Ezeket a Facebook posztokat próbáld ki és garantált lesz a siker!
Rögtön egy ténnyel kezdem, amivel valószínűleg sokan tisztában vagyunk: baromi nehéz rávenni a követőinket, hogy kivegyék a részüket a Facebook bejegyzéseinkben!
Azonban erre jobb, ha odafigyelünk, mert napjainkban sokkal fontosabb, mint valaha! A hírfolyamunk tele van tartalmakkal és egyre inkább lecsökken az egyes Facebook posztok elérése. Egyesek hirdetésekért fizetnek, mások lájkokat vásárolnak, és vannak, akik különféle játékokkal próbálják aktivizálni követőiket.
De egy biztos, a legjobb INGYENES módszer, ha olyan tartalmat teszel közzé, amit a követőid SZERETNEK! Nem nagy titok, ugye? Tudom, most azt gondolod, könnyebb mondani, mint megtenni, de hidd el, hogy ez nem is olyan nehéz, mint gondolnád! Ma megosztok Veled 10 ötletet, amelyet bevethetsz az oldaladon a nagyszámú reakciók és hozzászólások reményében! ;)
1. Mesélj személyes történeteket!
Az emberek emlékeznek a történetekre! A történetek működésének oka az, hogy személyes, és a felhasználóid valószínűleg hasonló történettel vagy helyzettel fognak előállni, amelyen keresztülmentek. Ez lehetővé teszi, hogy személyesebb szinten tartsd velük a kapcsolatot. Szeretik a nyitottságot és az őszinteséget, és ezáltal sokkal jobban tudnak érvényesülni azzal a termékkel/szolgáltatással, amelyet kínálsz.
2. Nem csúcsidőben való posztolás
Arról már biztos sokat hallottál, hogy mely időpontokban érdemes posztolni, hogy a legnagyobb számban érd el célközönségedet. Ennek azonban hátránya is van, hiszen más cég is nagy valószínűséggel hasonló időpontokban teszi közzé bejegyzéseit. Éppen ezért néha jó, ha kísérletezésbe kezdünk, és megnézzük, vajon mennyire sikeresek azok a posztok, amiket a csúcsidőn kívül jelenítünk meg.
3. Bejegyzések felkapott témákról
Ha még nem tudtad volna, a hírcsatorna algoritmusa jutalmazza a Facebookon megjelenő témákkal kapcsolatos bejegyzéseket. Tehát keress a célközönséged számára potenciális témákat, és kérdezd meg felhasználóid véleményét! Például, ha tudod, hogy követőid biztosan nézni fogják a hétvégén megrendezésre kerülő focimeccset, tegyél közzé a meccsel kapcsolatos tartalmat és kérdezd meg, hogy melyik csapatnak fognak szurkolni! Ez egy szórakoztató módszer a felhasználókkal való kapcsolattartásra.
4. Posztolj kulisszatitkokat!
Természetesen nem kell nagy titkokra gondolni: fotózd le, ahogy épp megérkezik üzletetekbe az áru, ahogy épp egy ajándékcsomagot készítetek, vagy átalakítjátok a raktáratokat. A színfalak mögött készített képek humanizálják a vállalkozásodat, és segítenek abban, hogy kiemelkedjen a többi cég közül. Manapság az emberek az átláthatóságot szeretik. Több vállalkozás nyitott erre az ötletre, és nagyszerű eredményeket is érnek el az ilyen típusú Facebook bejegyzésekkel.
5. Szelfizz!
A szelfi fotók a Facebook egyik legnépszerűbb posztjai. Talán elsőre furcsának hangzik, de egy jól elkészített szelfi sokat tehet vállalkozásod eredményességéért. Ez nem csak a céget humanizálja, hanem személyiséget ad vállalkozásodnak, és a felhasználók egyszerűen imádják!
6. Ossz meg követőiddel véletlenszerű gondolatokat!
Min töröd épp a fejed? Mi foglalkoztat? Oszd meg és nézd meg, miként reagálnak rá követőid! Nem is gondolnád, mennyi embert foglalkoztat ugyanaz a dolog, legyen az totál hétköznapi, vagy teljesen elvont.
7. Kérdezd a követőidet!
Vajon szükséged van egy új logóra? Nem tudsz dönteni egy új termékről? Döntésképtelen vagy a soron következő blogposztod témájában? Miért ne kérdeznéd meg a Facebook felhasználóidat? Ez egy nagyszerű módja annak, hogy fokozd a felhasználóid elkötelezettségét. Biztos vagyok benne, hogy az ilyen típusú posztok Nálad is sok visszajelzést fognak eredményezni.
8. Kitöltős posztok
Írj egy befejezetlen mondatot, és kérd meg követőidet, hogy egészítsék ki azt!
Például:
Te mit írnál a pontok helyére?
Ha most bárhová elutazhatnék, én ……. mennék a legszívesebben.
Nem kell tehát nagy dolgokra gondolni, a legegyszerűbb felvetések a világhírű nagymárkák esetén is kiváló eredményeket produkálnak. Például a népszerű luxusmárka csupán arra kérte követőit, hogy írják meg kommentben, hány pár Louboutin cipővel rendelkeznek. A hozzászólások mennyisége magáért beszél.
9. Ossz meg inspiráló idézeteket!
Az emberek szeretik az idézeteket, pláne, ha motiválóak! Ezek segítségével szó szerint bárkivel kapcsolatba léphetünk. Tegyél közzé egy idézetes posztot, és nézd meg, mi történik!
10. Hagyd a stúdiófotókat!
A studiókban, profi körülmények között készített fotók unalmasak. Legyen egy kép szép, igényes, de ne legyen túl művi, ráadásul minden cég ilyen fotókat használ! Ehelyett inkább mutasd meg a termékeidet, szolgáltatásaidat a valós életben, használat közben! Hidd el, hogy sokkal nagyobb sikereket fogsz velük elérni, ráadásul ez fogja igazán vásárlásra ösztönözni követőidet!
Te melyiket poszttípust próbálod ki most azonnal? ;)
Forrás:
https://www.postplanner.com/facebook-post-ideas-for-businesses-that-guarantee-engagement/
https://www.postplanner.com/4-fill-in-the-blank-posts-for-facebook-pages/