2020. okt 31.

Kíváncsi vagy, mit hoz a jövő? Csak kérdezd meg a Z generációt!

írta: K.Klarissza
Kíváncsi vagy, mit hoz a jövő? Csak kérdezd meg a Z generációt!

pokemon-1553995_1280.jpg2020-ban a 25 éven aluliak a világ népességének 41%-át teszik ki. Ez azt jelenti, hogy a Z generáció nemcsak túl nagy ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket, hanem szó szerint a jövő. A COVID-19 okozta járvány megzavarta az oktatási útjukat, a karrierlehetőségeiket és még sok mást is. Úgy tűnik azonban, hogy sokuk úgy gondolja, mindez csak erősebbé teszi őket. Nézzük meg kik ők, mit képviselnek és mi vezérli őket!

1. Az identitás cselekvésre ösztönöz

Amikor megkérdezték a Z generációt Európában, hogy hogy látják magukat, talán a legmeglepőbb állítás az volt, hogy 2,4-szer nagyobb valószínűséggel jellemezték magukat introvertáltnak, mint extrovertáltnak. Az, hogy ez a generáció szinte állandóan csak az okostelefonokon lóg, nem pedig személyesen, még nem jelenti azt, hogy ne változtatnák meg a világot.

Mit jelent a digitális bennszülöttek első generációjának lenni és egy mobileszközzel felnőni? Felismerik azt a hatalmat, amelyet a sok információhoz való hozzáférés jelent. Néha elsöprőnek találják, de többnyire értékelik, hogy ezzel a nagy hatalommal nagy felelősség is jár. Ezt a folyamatos tanulás iránti törekvést és kötelezettséget fontos értelmes cselekvéssé alakítani.

2. A világ megváltoztatása

Sok Z generációs erős meggyőződéssel vallja, hogy jobbá tehetik és megváltoztathatják a világot - legyen szó társadalmi igazságtalanságról, fenntarthatóságról vagy bármi másról. A Z generáció tagjai sokféleségüket olyan eszköznek tekintik, amelynek tükröződnie kell az őket körülvevő médiában. Valójában a világszerte megkérdezett Z generáció 71%-a szeretné, ha a reklámok változatossága nagyobb lenne.

Azt is tudjuk, hogy a járvány fokozta ennek a generációnak a fenntarthatóság iránti szenvedélyét: globálisan világszerte 1,2-szer nagyobb valószínűséggel mondják azt, hogy a környezeti hatásaik csökkentése fontosabbá vált. Európában pedig 61%-uk állítja, hogy a pandémia kezdete óta egyre jobban érdekli őket az aktivizmus és a felmerülő társadalmi problémák.

A Facebookon és az Instagramon keresztül figyelték a világ minden korosztályát, akik 2020 januárja óta több mint 100 millió dollárt gyűjtöttek a COVID-19-hez kapcsolódó adománygyűjtések során. A Z generáció pedig a többi generációnál nagyobb valószínűséggel adta első jótékonysági adományát a világjárvány kezdetén.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a Z generáció nem egyedül tervezi a világ javítását, azt várják, hogy ebben a márkák is szerepet vállaljanak. Az Európában megkérdezettek több mint fele és az Egyesült Királyságban élők kb. 69%-a elvárja, hogy a márkák nyilvánosan ismertessék társadalmi és politikai kérdésekkel kapcsolatos álláspontjaikat. 

3. A közösség érzése

Mindezekkel együtt a közösségnek is új arcot és formákat adnak. A generáció saját szavaiból kiderül, hogy fontos számukra az elfogadás, az összetartozás, de az otthont nem a térképen kell keresni – sok Z generációs számára a közösség egyre inkább digitálisan és szétszórtan létezik. Kapcsolatuk viszont a közösséggel eleinte paradoxnak tűnhet: 45% azt mondja, hogy szeret kitűnni a tömegből, míg 41%-uk szerint mások véleménye könnyen megingatja őket.

A COVID-19 járvány kezdetével felgyorsult az online kapcsolat iránti törekvés. Valójában minden negyedik Európában megkérdezett Z generációs azt mondja, hogy a világjárvány kezdete óta a közösségi médiában gyakrabban használnak csoportokat és közösségeket a másokkal való kapcsolattartáshoz. És láthatjuk, hogy az online közösségek számos igényt ki is elégítenek ezen generáció számára, akik pedig folytatják a közösség jövőjének alakítását: új módszerekkel, online csoportokban való részvétellel, hashtagekkel és történetek megosztásával.

4. Márkahűség

Mi számít a Z generáció számára, amikor eldönti, hol és mely márkákat vásárolja? Ez a generáció a vásárlást értékeik kifejeződésének tekinti. Az érdekli őket, hogy olyan márkától vásárolnak-e, amelyre büszkék lehetnek, de díjazzák a hatékonyságot és a kényelmet is. Valójában arra számítanak, hogy a márkák jelenjenek meg ott, ahol ők vannak, és a megfelelő termékek találják meg őket, a költségekkel kevésbé foglalkoznak. Az Egyesült Királyságban például 1,4-szer nagyobb valószínűséggel fizetnének felárat a környezetbarát termékekért.

Számukra az a kihívás, amikor a vásárlás során túl sok lehetőséggel szembesülnek. 67%-uk szerint túl sok a választék az interneten. Ennek megoldásához kulcsfontosságú lehet a személyre szabás, amelyhez a marketingszakemberek hatékonyan bevonhatják ezt a generációt és ezáltal tartós hűséget tudnak bennük kialakítani.

5. Alkalmazkodóképesség

Sokan közülük arra törekednek, hogy jobbá tegyék a világot, melyet gyakran saját testi és lelki wellnessükkel kezdenek. Egyesek számára ez olyan tevékenységek kipróbálását jelentheti, mint a meditáció. Másoknak ez egyszerűen azt jelentheti, hogy egy ízletes csokoládéval, vagy egy jó illatú gyertyával lepik meg magukat.

Alkalmazkodóképességük pedig jó szolgálatot tesz a COVID-19 járvány idején, újfajta kapcsolatokra ösztönözve az új érdeklődéseket. E változások közül sok valószínűleg tartós is lesz. Sokan vélik úgy, hogy ragaszkodnak azokhoz a tevékenységekhez, amelyeket a világjárvány idején kezdtek el, például az online tanulási platformok használata.

És hogy mit jelent mindez a marketingesek számára? Noha sok Z generációst egyesítenek a közös értékek, ők képviselik egyben a legkülönbözőbb generációt is. Ahhoz, hogy szót értsünk velük, fontos, hogy támogassuk sokszínűségeket. Bármennyire is díjazzuk egyéniségüket, ők is vágynak a megértésre, és arra, hogy tartozzanak valahová. Építsünk közösséget velük üzenetküldésben, történetekben vagy csoportokban!

Továbbá jelentős kihívás a marketingszakemberek számára az is, hogy a Z generáció nemcsak az áron és a kényelemen alapuló vásárlási döntéseket hoz. Azok a márkák érnek el náluk sikereket, amelyek értékeik révén hitelesen kapcsolódnak hozzájuk.

Merítsünk tehát ihletet olyan márkáktól, mint a COLLUSION, amely együttműködött a Z generációval az Instagram Stories hirdetéseiben végzett felmérésektől kezdve az új termékcsalád közös tervezéséig!

 

Forrás: https://www.facebook.com/business/news/insights/meet-the-future?content_id=NS24DQB7h5bi336

Szólj hozzá

jövő közösség fiatalok generáció közösségi média z generáció koronavírus covid 19 KORONAVÍRUS covid