Hogyan lehet optimalizálni a Facebook-hirdetéseinket és ezáltal pénzt spórolni?
Túl sokat fizetsz a Facebook-hirdetésekért? Kíváncsi vagy arra, hogy mely mutatók segítenek legjobban a hirdetés teljesítményének elemzésében?
Ebben a cikkben három kulcsfontosságú mutatót fogsz megismerni a Facebook hirdetési költségeinek elemzéséhez, mely által megtudhatod a teljesítménymutatók értékeléséhez szükséges referenciákat.
1. CTR (hivatkozás átkattintási arány)
A CTR (hivatkozás átkattintási arány) mutató azon emberek százalékos aránya, akik meglátták a Facebook-hirdetésedet és átkattintottak az ajánlatodra, a landing oldaladra, a weboldaladra stb. Azt szeretnéd, hogy ez a szám 1% vagy nagyobb legyen. Ellenkező esetben valószínűleg pénzt dobtál ki az ablakon.
Ezt a mutatót a Facebook Ads Manager irányítópultján tekintheted meg. Látogass el a facebook.com/adsmanager oldalra és keresd meg a CTR (Link Click-Through Rate) oszlopot.
Ha nem látod ezt az oszlopot az irányítópulton, akkor kattints az Oszlopok legördülő menüre és válaszd ki a Teljesítmény és kattintások lehetőséget.
Vigyázat! Győződj meg róla, hogy a CTR-t (a hivatkozás átkattintási arányát) nézed, nem pedig a CTR (összeset). A CTR (összes)-be ugyanis beletartozik mindenki, aki a hirdetés bármely részére kattintott.
Ha a CTR (hivatkozás átkattintási aránya) alacsonyabb, mint az 1% -os referenciaérték, akkor érdemes visszatérni a Facebook-hirdetés teszteléséhez. Ha még nem teszteltél, akkor ez hatalmas lehetőség hirdetéseid hatékonyabbá tételéhez. Javíts rajta, hogy többen láthassák és kattintsanak az ajánlatodra!
2. CPM (1000 megjelenésre jutó költség)
A második kulcsfontosságú Facebook hirdetési mutató a CPM (1000 megjelenésre jutó költség). Ez a statisztika kissé vitatottabb, de a www.socialmediaexaminer.com azt vallja, ha a CPM meghaladja a 42 dollárt, a Facebook nem szeret valamit annál a hirdetésnél vagy landing oldalnál.
3. A landing oldal konverziós aránya
A harmadik legfontosabb nyomon követni kívánt Facebook hirdetési mutató a landing oldal konverziós aránya. Ez a mutató iparáganként változik, ezért meg kell vizsgálni, hogy mi tekinthető normálisnak az adott iparágban.
Például, ha e-mail címeket gyűjtök egy ingyenes online képzéshez, útmutatóhoz vagy ellenőrzőlistához, akkor azt akarom, hogy a céloldalam 30% fölé konvertálódjon. Ha forgalmat generálok egy e-kereskedelmi boltba és egy adott értékesítési oldalra, akkor legalább 1% és 3% közötti konverziós arányt keresek ezen az értékesítési oldalon.
A landing oldal teljesítménymérésének legegyszerűbb módja az, ha felkeresed a céloldali szoftvert, az e-kereskedelmi áruházat vagy a webhely szoftverét, és csak megnézed, mi folyik a háttérben. Ezen eszközök többsége kiszámítja a százalékot.
Ha manuálisan szeretnéd kiszámítani a landing oldal konverziós arányát, a konverziószámot el kell osztani a landing page látogatóival. Ezután szorozd meg ezt a számot 100-zal, hogy megkapd az eredményt.
Ahogy láthatod, a Facebook hirdetéseknél is elengedhetetlen a folyamatos elemzés, hiszen a mutatószámok segítenek abban, hogy esetleg módosítsunk ott, ahol szükséges és ezáltal minél eredményesebb hirdetéseket készítsünk a jövőben.
Forrás:
https://www.socialmediaexaminer.com/facebook-ads-analytics-how-to-stop-wasting-money/