2020. aug 06.

A Facebook 2020-as újításai – Így használd őket a marketingben!

írta: petrapenovac
A Facebook 2020-as újításai – Így használd őket a marketingben!

pexels-photo-3760809.jpegMár nem is lepődunk meg azon, ha sokunk kedvenc közösségi oldala valami újítással áll elő, hiszen az utóbbi években számos funkcióval bővült a platform tárháza. Sokszor nehéz ezekkel lépést tartani és bizony beletelik egy kis időbe, amíg a felhasználók teljesen hozzászoknak az új elemekhez. Marketing szempontból nézve persze jól jön, ha egyre több lehetőség áll rendelkezésünkre, de egy idő után nehéz lehet átlátni, vajon mi az, amit tényleg érdemes használnunk cégünk oldalán.

Ha tisztában vagyunk az újításokkal és azzal is, hogy melyek relevánsak számunkra, számos előnyhöz juthatunk. Például a versenyhelyzet szempontjából is pozitív, ha viszonylag hamar beépítjük ezeket az elemeket a stratégiánkba, frissíthetjük általuk a kommunikációnkat és elsőként ismertethetjük meg őket követőinkkel. Mutatunk néhány újítást és persze hogy miként lehet őket a marketingstratégia szolgálatába állítani.

Facebook Shops

A Facebook Shops funkcióról már írtunk egy korábbi cikkünkben: ez talán a leginkább várt 2020-as újítás, hiszen lehetővé teszi a kisebb cégek számára, hogy közvetlenül Facebook-on vagy Instagram-on adhassák el termékeiket, teljesen ingyenesen. A vásárlókkal Messengeren, Instagram Direct-en és WhatsApp-on keresztül is fel lehet venni a kapcsolatot. Feltölthetjük saját termékeinket a Shop-ba, adhatunk meg személyre szabott leírást hozzájuk, az érdeklődőknek pedig el sem kell hagyniuk az alkalmazást ahhoz, hogy megismerhessék és meg is vásárolhassák termékeinket.

Ez kiváló lehetőség azok számára, akik már eljátszottak az online értékesítés gondolatával, de túl bonyolultnak találták eddig. Nem kell külön felületet kezelni, minden a Facebook már ismerős keretein belül működik. Az ügyfelek manapság egyre rövidebb és gyorsabb vásárlási folyamatot preferálnak, így kifejezetten pozitív lehet számukra, ha mindössze néhány kattintásból megvan az egész, ráadásul az appból sem kell kilépniük. A funkció még tesztelés alatt áll, így természetesen előfordulhat, hogy nem minden alkalmazás számára érhető el azonnal.

Messenger Rooms

pexels-photo-4226140_1.jpegA Messenger Rooms-ról szintén írtunk már korábban, valamint a létrehozásukat és kezelésüket is bemutattuk, ám marketingstratégiai szempontból is érdemes vetni rájuk egy pillantást. Azt már tudjuk, hogy ez a funkció 50 fős videóhívások lebonyolítására alkalmas, ez pedig nem másban segít nekünk, mint az elköteleződés növelésében. A Szobák exkluzív élményt nyújtanak, hiszen a tagokat meghívhatjuk a csoportba, egy zárt és privát kommunikációs csatornát létrehozva számukra. Tarthatunk például kérdezz-felelek beszélgetéseket, bemutathatunk egy új terméket, készíthetünk előadást márkanagykövetek és influencerek részvételével. Ez a közösségi élmény nagy segítségünkre lehet abban, hogy az ügyfeleink valóban elköteleződjenek márkánk iránt és hűséges vásárlókká váljanak.

„Ölelés” reakció

Az Ölelés a koronavírus kirobbanása után került be a posztokra adható reakciók közé, hetedik elemként. Marketingstratégiai szempontból ennek elsősorban azért lehet jelentősége, mert visszajelzést ad a követőid érzéseiről egy-egy poszt kapcsán. Ez persze ugyanúgy igaz a többi hat reakcióra is – az Ölelés azonban sokkal közvetlenebb és bensőségesebb még az Imádom reakciónál is. Az sem utolsó szempont, hogy újabb opciót ad azoknál a posztoknál, ahol minden reakció más-más véleményt fejez ki, szavazásszerűen. Például: „Mire ugranál be hozzánk ebédidőben?” Kedvelem: pizza, Imádom: saláta, Ölelés: halászlé, stb.

