2020. aug 24.

Ismerd meg az ÚJ Instagram Elemzéseket!

írta: Sáringer Viktória
Ismerd meg az ÚJ Instagram Elemzéseket!

pexels-lukas-590022.jpgA közösségi médiában állandó a változás és lépést tartani nem egyszerű. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan újult meg az Instagram azon része, ahol az elemzéseket láthatjuk részletesen. Ahhoz, hogy ez az opció elérhető legyen, üzleti fiókra kell váltanunk. Ennek módjáról itt tudhatsz meg többet.

Üzleti profilunkon az egyes, általunk feltöltött tartalmak esetében is láthatunk információkat, aminek részleteiről itt írtunk. Azonban általános áttekintést az Elemzések részen találunk. Itt nem csupán az általános adatokat láthatjuk, de követőinkről is többet tudhatunk meg és összesítve mutatja az app bejegyzéseink eredményeit.

Először is egy áttekintéssel találkozhatunk, ahol egy hét adatai láthatók. Itt az alkalmazás az elmúlt hetet hasonlítja össze az azt megelőző hét eredményeivel. Tájékozódhatunk az elért fiókokról, a tartalmaknál összességében végzett műveletekről és a követőszám változásáról. Itt a százalékos csökkenés vagy növekedés az előző héthez képest értendő. Rögtön itt láthatjuk, hogy hány tartalmat osztottunk meg a héten: a Feedbe kerülő bejegyzések mellett a történetek is láthatók és az IGTV videók is külön részre kerülnek.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_28_59.png

Látható, hogy hány fiókot sikerült elérnünk megosztott tartalmainkkal és mely napokon értük el az embereket. Itt értelemszerűen azon napok lesznek kiugrók, amikor közzétettünk valamilyen újdonságot, legyen szó posztról, IGTV-videóról vagy Sztoriról.

A Megjelenések száma fontos adat, mert ez mutatja meg, hányszor került a felhasználók elé a tartalom. Ez azt is jelenti, hogy megjelent a poszt vagy Sztori a követőknek kezdőlapjukon, de azt is, ha esetleg kikerült egyesek számára a Felfedezés oldalra. A Profilfelkeresések azt mutatják, hány felhasználó jött át profilunkra, miután látták a héten közzétett bejegyzéseink vagy történeteink egyikét. Ha már sikerült profilunkra csalni az embereket, jó úton haladunk! Innen a következő lépés, hogy weboldalunkra irányítsuk őket és természetesen ezt is rögtön láthatjuk itt, hogy hányan kattintottak át a bemutatkozásunkban elhelyezett linkre.

A Legkedveltebb bejegyzések listája segíthet annak megtalálásában, hogy mely tartalomtípusok, stílusok azok, amik aktivizálják célközönségünket és így segíthet nekünk a jövőben, hogy hasonló tartalmakat gyárthassunk.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_29_15.png

Mi magunk is kiválaszthatjuk, hogy milyen időintervallumban és milyen szempont alapján rangsorolva szeretnénk látni megosztott bejegyzéseinket. Itt választhatunk különböző időszakokat, például egy év, három hónap, 1 hét. A sorbarendezés apropója pedig lehet többek között az elért felhasználók száma, a kedvelések száma, a hozzászólások mennyisége vagy hogy hányan kattintottak át a posztról profilunkra.

117889185_320555468990322_1904741903098373260_n.png

Az elmúlt hét legjobb bejegyzéseit pedig külön láthatjuk poszttípustól függően. A történeteket sajnos még mindig csak 14 napig látjuk részleteivel együtt, utána a nézőszám és az aktivitás is teljesen eltűnik, így amennyiben egy-egy kampány vagy együttműködés kapcsán fontos számunkra, hogy milyen adatokkal teljesítenek történeteink, érdemes képernyőfotóval mentést csinálni az adott sztorikról, hogy később is meglegyen nekünk.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_29_32.png

A tartalmainknál végzett műveletek beszédesek, ha arra vagyunk kíváncsiak, mi tetszik követőinknek. A kedvelések, hozzászólások, mentések mind arra utalnak, hogy az adott felhasználónak szimpatikus volt tartalmunk. A megosztások terén kicsit nehezebb helyzetben vagyunk, mert itt nem állapíthatjuk meg teljesen egyértelműen, hogy milyen indíttatás, ok állt a cselekvés mögött. Hozzászólások esetében pedig természetesen láthatjuk, hogy pozitív vagy negatív módon nyilvánulnak meg követőink az egyes tartalmaink iránt.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_29_45.png

Az Elemzéseknek hála a már meglévő követőbázisunkat is jobban megismerhetjük és a követőszám változásait is szorosan nyomon követhetjük. Ha hirtelen kiugróan sokan követik ki profilunkat, akkor valamit nem jól csinálunk vagy egy, a célcsoportunknak nagyon nem tetsző bejegyzést osztottunk meg. Ha az ábra egyes pontjaira kattintunk, akkor pontos számadatokat is láthatunk.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_30_05.png

És persze hangsúlyos, hogy vajon célközönségünket sikerült-e bevonzanunk az Instagramon, vagyis olyan demográfiai adatokkal rendelkező felhasználók követnek-e minket, akikhez szólni szeretnénk.

Megtaláljuk az Elemzések között, hogy helyileg milyen országokból, városokból követnek minket a legtöbben és melyik korosztály teszi ki bázisunk nagyobb részét mind összesítve, mind külön férfi és női felhasználók szempontjából.

Ha azt látod, hogy követőbázisod nagyon nincs átfedésben célcsoportoddal, akkor valamin változtatnod kell. Lehet, hogy egy nyereményjáték hatására nagy számban követték be profilod nem célközönségedet erősítő felhasználók vagy tartalmaid nem a megfelelő réteget vonzották be. Ilyenkor érdemes elgondolkodni azon, hogy változtass a megszólításodon, a bejegyzéseid stílusán és azt is mérlegeld, megéri-e Neked a követőbázis felhígulását az, hogy egy nyereményjátéknak köszönhetően nagyobb szám szerepeljen követőidnél. A kevesebb néha több, és ez itt abszolút így van, hiszen inkább legyen kevesebb releváns követőd, mint rengeteg érdektelen felhasználó, hiszen ez a réteg nem fog kattintani, nem lesz aktív és vásárolni sem fog, amivel rontja eredményeidet.

117859387_1217364061931072_4805367452059476355_n.png

A nemi megoszlást is megfigyelhetjük és azt is, hogy mely napokon és napok mely óráiban a legaktívabbak követőink. Hogy ez miért is fontos? Mert amikor a legtöbben aktívak, akkor érjük el a felhasználókat a legkönnyebben, vagyis tanácsos ennek megfelelően posztolni. Néha előfordulhat, hogy az oszlopok között alig észrevehető a különbség. Ilyenkor bökjünk ujjunkkal a diagramra, és megjelennek a pontos számadatok is, amikkel jobban látható a különbség mértéke és konkrét eredményeket kapunk.

ke_pernyo_foto_2020-08-18_14_30_25.png

Szólj hozzá

statisztika történet story adat elemzés demográfia aktivitás bejegyzések követő