2020. nov 25.

Így változtasd meg közösségi média kommunikációd koronavírus idején!

írta: Sáringer Viktória
Így változtasd meg közösségi média kommunikációd koronavírus idején!

pexels-tim-mossholder-1101720.jpgA koronavírus fenekestül forgatta fel mindennapjainkat és mindent megváltoztatott. Azonban nem szabad hagyni, hogy a járványhelyzet megakadályozzon abban, hogy továbbra is fenntartsd a kapcsolatot vásárlóiddal, partnereiddel, csapattagjaiddal. Továbbra is tanácsos dolgoznod a céljaid felé, márkád céljai felé, miközben figyelembe veszed a megváltozott helyzetet. A közösségi média pedig minden eddiginél jobb felületet biztosít arra, hogy kommunikálj a fogyasztókkal. Nem érdemes a szokásos közösségi média stratégiádat folytatni, mintha mi sem történt volna, hanem alkalmazkodnod kell az új körülményekhez, aktuális korlátozásokhoz, és figyelembe kell venned az emberek számára érzékeny témákat is.

Először is: tájékoztass!


pexels-elijah-o_donnell-4066041.jpgNem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy ne tűnj el, folytasd a közösségi média kommunikációdat, és tájékoztasd az embereket a változásokról, légy naprakész. Jó kezdőlépés, ha a bemutatkozásodat módosítod. Mondjuk amennyiben bezártatok, és emberek százai kérik vissza a befizetett pénzüket, oszd meg oldalad tetejére kitűzve és bemutatkozásodban is, hogyan tehetik meg ezt és milyen felületeken érnek el, ha gondjuk van, mondjuk telefonon vagy e-mailben. Ne kelljen nekik kutakodni a válaszok után! Amennyiben éttermedben már nincs helyben fogyasztás, csak kiszállítás, egyértelműen jelezd, mert különben szinte biztos lesz, aki odamegy és csalódik, mert nem tudta, hogy bezártatok. Még ha egyértelműnek is tűnik a szabályozásokból, akkor is lesznek, akik nem fogják tudni, pontosan mi érinti cégedet, így tanácsolt az egyértelmű, azonnal látható vagy könnyen megtalálható tájékoztatás. Sok kérdező üzenettől, felkereséstől vagy csalódott utólagos panasztól fogod megkímélni magad.

Tartsd be a szabályokat!


A közösségi média felületeken olyan tartalmat kell mutatni az embereknek, ami megfelel az igényeiknek, elvárásaiknak és aktuális a jelenlegi helyzetre. Kerüljük a kényes témákat és semmiképp se buzdítsuk olyanra az embereket, ami a korlátozásokkal nem egyezik. Ehhez tisztában kell lenned az éppen aktuális szabályokkal és ennek megfelelően módosítani a már beidőzített, előre eltervezett posztokat is.

Figyelj az emberekre!


pexels-vlada-karpovich-4050442.jpgA digitális világ egyébként is gyakran tölt be ügyfélszolgálati szerepet és ez a koronavírus helyzetben fokozottan igaz. Igyekezz mindenkinek 12 órán belül választ adni a kérdésére, és ne légy rest sokadszorra is megválaszolni ugyanazt, főleg, ha nincs erről egyértelmű, nyilvános tájékoztatás oldalaidon. Érthető, hogy mindenki tudni szeretné, mi fog történni, mehetnek-e hozzád, vásárolhatnak-e tőled, visszakaphatják-e a pénzüket, és így tovább. Nagyon sokan fognak a közösségi platformjaidon kérdezni, így mindegyiket rendszeresen ellenőrizd és kommunikálj a felhasználókkal!

Posztolj!


Ne tűnj el, hanem posztolj, tartsd szinten a kommunikációdat! Eljött az ideje az érdekességeknek, szórakoztató tényeknek, kedves emlékeknek, kulisszatitkoknak. Sokan fognak unalmas óráikban netezni, a közösségi oldalaikon elütni az időket, ami nagyszerű lehetőség neked, hogy kapcsolatot alakíts ki az érdeklődőkkel. Tanácsos azonban olyan posztokat kreálnod, ami valamiért hasznos lehet az olvasónak, nézőnek: mondjuk tudást ad át, tippeket gyűjt csokorba, megnevettet, informál, stb. Az sem árt, ha van célunk a bejegyzésekkel, legyen az a rajongóbázis építés, az imázsnövelés, vagy akár az eladás.

Emberek a logók helyett


pexels-fox-1595385.jpg
Ez már a koronavírus helyzet előtt is így volt, azonban most talán még inkább igaz. Mutass embereket, arcokat a felhasználóknak, hogy kik állnak a cég mögött, kiket támogatnak a vásárlásaikkal, kik dolgoznak a háttérben, hogy minden jól működjön! Ne bújj el a cégnév, a logó mögé, mert az kevésbé kelt bizalmat és szimpátiát, mintha adsz egy kis betekintést abba, kik dolgoznak a márkanév mögött.

Irányítsd a figyelmet a vásárlókra!


Oszd meg véleményüket, beleegyezésükkel akár posztjaikat, fotóikat, amik hozzád, cégedhez kapcsolódnak! Ugyanakkor akár kihívásokba is bevonhatod őket, hogy eltereld a figyelmüket a mindennapok nehézségeiről, lefoglald őket egy kreatív, ötletes kihívással és aminek az eredményét, megvalósítását meg is tudod majd osztani felületeiden is.

Változtass!


Ebben az időszakban felborulnak a normál, megszokott sémák, így bátran kísérletezhetsz újdonságokkal. Például kísérletezd ki, most melyik a legjobb időpont a posztolásra, milyen tartalmat kedvelnek a legjobban követőid. Ha a korábbiak szerint posztolsz és nem jönnek a várt eredmények, mindenképp ideje változtatni! Ennek sok oka lehet, többek között az is, hogy sokaknak megváltozik a munkarendje, ráérése, és a prioritásai, igényei is. Ezeket próbáld meg felmérni, és eszerint folytatni kommunikációdat!

Nézd át fizetett tartalmaidat!


Mivel a szigorítások sok területet elég komolyan érintenek, át kell nézni, milyen hirdetések futnak, mik vannak beállítva. Amennyiben hoteled van, és be kell zárnod, feleslegesen hirdeted a jövő hétvégi utazást, mert még ha akarnának sem tudnának jönni hozzád az emberek. Érdemes alaposan átnézni, milyen hirdetésre mennyit költesz és melyek azok, melyek még érvényben maradhatnak az új szabályok fényében is – így nem veszítesz pénzt azon, hogy olyat hirdetsz, ami nem hozhat eredményt.

Forrás: https://www.convinceandconvert.com/social-media-marketing/social-media-coronavirus/

 

Szólj hozzá

kommunikáció koronavírus