2020. dec 08.

Fókuszban a látványvilág - Az Instagram és a Pinterest

írta: Sáringer Viktória
Fókuszban a látványvilág - Az Instagram és a Pinterest

pexels-cottonbro-5082579.jpgMost két olyan platformot vizsgálunk meg közelebbről, ahol vitathatatlanul a képi világ, a látvány, az esztétika van főszerepben. Az Instagramról és a Pinterestről lesz szó ebben a cikkben és ezeknek az oldalaknak a marketing célú felhasználásáról.

 

Az Instagramról


pexels-tranmautritam-326502.jpgAz Instagram továbbra is hatalmas elérést, aktivitást biztosít a cégek, márkák számára, és történetüket, üzenetüket képeken és videókon keresztül adja át az embereknek. Tavaly az Instagram lemásolta a Snapchat népszerű funkcióját, a 24 óráig elérhető történeteket, ami az Instagram Sztorik nevet kapta. Ez lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a napjuk egy-egy rövid pillanatát örökítsék meg, és rögtön meg is osszák képi vagy videós formában, akár szöveggel, GIF-ekkel, interaktív elemekkel kiegészítve.

Ezáltal, mivel véges ideig elérhetők, egy olyan lehetőséget akart az app nyújtani az embereknek, hogy ideiglenesen elérhető tartalmakat is megosszanak követőikkel. Például, ha egy fotó mondjuk nem illik a profilra, a feltöltött tartalmak közé, akkor is kikerülhet sztoriba, mert nem rontja el az összképet, mégis minden követőnk láthatja, aki éppen online van aznap.

instagram-2587123_1920.jpgEzenkívül egy hasznos funkció az Instagramon, hogy 2016 óta már ezen a felületen is lehet élő adásokat tartani. Azóta pedig már nem csak egymagában élőzhet a felhasználó, hanem másik felhasználókat is behívhat, így egy közös live adáshoz nem is szükséges egy helyen tartózkodni.

A márkák és a felhasználók körében is méltán népszerű a galéria opció, amikoris egy poszton belül maximum 10 tartalmat helyezhetünk el. Ezek a tartalmak lehetnek vegyesen képek és videók is, amik között oldalra húzással tudunk váltani. Közülük csak az első kép fog látszódni, ha profilunkra kattint valaki, a többi csak megnyitás után válik láthatóvá.

Egy érdekes felmérési eredmény, hogy az Instagram felhasználóinak 75%-a aktivizálja magát, miután meglát a felületen egy hirdetést – például ellátogat a weboldalra.

Tippek az Instagram üzleti használatához

  • Ahhoz, hogy Te is sikereket érj el, fontos, hogy céges oldaladat üzleti profillá alakítsd át, amivel hozzákapcsolhatod Facebook-fiókodhoz, elemzéseket láthatsz az egyes posztjaid tekintetében és átfogóan a követőkről is, emellett egyszerűvé teszi a reklámok elhelyezését is.
  • Engedj egy kis betekintést követőidnek a színfalak mögé! Árulj el néhány kulisszatitkot, mutasd be sztoriban vagy élő adásban az irodát, kik és mit dolgoznak a háttérben, hogy néz ki a raktár, kivel beszélhetnek a vásárlók az ügyfélszolgálaton és így tovább.
  • Ösztönözd arra az embereket, hogy posztoljanak képeket, videókat a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódóan! Amennyiben megengedik, ezeket saját oldaladon is megoszthatod. Tudj meg többet a felhasználók által készített tartalmakról itt és itt.
  • Törekedj arra, hogy kevés stock fotót használj és inkább valós, a termékekről készült tartalmakkal töltsd meg Instagram oldaladat!
  • Használd ki a felület nyújtotta lehetőségeket és készíts képgalériákat, IGTV-videókat, élő adásokat

A Pinterestről


pexels-brett-jordan-5426400.jpgA Pinterest kapcsán az emberekben kialakult egy kép, miszerint a platformot csak nők használják, azonban ez nem igaz. A Pinterest vezetője nyilvánosságra hozta, hogy a felület felhasználóinak 40%-a férfi, így ez a nem is jelentősen képviselteti magát. A Pinterest lényege, hogy úgy nevezett táblákat lehet létrehozni, amire kitűzhetjük a nekünk tetsző tartalmakat. Például, ha lakásfelújítás előtt állunk, akkor létrehozhatunk egy ennek szentelt táblát, de akár helyiségenként külön-külön is egyet. Mondjuk lesz egy nappali és lesz egy konyha elnevezésű táblánk. Mindegyikbe olyan képeket gyűjtünk az elérhető adatbázisból, ami tetszik nekünk, amilyenre szeretnénk saját otthonunkat alakítani. Így végül kapunk egy mappányi képválogatást, ami segít összerakni az összképet, milyen irányba mozduljunk el. Természetesen nem csak lakberendezési fotók állnak rendelkezésre a platformon, hanem a receptekről kezdve a motivációs idézeteken és DIY projekteken át a kirándulási célokig abszolút mindent megtalálunk. Legyen szó kedvenc filmünkről, márkánkról, biztosan találunk ehhez kapcsolódó tartalmat.

pinterest-793051_1920.jpgNo és akkor nézzük meg, miért is érdekes ez a felület a márkák számára. Először is a Pinterest felhasználói bázisa havonta 150 milliót tesz ki. Ők azok, akik aktívan használják a platformot, hogy inspirálódjanak, ötleteket merítsenek, nekik tetsző tartalmakat találjanak. A márkáknak lehetősége van, hogy specifikus célközönségeket célozzanak meg tartalmaikkal. Ezen tartalmak segítségével pedig átadhatunk életérzést, üzenetet, megmutathatjuk termékünket, ami által felpörgethetjük az eladásokat is. Lényeges adat, hogy a Pinterest felhasználóinak 87%-a vásárolt már terméket, mert azt a Pinteresten látta.

Tippek a Pinterest üzleti használatához

  • Tanácsos könnyen emészthető, egyszerűen befogadható tartalmakat megosztani a platformon. Például rövid, jól olvasható szöveggel, figyelmet megragadó képekkel.
  • Készíts Te magad is táblákat, ahová egy adott témában gyűjtöd a tartalmakat, amik természetesen kapcsolódnak márkádhoz! Így a felhasználók akár a Te gyűjteményedet is böngészhetik.
  • Menj biztosra, hogy a megosztott tartalmakhoz linket is csatoltál, ami átirányítja az embereket weboldaladra.
  • Promóciókra is van lehetőség a felületen, amik felmérés szempontjából rendkívül jók.
  • Vedd figyelembe a Pinterest szabályzatát, hogy milyen képek jelenhetnek meg a felületen, hogy elkerüld az esetleges problémákat!

 

Forrás: Salesforce Pardot - The Complete Guide to Social Media for B2B Marketers

Szólj hozzá

poszt tartalom hirdetés tipp ötletek tippek posztok pinterest