2021. jan 10.

A TikTok Shopping lesz a legtrendibb közösségi vásárlási felület?

írta: Sáringer Viktória
A TikTok Shopping lesz a legtrendibb közösségi vásárlási felület?

aaron-weiss-_x6xz_jp0g8-unsplash.jpgA TikTok népszerűsödése hihetetlen ütemben zajlik, egyre többen válnak aktív felhasználóvá a közösségi platformon, és nem csak a Z generáció, hanem bizony az idősebb korcsoportok is képviseltetik magukat jelentős számban.

A TikTok folyamatosan új funkciókkal áll elő, többek között a vásárlási lehetőségeken is dolgoznak. A legújabb vásárlási újítások közé tartozik például egy együttműködés a Spotify-jal. Jól látható, hogy egyre több márka fedezi fel a TikTok-ban rejlő marketingpotenciált.

rupixen-com-q59hmzk38eq-unsplash.jpgAz e-kereskedelem már évek óta fontos szerepet tölt be a márkák marketingstratégiájában, de csak nemrégiben kezdett elterjedni a közösségi média platformokon a vásárlási funkciók megjelenése.  Ez egy új opció, amihez nem kell elhagyni a Facebook vagy Instagram-oldalt, ott helyben, pár kattintással végigvihető a vásárlási folyamat.

Elsőként a Facebook állt elő a Bolt lehetőséggel, mely hazánkban is elérhető már. Ezt követve már lassan mindegyik közösségi platform próbálkozik egy saját vásárlási funkcióval. Sokan koncentrálnak a Facebook és Instagram profiljaikra, hiszen ezek a legelterjedtebb közösségi oldalak hazánkban, ahol a leginkább elérhetjük az embereket. Azonban már bizony a TikTok is bejön a képbe, és nem hagyhatjuk figyelmen kívül!

Miért pont a TikTok?


Elsődlegesen a számokra hivatkozhatunk, hiszen a felhasználóbázis jelentős és az aktivitás is. A közösségi médiában a vizuális élmények uralkodók, és a videós tartalmak rendkívül kedveltek – ezek alkotják a TikTok-ot, így sokan megtalálhatják számításukat a felületen. Az algoritmusnak köszönhetően bárki virálissá válhat, és akár több százezer emberhez eljuthat a tartalma – még akkor is, ha csak 5 követője van. Nem kell hozzá más, mint egy jó tartalom és megfelelően megválasztott hashtag-ek. A márkák számára pedig különösen kecsegtető ez a lehetőség és persze egy olyan platform, ahol nagy és aktív követőbázis van jelen.

Habár a Facebook közönségének demográfiai adatait vizsgálva nagyobb a szórás főleg kor szempontjából, de ha az adott cég célcsoportját a fiatal korosztály képviseli, akkor biztosan nyert ügye van. Amennyiben idősebbeknek hirdetnénk a TikTok-on, előtte kutassunk, végezzünk felméréseket, teszteljünk és mérlegeljük, hogy megéri-e.

Vásárlás a TikTok-on


anete-lusina-zwshjake_ii-unsplash.jpgVárható, hogy a TikTok lesz a következő nagy és trendi vásárlási felület a közösségi platformok között. Ezen pedig az app maga is gőzerőkkel dolgozik. Van lehetőség linkek hozzáadására a profilban, a márkák videós reklámjaiban elhelyezhető a vásárlás gomb és bemutatásra került az új Hashtag Challenge Plus funkció, melynek segítségével a felhasználók a szponzorált hashtag-ek segítségével vásárolhatnak.

Spotify együttműködés


hakim-rahman-l6lf2yss_uu-unsplash.jpgTavaly októberben jelentette be a TikTok az első komoly e-kereskedelmi együttműködését a Spotify-jal. Ez egy eredményes közös munka lehet, ugyanis a zene központú alkalmazás, a Spotify remekül el tudja így juttatni üzenetét fiatal célcsoportjához. Ráadásul a zene kiemelten fontos szerepet tölt be mindkét felületen egyaránt.

A Facebook Pixelhez hasonlóan a TikTok Pixel is lehetővé teszi majd, hogy a felhasználói tevékenységet alaposabban követni tudják: az oldal böngészését, termék kosárba helyezését, rendelés leadását.

Ez egy jóval fejlettebb együttműködés, mint a korábbiak a felületen. Mert habár eddig is lehetett hirdetési kampányokat futtatni a TikTok-on, de ennyi lehetőség még nem volt. Tekinthetünk erre úgy, mint egy tesztfázisra és várható, hogy amennyiben sikereket érnek el, egyre több kis és nagy márkával kezdődik majd meg a közös munka.

Mire számíthatunk a jövőben?


Fejlesztésekre, újításokra, az e-kereskedelmi lehetőségek tökéletesítésére a TikTok felületén. A márkáknak, akik a fiatalabb célcsoportokat igyekeznek elérni, várhatóan előbb-utóbb elengedhetetlen lesz a jelenlét a TikTok-on, hiszen a 10-18 éves korcsoport jelentős része itt a legaktívabb. A rövid, tömör videós tartalmak népszerűsödni fognak, és egyre inkább elterjednek hirdetés szempontjából is. A kreativitás továbbra is kulcsfontosságú lesz.

Forrás: https://later.com/blog/tiktok-shopping/

 

137219205_2364640927014548_7513746087429125235_o.pngHa nem akarsz lemaradni az újdonságokról, 

Nem tudod, mit posztolj?

Átlátnád, mit, hogyan és miért csinál az ügynökséged?

Kevés időd van, ám szeretnéd Te kezelni közösségi média felületeidet?

Szeretnél hatékonyabban hirdetni?

Elsőként használnád azokat a trendeket, amelyek a gyakorlatban is működnek? 

Akkor tarts velünk közösségi média mentoring programunkon! Január 15-én indulunk, a helyek fogynak!

 

 

Szólj hozzá

vásárlás együttműködés shopping spotify e-kereskedelem TikTok