2020. dec 29.

Íme, mennyit keres egy Youtuber! – A 2020-as toplista

írta: Sáringer Viktória
Íme, mennyit keres egy Youtuber! – A 2020-as toplista

mrbeastinstagram.PNGMegérkezett a Forbes idei listája, ahol sorra veszik a Youtube legsikeresebb, legtöbb bevételre szert tevő tartalomgyártóit, és azt is megtudhatjuk, mennyit is keresnek. Ha Téged is érdekel, mennyi pénzt is rejt ez a terület, akkor tarts velünk!

Kép forrása: https://www.instagram.com/p/B6dhejPBsEx/

Miből keresi a kenyerét egy Youtuber?

Sokakat foglalkoztat, hogy vajon egy Youtuber milyen bevételt tudhat magáénak. Ez sok tényezőtől függ, de alapvető esetben, egy szponzorációtól mentes videóval is kereshet a videó készítője. Ha van legalább 1000 feliratkozód, akkor beállíthatod a platformon, hogy a Youtube reklámokat helyezzen el a videód alatt. Ezek a reklámok lehetnek átugorhatók vagy olyanok, amiket kötelező végignézni. A fizetség függ attól is, hogy mennyi ideig nézi valaki a reklámot, egy videó alatt hány reklámot néz meg, kattint-e a hirdetésre. A nagy nézettség és a reklámok máris sok pénzt jelenthetnek. Minden véleményvezér esetében egyedi, hogy mennyit keresnek, függ a földrajzi elhelyezkedéstől a feliratkozók számán át rengeteg faktortól. Még egy Youtuber is nehezen tippelheti meg, hogy pontosan mennyit keres egy másik tartalomgyártó, aki hasonló területen tevékenykedik, mint ő, így kívülállóként még nehezebb a dolgunk.

Nézzük meg, még a nézettségen és a reklámbevételen felül milyen kereseti lehetőségeket rejt a platform!

Megjelenhetnek szponzorált tartalmak is, ahol egy cég fizet, hogy a Youtuber beszéljen egy termékről, szolgáltatásról vagy márkáról. A másik opció pedig, hogy a Youtube-on is van lehetőség támogatóvá válni, amikoris plusz tartalmakat, korábbi hozzáférést, egyedi smile-kat a chat-ben és hasonló extrákat kaphat a néző, cserébe egy adott havidíjért. Számtalan Youtuber-nek van saját terméke is. Ez lehet egy közös kollaboráció egy márkával, ahol az influencer segít a tervezésben, neve megjelenik a terméken és emiatt részesül az eladásokból. Vagy akár saját merchandise oldalt is működtethet, ahol pólókat, kitűzőket és társaikat vehetnek a rajongók. Nem is gondolnánk, de kuponkódokkal is jelentős bevételre lehet szert tenni: a véleményvezérek megosztják videóikban az adott webshopban érvényes kódjukat, amivel, ha aztán a néző vásárol, kap egy kis kedvezményt. És persze az influencer sem jár rosszul, hiszen ő pedig jutalékot kap minden egyes vásárlás után.

Nézzük meg a listát, kik 2020 legtöbbet kereső Youtuberei!

Most vegyük végig visszafelé haladva a top 10-es listát, kik azon a Youtuber-ek, akik a legjobban kerestek a vizsgált időszakban 2019 és 2020 júniusa között. Az összegek természetesen nem tűpontosak, hanem becsültek, hiszen a valódi adatokat csak az influencerek tudják és ezt nem szokták nyilvánosságra hozni. Ahogy a kereseti lehetőségek csupán töredékét vehetjük bele a becslésbe, csak a Youtube-ra támaszkodhatunk, ugyanis az nem ismert, hogy például a merchandise eladásból kinek mennyi bevétele van vagy az egyes szponzorációkért mekkora összeget kapnak a tartalomgyártók. Így az éves bevétel összességében meghaladja a megadott összegeket, de a Youtube-bevétel egy jó iránymutató, hogy mennyi pénzt is rejt a platform.