Új oldaldizájn

Az új kinézetből egyelőre még vissza lehet állni a régi nézetre, de várhatóan szépen lassan véglegesíteni fogják az új dizájnt és már nem lesz lehetőségünk visszalépni. Ez azért fontos marketingszempontból, mert a kommunikációban és a tartalmak terén elkellhet némi igazítás. Például képgalériák esetében plusz egy kép lett kiemelve nagyban, tehát nem a negyedik, hanem az ötödik képre kerül rá a pluszjel. Így a megfelelő kihasználás érdekében most egyel több fotót kell feltöltenünk.

Az új elrendezéssel együtt a Sötét módot is bevezették, ez pedig amiatt lehet fontos, hogy az új sötét felületen értelemszerűen a világos kreatív anyagok látványosabbak. Azt persze nem tudhatjuk, hogy követőink melyik módot használják éppen, de arra ügyelhetünk, hogy nagyjából ugyanakkora hangsúly legyen a világos és a sötét színvilágú kép- és videóanyagokon is.

Matrica a kisvállalkozásokért

Ez ugyan nem a Facebook, hanem az Instagram felületén érhető el, de mivel a két alkalmazás egy céghez tartozik, nem árt megemlíteni ezt sem. A Support small business matrica magyarul A kisvállalkozásokért nevet kapta és a sztorijainkban tudjuk felhasználni. A matricakeresőben automatikusan megjelenik a főoldalon, ha pedig rákattintunk, említésként be tudjuk írni szeretett vállalkozásunk felhasználónevét. A három legfrissebb fotó is megjelenik a név alatt, így egy kis ízelítő is látható a cég profiljából. A matrica kattintható is, így a történetünket nézők egyből át tudnak ugrani a vállalkozás oldalára.

Buzdíthatjuk vásárlóinkat arra, hogy a termékeinkről készített sztorik esetében használják ezt a matricát, ezzel is segítve hírét vinni a cégünknek. Akár jutalmat is ajánlhatunk ezekért, például egy kedvezménykódot, ezzel is bátorítva a felhasználókat a plecsni használatára. Ez a matrica remek módja annak, hogy ne csak elégedettségüket, de támogatásukat is kifejezzék vásárlóink.

3D-s képek készítése

photo-1578146024300-a8f9df2224ef.jpeg3 dimenziós képeket már korábban is fel lehetett tölteni Facebook-ra, ám most már azt is megtehetjük, hogy eredetileg 2 dimenziós fotókból hozunk létre 3D-seket. Az élmény persze nem teljesen tökéletes, mivel a plusz hatás csak annyiban jelentkezik, hogy több mélységet kapnak a fotón látható elemek. Ettől függetlenül persze remek új képeket tehetünk közzé és látványosabbá tehetjük oldalunkat, potenciálisan több kedvelést és nagyobb elérést szerezve.

Számos újítással találkozhattunk már 2020-ban a Facebook felületén, amik amellett, hogy fokozzák a felhasználói élményt, még marketing szempontból is hordoznak lehetőségeket. Fontos, hogy lépést tartsunk ezekkel az új funkciókkal, hiszen nem kis verseny folyik a közösségi médiában a követőkért és az ügyfelekért és természetesen mindenki a legjobbat szeretné nyújtani a közösségének. Nincs persze szükségünk minden egyes újításra, hiszen ezek nem passzolhatnak az összes cég profiljához, de a legtesthezállóbbakkal érdemes megbarátkoznunk.

Te melyik új funkciót használod már?

 

Forrás: https://www.kontentino.com/blog/10-biggest-2020-facebook-updates/

Szólj hozzá

marketing dizájn vásárlás kép messenger újdonság matrica 2020 oldaldizájn