2020. júl 06.

Üzleti marketing a TikTokon?

írta: Sáringer Viktória
Üzleti marketing a TikTokon?

Vadonatúj Business oldal és lehetőségek

tiktok_business_3.jpgA TikTok a napokban hozta nyilvánosságra új, TikTok for Business weboldalát, ami a márkák számára sok anyagot és eszközt kínál segítségül, amivel tökéletesíthetik stratégiájukat és kampányaikat a videómegosztó alkalmazásban. Ennek kapcsán ejtsünk pár szót arról, milyen lehetőségei vannak a vállalkozásoknak az applikációban.

A TikTok for Business honlap (https://www.tiktok.com/business/en) nagyszerű lehetőséget kínál olyan vállalkozók számára, akik még csak ismerkednek a TikTok alkalmazással és a lehetőségekkel a felületen. Azt már mind tudjuk, hogy a TikTok népszerűsége folyamatosan csak növekszik, felhasználóinak száma miatt pedig rengeteg emberhez eljuthat egy márka üzenete. Tippek, linkek az egyes eszközökhöz és esettanulmányok segítenek eligazodni a fiatalok körében oly népszerű applikáció világában. Az esettanulmányok utat mutatnak, hogyan érdemes belevágni a TikTokozásba vállalkozóként, hogyan lehet hatékonyan hirdetni és sikereket elérni. Egyelőre még fejlődik az oldal, így a források elérhetősége, az információk mélysége korlátozott, azonban mindenképp érdemes rá vetni egy pillantást.

tiktok_business.jpgA TikTok hirdetésekre vonatkozó szlogenje a következő: ne reklámot készíts, hanem TikTokot! Ez a tanács mindenképp hasznos, hiszen a reklámokat általában nem kedvelik az emberek és azonnal továbbgörgetnek vagy átlapoznak egy egyértelmű, reklámszerű hirdetésen. Főleg a fiatal generációra jellemző, hogy azonnal nemet mond egy tipikus reklámra. Azonban, ha kicsit kreatívabb, ötletesebb köntösbe csomagolod üzenetedet, mondjuk egy humoros, érdekes, vagy különleges rövid videó keretein belül, több néződ lesz és eredményesebben juttathatod el márkád nevét a felhasználókhoz.

Arról, hogyan vágj bele a TikTokozásba vállalkozóként, itt írtunk.

A TikTok funkcióinak elérése régiónként eltérő lehet, ami megnehezíti az általános tájékoztatást, de azt elmondhatjuk, hogy magyar viszonylatban a TikTokon való hirdetés egyelőre még nem igazán népszerű. A cégek nagy része már megbarátkozott a Facebookkal, sokan ismerkednek az Instagrammal, de a TikTok sokszor kiesik a látókörből. Pedig a TikTokon is van lehetőség arra, hogy sikereket érjünk el, amennyiben célközönségünk egyezik az applikáció aktív felhasználói bázisának túlnyomó többségével. Egy fiatalokat megcélzó, friss márkának kiemelten ajánlott a megjelenés a TikTokon, még akkor is, ha csupán márkaismertség növelésére használják a felületet.

tiktok_business_2.jpgA TikTok már gondolkozik olyan lehetőségekben, amiknek köszönhetően márka logók vagy termékek vizuálisan megjelenhetnek a felhasználók videóiban. Olyan törekvésekről is szó eshet, ami nagyobb rálátást jelent az elért eredményekre. Mint tudjuk, tesztelés, elemzés és fejlesztés nélkül nehéz a siker felé haladni. Folyton módosítanunk, alakítanunk kell tartalmainkat az igényeknek, eredményeknek, visszajelzéseknek megfelelően. Amennyiben kevés elemzési lehetőség, információ áll rendelkezésünkre, a dolgunk nem egyszerű.

Nézzünk egy példát! Az Universal Pictures Végzet órája című vígjátéka 2018 szeptemberében jelent meg. Azt szerették volna, hogy minél többen tudjanak a film érkezéséről a mozikba és ehhez a TikTokot is felhasználták. Mivel akkoriban népszerű volt az alkalmazásban a varázstrükkök, átverések, illúziók témája, ami ráadásul a film történetével is egybevág, nem is volt kérdés, hogy ehhez kapcsolódjon a kihívásuk. #FindYourMagic névvel elindították a trendet, amihez nem tartoztak szigorú elvárások és szabályok, hanem hagyták, hogy mindenki saját kedve szerint értelmezze a szlogent – legyen szó akár bűvésztrükkökről, mint a klasszikus kalapból kihúzott nyúlról, kártyatrükkökről vagy egy videóról, amiben megmutatják, hogyan lehet illúziókat létrehozni szerkesztéssel.

@giorgiomoraa

Che ne dite, è uscito bene ? ��� ##italy ##featureme ##magic ##findyourmagic

♬ orijinal ses - 1teamezgizem

 

Hogy népszerűsítsék a kihívást, 10 influencerrel működtek együtt, akik szintén eltérő módon, saját értelmezésük szerint vettek részt a trend megvalósításában. Az influencer videókban szerepelt egy specifikus, a kampányhoz tartozó óra hang, ami a filmre hívta fel a figyelmet. A kampányban résztvevő influencerek videói 1.3 millió kedvelést gyűjtöttek, több mint 19 ezer felhasználó vett részt a hashtag-kihívásban és az Universal Pictures oldala 11 ezer új követővel gazdagodott mindössze 6 nap alatt, a keresőcímkét pedig 87.6 millió ember tekintette meg a mai napig.

tiktok_business.png

Kép forrása: https://www.tiktok.com/business/en/inspiration/8

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-launches-tiktok-for-business-platform-for-marketers/580581/

https://www.tiktok.com/business/en/inspiration/8

https://www.tiktok.com/business/en

Szólj hozzá

marketing videó trend fiatalok vállalkozás márka kihívás influencer