10. Jeffree Star

Kereset: 15 millió dollár (4.303.049.700 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
600 millió
Feliratkozók száma:
16.9 millió

A beauty Youtuberek világában jól ismert Jeffree Star rengeteget szerepelt az elmúlt időszakban a sajtóban is, hiszen számtalan botrány övezi. És mint tudjuk, a botrány kifizetődő napjainkban: a negatív reklám sokszor pozitív eredményeket hozhat egy tartalomgyártónak is. A Youtuberrel még az egyik márka, aki árulta termékeit is megszakította a kapcsolatot, mert nem akarta, hogy összefüggésbe hozzák a márkát Jeffree-vel. Ennek ellenére a botrányhős még mindig aktív a platformon, feltöltötte szinte kötelező jellegű bocsánatkérő videóját és mennek tovább a mindennapjai: karrierje habár megbicsaklott, de nem tört derékba.

A Youtube nem az egyetlen opció számára, hiszen cége sminktermékekkel is foglalkozik, ahol például egy szemfestékpaletta 52 dollárba (kb. 15.000 Ft) kerül, míg egy ajakbalzsam 18 dollárba (kb. 5000 Ft). Az egyik tavalyi palettájából 30 perc alatt 1 millió darab fogyott – tehát nem kell aggódnunk azért, hogy nem lesz mit a tejbe aprítani.

9. David Dobrik

Kereset: 15,5 millió dollár (4 446 485 000 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
2,7 billió
Feliratkozók száma:
18 millió

Az utóbbi néhány évben a 24 éves fiatal mindent megtett, hogy közönségét szórakoztassa, nevetésre bírja. Manapság már a tartalomgyártó kezd átköltözni a TikTokra és ott folytatja az őrült átverések, vicces kihívások sorát, melyek nevéhez fűződnek. A Youtube-on is jellemzően rövid, 4 perc 21 másodperces vlogokat láthatnak tőle a nézők, amik mindig lényegretörőek, pörgősek és már influencerek, sztárok is feltűnnek bennük. Kylie Jennerrel és Justin Bieberrel is készített már közös videót.

A márkák imádják David humorát, a különleges és kreatív megoldásait. Volt már együttműködése a SeatGeek-kel, Bumble-lel, EA-val. Egy sikeres vállalkozása is van, ahol a rajongói pólókat, pulcsikat és kiegészítőket vásárolhatnak.

8. Blippi

Kereset: 17 millió dollár (4 876 789 800 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
8,2 billió
Feliratkozók száma:
10,7 millió

A listán az egyetlen olyan felnőtt, aki kisgyerekeknek gyárt tartalmakat. A 32 éves 2014-ben indította csatornáját, ahol színes ruhákba öltözve, humorosan és a gyerekek nyelvén igyekszik tanítani nézőit. Úgy is mondhatjuk, hogy Blippi egy eljátszott karakter, aki hasonló, mint akiket a gyerekcsatornák műsoraiban láthatunk. A legnézettebb videó a csatornán 678 millió nézővel büszkélkedhet. Ez a rész a dzsungel állatairól szól, de vannak videók a színekről, a fogmosásról, az ábécéről…

Nem csupán egy csatorna létezik, hanem többféle nyelven is elérhetők tartalmak:

blippi.PNG

Az nem titok, hogy a gyerekeknek szóló tartalmak szárnyalnak a Youtube-on, ugyanis az alfa generáció szülöttei már az okos készülékek közelében nőnek fel és bizony számtalan esetben akár már egy 1-3 év közötti gyerek is lazán megtanulja, hogyan kell tudja használni a telefont mese vagy Youtube-videók nézésére.

7. Nastya (Anastasia Radzinskaya)

Kereset: 18,5 millió dollár (5 307 095 000  Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
39 billió
Feliratkozók száma:
65,9 millió

Ahogy már írtuk: a gyerekeknek szóló tartalmak szárnyalnak a felületen! És bizony nem csak felnőttek keresnek szép summát abból, hogy gyerekeknek szóló videókat készítenek, hanem vannak olyan tartalomkészítők is, akik maguk is csupán gyermekek. A 6 éves orosz Youtuber, Nastya csatornáján olyan videók vannak, amelyen játszik, legózik, besegít a házimunkába, az apukájával autóznak, bújócskáznak és így tovább. Már ebből gondolhatjuk, hogy azért nyilván egy felnőtt is áll a háttérben. A gyermek Youtuberek esetében a legtöbbször a család az, aki készíti a videókat, kitalálja az epizódok tartalmát és sokan még szerepelnek is. A videókban nincs sok beszéd, így a nyelvi korlátok nem érvényesek, a videók globálisan jól érthetők. A kislány már a TikTok-on is aktív, ahol 3 millió követője van.

