2020. okt 22.

Üzleti tippek az ünnepi időszakra III.

írta: petrapenovac
Üzleti tippek az ünnepi időszakra III.

Karácsony

pexels-ma-boi_te-a-photos-236129.jpgBlogsorozatunkban elérkeztünk az ünnepi időszak utolsó, legnagyobb állomásához, a karácsonyhoz. Marketing szempontból igen sűrű ez a néhány hét, hiszen lényegében októbertől december végéig egymást követik a különböző kampányok. Ezekben viszonylag sok a közös elem, hiszen mindegyik esetben fontos például a fizetett hirdetések bevetése, a honlap és a webáruház aktualizálása, valamint az egyedi ajánlatok és kedvezmények bevezetése. A karácsony azonban mind közül kiemelkedik, hiszen sokaknak ez az év legfontosabb időszaka – s nem is csak üzleti szempontból, de a magánéletben is.

A karácsonyi készülődést már felvezeti a Black Friday és a Cyber Monday, azonban itt még nem ér véget a roham, sőt, valójában csak itt kezdődik. A fekete péntek és az online hétfő ugyanis az első nagy bevásárlás hétvégéjét jelölik, de innen még hetekig tart a láz, egészen a nagy ünnepig. A két utolsó jelentős kampány között majdnem 4 heted van arra, hogy a karácsonyi hangulatra koncentrálj. Lássunk most ehhez néhány tippet!

Nem lehet elég korán kezdeni

pexels-startup-stock-photos-7376.jpgPersze nem azt mondjuk, hogy másik kampány ideje alatt is már fusson a karácsonyi projekt. Azonban az előkészületek, a tervezés és ötletelés akár már nyáron is elkezdődhet, hiszen ez nem kevés munkát jelent. Szeptember-október környékén pedig nem árt a márkatudatosságra koncentrálni, ennek megfelelő kampányt indítani, aminek az eredményei nagyon hasznosak lehetnek a karácsonyi időszakban. Emellett a közösség építése és erősítése is kiemelten fontos, hiszen a szeretet ünnepéről van szó. Egy kis odafigyelés, egy kis kedvesség ilyenkor nem hiányozhat a kommunikációból! Továbbá az ügyfélszolgálat esetében is jól jöhet az erősítés, hiszen a karácsony előtti időszakban megnövekedhet az üzenetek mennyisége, a gyorsaság pedig kulcsfontosságú. 

Last Minute ajánlatok és a visszaküldés

Készülj fel az utolsó pillanatban érkező rohamra! Online vásárlás esetében ez a karácsony előtti körülbelül egy hetet jelenti, hiszen még számolni kell a szállítási idővel is, ami ilyenkor expressz szállítás esetén is több napot jelent. Fizikai üzlet esetében azonban még az utolsó nap is toppanhat be kétségbeesett vásárló, nem is kevés! Nem árt tehát extra készlettel készülni, több eladóval, és persze folyamatos figyelemmel. Emellett pedig jól jönnek a last minute akciók, amikor tényleg igazán kedvező áron kínálod termékeidet.

Amire szintén ajánlatos külön tervet kidolgozni, az az ünnepek utáni termékvisszaküldési időszak. Bárkivel előfordulhat, hogy rossz méretet vagy színt vásárol egy ajándékból, így január első napjaiban nem kevés visszaküldött áru futhat be. Sokan ilyenkor meghosszabbított határidővel dolgoznak, a szokásos harminc nap helyett például negyvenöt vagy hatvan nappal. Dolgozd ki Te is a cégnek legmegfelelőbb stratégiát, hogy minél gördülékenyebben menjen a termékcsere!

