenések, felmérések, hirdetmények: ezek közül mindegyik téma és típus megjelenhet marketing e-mailedben.

Kereskedelmi ügylettel kapcsolatos e-mailek

Ezek az üzenetek általában automatizáltak és a felhasználó aktivitása váltja ki őket. Például köszöntő üzenet kiküldése, amikor valaki feliratkozik a levelezőlistádra, vásárlást visszaigazoló üzenet, számla kiküldése vásárlás után, csomagkövetési információk a rendelés leadása utáni napokban, hitelesítési e-mail. Ez nagyon általánosnak hat első hallásra, azonban ne becsüld le! Amennyiben ilyen üzenetet kapnak a felhasználók, nagyobb eséllyel lépnek kapcsolatba Veled a későbbiekben is. Ezekben az automatikus üzenetekben megbíznak az emberek és előbb megnyitják, mint egy hírlevelet. Főleg, ha számukra elengedhetetlen információkat tartalmaznak, mint például a kiszállítás időpontja vagy az E-book, amit a felirakozással ingyenesen megszereznek.

Üzemeltetéssel kapcsolatos, szervezeti e-mail

Ezek az üzenetek általában fontos információkat közvetítenek vállalkozásodról, úgymint nyitvatartás megváltozásának kihirdetése, nyári bezárás időpontja, szolgáltatások vagy kínálat változása. Lehet, hogy ez az e-mail nem hoz új vásárlásokat számodra, de fontos, hogy a felhasználók érezzék a bizalmat és teljeskörű tájékoztatást kapjanak, ami pozitív képet fest rólad.

Amikor e-mailt küldesz, hangsúlyos, hogy pontosan mit is akarsz elérni és ennek megfelelően struktúráld az üzenetedet. Íme néhány tipp:

Építsd a feliratkozók listáját!

Ha hozzákapcsolsz valamilyen értéket, akkor bizonyosan könnyebben szerzel új feliratkozókat. Ez nem muszáj, hogy valami különlegesség legyen, elég egy pár százalékos kedvezmény vagy egy ezer forintos kupon az első vásárlásnál, ingyenes tartalom, például E-book felajánlása. Az is elég, ha hasznos tippeket vagy exkluzív videós tartalmakat ígérsz az embereknek. Persze ezekhez az ígéretekhez azért illik is tartani magunkat, hiszen sosem jó, ha csalódnak márkánkban!

Biztasd az embereket az olvasásra!

email3.jpgEgy jó téma, frappáns felütés elengedhetetlen, hogy olvasásra buzdítsd napjaink elfoglalt emberét. Légy személyes: beszélj az olvasóhoz úgy, mintha épp beszélgetnétek. Hozz létre célzott, perszonalizált tartalmakat!

Esztétika

Bizonyosodj meg róla, hogy az e-mail jól néz ki! Illeszkedjen arculatodhoz, célközönséged igényeihez az üzenet – így nagyobb sikereket érhetsz el! Ha csupán egy adag hosszú szöveget küldesz ki, kevés az esélye, hogy sikeres lesz, hiába van benne az írásban szíved-lelked. A szöveget itt is tagolni kell, képekkel feldobni és megszakítani, esetleg rövidebben fogalmazni és a további információkért felajánlani az átkattintást a weboldaladra. Ügyelj a helyesírásra, a gondos megfogalmazásra és a jó minőségű fotókra. Az is fontos, hogy a fotók felbontása ne legyen túl óriási, mert így nagyon lassan töltődnek majd be az embereknek.

Ösztönözz!

Alkalmazz Call to action-öket, és mondd meg az embereknek, mit vársz Tőlük! Ha már letisztáztad céljaidat, ennek megfelelően alakítsd a szöveget és olyan cselekvésre bíztasd az embereket, mely segít elérni a választott célt! Amennyiben több eladásra törekszel, irányítsd az embereket webshopodba, ahol választhatnak a termékek közül. Figyelem, amennyiben konkrét ajánlattal állsz elő az embereknek, a Landing Page, vagyis érkezési oldal mindig a hirdetett termék/szolgáltatás legyen!

Mobil-barát tartalom

email4.jpgManapság már rengeteget netezünk mobiltelefonunkon, így alapvető elvárás, hogy mobilról is ugyanolyan jól mutasson a hírlevél, mint számítógépről vagy tabletről. Bár a hírlevelek elrendezése amúgy is álló formátumú, nem árt letesztelni mobilon és gépen is a látványt, mielőtt élesben elküldjük a tartalmat.

Tesztelt, elemezz, javíts!

Kövesd az eredményeket és alakíts stratégiádon ennek megfelelően! Ha kipróbálsz egy új stílust, technikát és hirtelen megugrik/lecsökken a megnyitások, SPAM-be helyezések, leiratkozások, törlések száma, akkor ennek megfelelően kell módosításokat eszközölnöd. Pozitív változás esetén ragaszkodj az adott irányzathoz, azonban amennyiben negatív irányú változásokat tapasztalsz, keress más módszereket!

Forrás: https://www.prontomarketing.com/blog/email-marketing-tips/

Szólj hozzá

marketing hírlevél e-mail e-mail marketing E-MAIL