Legnépszerűbb videójában apjával szerepel és már 855 millióan látták: 

6. Preston Arsement

Kereset: 19 millió dollár (5 450 529 800 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
3,3 billió
Feliratkozók száma:
15,4 millió

Az egyik legnépszerűbb játék, a Minecraft volt az, amivel berobbant a 26 éves fiatal. Azóta már több csatornája is van, ám a fókusz még mindig túlnyomó többségben a videójátékokon, gameplay-en van. Több Minecraft-szerver is kapcsolódik a nevéhez, ahol a rajongók fizethetnek azért, hogy olyan, a játékban elérhető dolgokra tegyenek szert, amit ő hozott létre.

5. Markiplier (Mark Fischbach)

Kereset: 19.5 millió dollár (5 593 965 100 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
3,1 billió
Feliratkozók száma:
27,9 millió

Markiplier már 8 éve jelen van a platformon és hihetetlenül népszerűek videói, melyekben a videójátékoké a főszerep. Hogy egy kicsit felrázza a dolgokat, egy másik gamerrel létrehoztak egy új, közös Youtube-csatornát is, ahová humoros és néha igen extrém vlogokat töltöttek fel. Egy évig minden egyes nap felkerült egy új videó. Már 4,5 millió feliratkozót gyűjtöttek és a nézettség már majdnem 1 billiónál járt – azonban mégis egy hónapja úgy döntöttek, hogy elbúcsúznak a csatornától. Az erről szóló az élő adást 1,5 millióan nézték meg. 

4. Good Mythical Morning(Rhett and Link)

Kereset: 20 millió dollár (5 737 399 800 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben):
1,9 billió
Feliratkozók száma:
16,8 millió

gmm.PNG2012 óta elérhető a platformon a csatorna, ahol a 43 éves Rhett James McLaughlin és a 42 éves Charles Lincoln III van főszerepben. Ők Rhett és Link, a Mythical Entertainment cég tulajdonosai, amelynek már több mint 100 alkalmazottja van, az elmúlt évben 2 billiót is meghaladó nézettséget zsebeltek be, ami a reklámbevételben 11 millió dollárt jelent a platformtól. Egy rajongói klub is alakult, ahol a nézők havonta 10 és 20 dollár közötti összeg befizetésével exkluzív tartalmakhoz férhetnek hozzá.

3. Dude Perfect

Kereset: 23 millió dollár (6 598 009 900 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben): 2,77 billió
Feliratkozók száma:
54,5 millió

Az öt srác (Coby Cotton, Cory Cotton, Garret Hilbert, Cody Jones és Tyler Toney) a sport és a humor témákra fókuszálnak videóikban: fénykardokkal játszanak, paintballoznak és mindenféle őrültségben benne vannak. A siker és a népszerűség egy nemzetközi turnét is eredményezett, ahol nagyjából 6 millió dollárt zsebelhettek be. Márciusban, a koronavírus helyzet miatt a profi sportok is leálltak, azonban a srácok előálltak egy ötlettel: a Youtube-csatornájukon egy karantén versenyt tartottak, ahol például a gurulószékes hoki is szerepet kapott.  A videószéria bevételéből 160 ezer dollárt adományoztak a Vöröskereszt és Feeding America segélyszervezeteknek.