Kedvezmények és kedvességek

pexels-daria-shevtsova-1261373.jpgAkciók, kuponok és kedvezményes kódok – persze ezek is fontosak, de karácsony előtt ennél egy kicsit több és egy kicsit különlegesebb kell. Készíts például ajándékkártyákat, amik többféleképpen is felhasználhatók. Például betölthetik a termék szerepét is, amit a vásárlóid szeretteiknek adhatnak. De lehetnek akár ajándékok is, amiket rendeléseid mellé adsz, bizonyos összeghatár fölött. Egyéb apróságokkal is kedveskedhetsz követőidnek: megoszthatsz például csináld magad ötleteket dekoráció vagy ajándékok terén, vagy süteményrecepteket, esetleg program- és játékötleteket, amiket közösen kipróbálhat a család a két ünnep között. Az ilyen apró kedvességek tökéletesen beleillenek az ünnepi szellembe, ráadásul visszatérő ügyfeleket is szerezhetsz.

Az sem rossz ötlet, ha karácsonyi nyereményt adsz hírlevélre való feliratkozásért vagy játékban való részvételért, ahogy a The Key Safe Company és a Forever21 is tette:

Enter our Christmas competition to win a hamper worth £60! ��❤️�✨�� Simply answer the question below before Sunday 17th...

Közzétette: The Key Safe Company – 2017. december 12., kedd

  

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Have you entered our #F21xHERSHEYS Sweepstakes yet?! � Head over to our stories to find out how you can enter to win some items from the exclusive collection + a $100 F21 GIFT CARD � (tap to shop)

forever21 (@forever21) által megosztott bejegyzés,

 

Karácsonyi díszek

Halloween kapcsán már említettük, hogy a díszítés nem csak üzletekben és az otthonokban mutat jól. Honlapod, webáruházad, sőt, közösségi média oldalaid is pompázhatnak karácsonyi dekorációban. Ha ez illik céged profiljához, akkor például cseréld le a borítóképet Facebook oldaladon, csempéssz valamilyen ünnepi motívumot logódra vagy profilképedre, és jelenítsd meg az ünnepi elemeket webshopodban is!

image14-min.png

(Kép forrása: planable.io)

Az értékesítésen túl

pexels-tim-mossholder-383646.jpgEbben az időszakban különösen fontos, hogy ne csak reklámszerűen népszerűsítsük termékeinket vagy szolgáltatásainkat. Az ünnep szellemében a kedvesség, az önzetlenség és a segítségnyújtás olyasmi, amiről nem feledkezhetünk meg. Álljunk meg egy pillanatra és gondoljunk bele, hogy vállalkozásként, plusz erőforrásainkat kihasználva mit is tehetünk másokért! Támogathatunk például valamilyen szervezetet, adományozhatunk, munkatársainkkal részt vehetünk ételosztásban. Ami fontos, hogy erről óvatosan kommunikáljunk, nehogy visszafele süljön el. Ne vigyük például túlzásba az erről szóló posztokat, mert akkor úgy tűnhet, hogy csak a hírverés miatt segítettünk. Maradjon az önzetlenségen a hangsúly, ha társadalmi felelősségvállalásról van szó!

Akár követőinket is ösztönözhetjük az adományozásra, ahogy a BookTrust is tette korábban:

booktrust-christmas-campaign.jpg

(Kép forrása: ligthful.com)

Az év vége üzleti szempontból rendkívül feszített tempóban zajlik. Nem árt tehát jó előre tervezni és felkészülni, persze bármikor adódhatnak nem várt helyzetek. Ne feledkezzünk meg például arról, hogy ilyenkor minden rendszer leterhelt, így a hirdetések elfogadása jóval tovább tarthat, valamint több hibaüzenetet is kaphatunk.

Ha többet kihoznál karácsonyi és/vagy Black Friday kampányaidból, tarts velünk kis csoportos közösségi média kurzusainkon! A workshopon csak 7 fő vehet részt, így minden kérdésre jut idő!

Már csak egyetlen jótanácsot szeretnénk átadni: ne feledkezzünk meg az ünnep valódi üzenetéről! Kellemes készülődést kívánunk!

 

Források:

https://www.cyberclick.net/numericalblogen/christmas-marketing-40-tips-and-tricks-for-your-campaigns

https://marketingartfully.com/fun-christmas-marketing-campaign-ideas/

https://planable.io/blog/best-social-media-christmas-campaigns-posts/

https://www.lightful.com/blog/social-media/charity-christmas-campaigns-2018/

Szólj hozzá

marketing tipp ünnep karácsony ötletek tippek