2020. nov 27.

Az influencerek ereje az online játékok népszerűsítésében

írta: Sáringer Viktória
Az influencerek ereje az online játékok népszerűsítésében

screenshot_2020-11-18-17-00-19-080_com_innersloth_spacemafia.jpgNéha azt gondoljuk, hogy már nem lehet újat kitalálni, minden volt már, lerágott csont. Azonban ez koránt sincs így, és amikor valami újdonság berobban, amihez hasonló még nem volt, vagy volt, csak éppen hiányzott belőle az új csavar, akkor döbbenünk rá, hogy erre mindig is szükség volt.

Igen, még a mai világban is lehet olyat kitalálni, ami a semmiből a világsikerig repíti az alkotókat. Erre egy példa az Amoung Us nevű online játék is.

Nézzük, miről is szól!


screenshot_2020-11-18-16-55-38-389_com_innersloth_spacemafia.jpgEzt a játékot telefonról és számítógépről is játszhatjuk, akár teljesen ingyen is. Több online játékos szükséges hozzá, így barátokkal vagy akár idegenekkel is játszhatunk, a szerver összekapcsolhat minket bárkivel a világon, aki szintén akkor szeretne játszani.

screenshot_2020-11-18-16-55-55-967_com_innersloth_spacemafia.jpgA lényege a játéknak az, hogy maximum 10 fő játszhat egy körben együtt, akik egy űrhajón vannak. Mindenki módosíthatja, hogy milyen színű legyen a figurája, és kiegészítőket is választhat vagy vásárolhat, mint fejfedőt, maszkot, kisállatot és így tovább.

screenshot_2020-11-18-17-00-54-805_com_innersloth_spacemafia.jpgA játék kezdetén kiderül, hogy Crewmate (csapattag) vagy Impostor vagy. Ezutóbbi a gyilkos, akinek az a feladata, hogy szép sorjában minden más játékost megöljön, és közben ne bukjon le. A csapattagoknak pedig különböző pontokat kell felkeresniük az űrhajón, ahol feladatokat hajtanak végre.

2020-11-19_1.pngA játékot még egyéb lehetőségek is színesítik, például a gyilkos tud a szellőzőben is közlekedni, tud szabotálni. Ha valaki talál egy halott csapattársat vagy valami gyanúsat észlel, akkor csapatgyűlést kell összehívnia, ahol a chat segítségével megvitathatják, ki hol volt, mit látott, ki gyanús, és ez alapján kidobhatnak valakit a hajóról.

 

2020-11-19_2.pngTermészetesen, ha ügyes a gyilkos, akkor jól eltereli magáról a gyanút és sokáig titokban marad a kiléte. Amennyiben mindenkit meg tud ölni, ő nyert, viszont, ha a csapattagok végeznek minden feladattal vagy rájönnek ki az, akkor ők nyernek.

 

 

Őszintén szólva az Amoung Us kitörő sikere meglepő, hiszen ez egy elég egyszerű grafikával megalkotott játék, nem egy csodás új látványvilág, és nincs egy teljesen új, még sosem látott koncepció sem. Ráadásul már 2018-ban megjelent, viszont most jött el az az idő, amikor rekordokat dönt. Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy mégis, hogy lehet, hogy 2 évvel a megjelenés után hirtelen ennyire kitörő sikereket ér el a játék? Hogy szinte már mindenki hallott róla vagy játszik?

amongus.PNGIdén szeptemberben már ez volt a legtöbbet streamelt játék a Twitch-en és egyre több Youtube-videóban is megjelenik – és nem csak a gamer csatornákon! És ezzel meg is tudjuk adni a választ a kérdésekre, hogyan vált ennyi idő után hirtelen, egy csapásra népszerűvé a játék. A gamerek, a videójátékokkal foglalkozó influencerek által. Ők voltak, akik a játékról hírt adtak, akik miatt letöltötték a felhasználók, hogy kipróbálják. Már több, mint 100 millió letöltéssel büszkélkedhet a játék a Google Play-en és az értékelése is elég magas, 4,5 csillag, pedig már 7 millió értékelés érkezett rá.

screenshot_2020-11-18-16-56-48-206_com_innersloth_spacemafia.jpgAz influencerek vitték hírét a játéknak, de persze van még más oka is a popularitásnak: először is ingyenes, nem kell hozzá extra telefon vagy számítógép, bármilyen rendszeren jól működik, és persze az sem utolsó, hogy a karantén, kijárási korlátozások idején még az eddigieknél is nagyobb az igény a játékokra, a közösen és egyszerűen játszhatókra is.

Klasszikus játék, jó időzítés


Ahogy már írtuk, nem új a játék, de maga a koncepció még 2018-nál is régebbi. Mafia, Werewolf, The Resistance, Secret Hitler – egy megtévesztésen alapuló, közösen játszható játék, ahol egy csapat összedolgozva igyekszik megtalálni az árulót, a gyilkost, akik közöttük rejtőzik. Ismerős, ugye? Egyszerre izgalmas, gondolkodásra sarkall, csapatmunkát igényel.
2020-ban, amikor mindenkit otthonmaradásra ösztönöznek nincs lehetőség a személyes, közös kalandokra, a társasjátékozásra vagy az együtt lógásra – csupán az online térben. És az Among Us sikerének ez egy fontos pillére.

Az Among Us növekedése, amit az InnerSloth egyik fejlesztője, Forte_Bass osztott meg a Twitteren:
among-us-growth-shared-by-innersloth.jpeg
Forrás: https://www.moengage.com/blog/among-us-user-growth-mobile-gaming/

No és akkor nézzük meg a TwitchTracker statisztikáját is:

screenshot-2020-09-30-at-11_28_42-am.png Forrás: https://www.moengage.com/blog/among-us-user-growth-mobile-gaming/

Július elején az Among Us átlagosan csak pár száz nézőt vonzott a Twitch-en a SullyGnome szerint. Augusztus végére az átlag meghaladta a 100.000-t és ekkor kezdett el megugrani a játék letöltésének száma is, így az összefüggés tagadhatatlan.

chart.png

Forrás: https://sullygnome.com/game/among_Us/365/summary

screenshot_2020-11-18-16-56-40-155_com_innersloth_spacemafia.jpgMa már nem csak a Twitch-en, de a Youtube-on is nagy sikernek örvend a játék és a legnépszerűbb gamer-ek is rendszeresen töltenek fel videókat, amiben az Among Us kap főszerepet.

 

PewDiePie 107 millió feliratkozót tudhat magáénak és természetesen nála sem maradhatott ki a repertoárból az Among Us:

Sokan pedig továbbfejlesztették a játékot olyan módon, hogy miközben játszanak, egy közös online hívásban vannak (Pl. Discord, Skype) és csak akkor adnak hangot a mikrofonra, amikor közös csapatmegbeszélés van. Így a videó még élvezhetőbb, hiszen egyszerre akár több embert is láthatunk, hallhatunk a felvételen:

Egyes Youtuberek pedig még ennél is messzebbre mentek és élőben játszották a játékot:

Te hallottál már a játékról?

 

Források:

https://www.pcgamer.com/how-among-us-became-so-popular/

https://www.moengage.com/blog/among-us-user-growth-mobile-gaming/

https://sullygnome.com/game/among_Us/365/summary

 

 

Szólj hozzá

játék influencer