2. Mr. Beast (Jimmy Donaldson)

Kereset: 24 millió dollár (6 884 879 900 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben): 3 billió
Feliratkozók száma:
48,5 millió

Mr. Beast a Youtube legnagyobb új sztárja, aki hirtelen robbant be és népszerűsége nem látszik csökkenni. A videói vegyes témájúak, de a humor, őrültség, a szórakoztatás mindig szerepet kap. Az elmúlt 12 hónapban jégbefagyasztotta magát a Youtuber, ezerszer körbe ment az óriáskerékkel és felépítette a világ legnagyobb legó tornyát – tehát nem nagyon szokott unatkozni. Emellett egy teljesen új műfajt is elindított a Youtube-on, ahol nagyobb pénzdíjakat vagy nagy értékű dolgokat ajánl fel akár nézőinek, akár már Youtubereknek. Ehhez azonban általában egy kihívás is kapcsolódik és tényleg hatalmas összegekről beszélünk, tehát a srác egyértelműen visszaforgatja a keresett összegeket a videóiba, hogy még jobbat, újabbat, extrémebbet tudjon mutatni. Például a 40 milliomodik feliratkozójának a házához elszállított 40 autót és az volt a srác feladata, hogy 24 órán belül osztogassa el az összes autót ismerőseinek, rokonainak, akár random embereknek is és akkor megtarthat egy Teslát. Az sem ritka, hogy csak úgy hozzávág egy kis pénzt az emberekhez, hogy segítsen nekik: egy videó keretein belül olyan emberekkel kezdeményezett Zoom-hívást, akikre negatívan hatott a koronavírus járvány és elvesztették a munkájukat, pénzügyi gondjaik lettek, és 5-10 ezer dolláros összegekkel támogatta őket, hogy könnyítsen az életükön. Máskor meg teljesen őrült kihívásokat kell teljesíteni a pénzért: egy ragasztószalaggal legyártott körbe kell halmozni a termékeket, amiket megvennénk és ha belefér, akkor kifizeti vagy be kell törni egy jól lezárt széfbe és akkor megszerezhetjük a több ezer dolláros jutalmat. Olyan is volt már, hogy csak úgy adott egy házat egy feliratkozójának vagy lehetőség volt 1 millió dollárt vagy egy privát szigetet nyerni.

mrbeast3.PNG

mrbeast2.PNG

mrbeast.PNG

Itt például Uber sofőrként elvitte az embereket, de az utazás végén nekik adta az autót. Összesen 7 embert leptek meg így. Ezután 3 haverja versenyzett, hogy ki tud 3 autót előbb odaadni idegeneknek (ami nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk), majd végül egy Lamborghinit is odaajándékoztak egy szerencsésnek:

1. Ryan Kaji

Kereset: 29,5 millió dollár (8 462 664 700 Ft)
Összesített nézettség (2019 és 2020 júniusa közötti évben): 12,2 billió
Feliratkozók száma:
27,6 millió

A 9 éves Ryan karrierje már most szárnyal – szó szerint! Idén novemberben ő lehetett az első Youtuber, aki a Macy Hálaadásnapi parádéján részt vehetett. Vagyis, hogy pontosak legyünk, a róla formázott szuperhősként egy óriás lufi képviselte a fiatalt.

Ryan videóiban sokszor feltűnnek szülei is és a témák között DIY, családi sztorik, játékok kibontása, kipróbálása, bemutatása is szerepel, de van olyan videó is, ahol szimplán csak játszik és ezt felvették kamerára. Ryan elsősorban a játék véleményézésével vált ismertté, amikoris különböző játékokat vásároltak meg vagy kaptak a cégektől, ő kibontotta és kipróbálta, majd elmondta a nézőknek, mit gondol róla, így a vásárlás előtt álló szülők jobb képet kaphattak róla, a gyerekek pedig mutathatták a szülőknek, hogy ők is olyat akarnak, mint a videóban. Ez azonban még korántsem minden: több, mint 5000 Ryan’s World termék is létezik a hálószobai dekoroktól kezdve az akciófigurákon át a walkie talki-ig. Legnépszerűbb videóját már 2 milliárdan nézték meg és nem lankad a kisfiú popularitása. Valószínűleg már most annyi pénzt keresett, hogy akár 10 éves korára nyugdíjba is vonulhatna és az egész család jól ellenne, senkinek sem kéne dolgoznia.

 

Forrás: https://www.forbes.com/sites/maddieberg/2020/12/18/the-highest-paid-youtube-stars-of-2020/?sh=48bf2ee96e50

 

Szólj hozzá

poszt tartalom videó 2020 forbes youtuber posztok