7 Facebook Messenger marketing tipp, amiket érdemes használnod
Most már havonta több mint 1,3 milliárd ember használja a Facebook Messengert. Így alkalmazását marketing szemszögből is érdemes megfontolni.
Miért érdemes használni a Facebook Messengert?
A közösségi média esetében gyakran csak a legfontosabb közösségi platformokra gondolunk, mint például a Facebook-ra, az Instagram-ra, a Twitter-re és a LinkedIn-re. Azonban az üzenetküldő alkalmazásokat valahogy figyelmen kívül hagyjuk.
A BI Intelligence adatai szerint azonban havonta többen használják a legnagyobb négy üzenetküldő alkalmazást (WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat és Viber), mint a négy legfontosabb közösségi média platformot (Facebook, Instagram, Twitter és LinkedIn). És úgy tűnik, hogy a két vonal közötti szakadék egyre nagyobb.
A Facebook IQ tanulmányt végzett a mobilon történő üzenetküldés használatáról. 12 500 embert kérdezett meg világszerte és számos ígéretes tendenciát talált a megkérdezett emberek körében:
- Hatvanhárom százalék szerint az üzenetek összenőttek a vállalkozásokkal az elmúlt két évben.
- 56 százalék inkább üzenetet küldene, mintsem telefonálna ügyfélszolgálat gyanánt.
- 61 százalék kedveli a vállalkozások személyre szabott üzeneteit.
- Több mint 50 százalék nagyobb valószínűséggel vásárol olyan vállalkozástól, amelynek üzenetet küldhet.
De hogyan is használd marketingre a Facebook Messengert? Mutatunk rá hét működő módszert!
1. Küldj tartalmat!
A tartalom olvasókhoz történő eljuttatásának leggyakoribb megközelítése az e-mail használata. De a HubSpot meg akarta tudni, hogy a Facebook Messenger használata jobb alternatíva-e. Tehát ahelyett, hogy csak arra kérték volna az embereket, hogy töltsenek ki egy űrlapot és e-mailben megkapják a kért tartalmat, felajánlották az űrlap kihagyásának lehetőségét és a tartalom megszerzését a Facebook Messengeren keresztül. Négy hét tesztelés után egyértelmű volt a nyertes. A Messenger stratégia 242 százalékkal magasabb megnyitási arányt és 619 százalékkal magasabb kattintási arányt eredményezett!
2. Segíts követőidnek megtalálni a legrelevánsabb tartalmakat!
Amellett, hogy tartalmat juttatsz követőidhez, a Facebook Messenger segítségével még relevánsabb témákhoz juttathatod őket.
Sok jó példa van erre a felhasználási esetre a Facebook Messengeren. Az olyan vállalatoknál, mint a Whole Foods Market, a Food Network és a TechCrunch működnek olyan Messenger csevegőrobotok, amelyek segíthetnek követőiknek megtalálni az olvasni kívánt cikkeket. Ez megfordítja a tartalommarketing dolgát. Mostantól nem tolakodó módon lehet személyre szabott tartalmat eljuttatni a célközönséghez.
3. Résztvevők bevonása események által
Továbbá egy másik módja a Facebook Messenger használatának az, ha fontos információkat és emlékeztetőket küldünk azokról az eseményekről, amelyekre az emberek regisztráltak. A fenti példához hasonlóan azt találták, hogy a Facebook Messenger válaszadási aránya lényegesen magasabb volt, mint az e-mailes tájékoztató esetében.
Ez ráadásul jól működik olyan eseményeknél is, amelyek nincsenek megjelenítve a Facebookon. Például offline eseményeknél a HubSpot egy Messenger-kódot használt ahhoz, hogy a résztvevők valós idejű frissítéseket kapjanak a Facebook Messengeren keresztül.
4. Kiváló minőségű értékesítési leadeket generál
Mivel a Facebook Messenger még mindig viszonylag újszerű marketingcsatorna, nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy általa felhívjuk az emberek figyelmét és magas színvonalú értékesítési leadeket generáljunk. Dmitriy Kachin (Chatfuel) szerint a Facebook Messenger válaszadási aránya jelenleg hihetetlenül magas.
5.Érd el újra potenciális ügyfeleidet!
Talán kíváncsi lehetsz arra, hogyan lehet rávenni az embereket, hogy elsősorban a Facebook Messengeren keresztül beszéljenek veled. Facebook hirdetésekkel! Kétféle Facebook Messenger-hirdetést használhatsz. Az első típusú az, amely lehetővé teszi, hogy az embereket a Facebook hírcsatornájából egy általad folytatott Messenger beszélgetésre irányítsd. A második típus a szponzorált üzenetek, amelyek lehetővé teszik, hogy Messenger beszélgetést kezdeményezz bárkivel, aki korábban már üzent a Facebook-oldalon keresztül.
6. Érd el célközönségedet egy az egyben!
A Facebook hírcsatorna tele van hirdetésekkel. Képzeld el, hogy minden zaj nélkül elérheted a célcsoportodat! A Messenger-hirdetésekkel éppen ez tehető meg. Az emberek látni fogják a hirdetésedet a Messenger mobilalkalmazás kezdőlapján. Amikor rákattint a hirdetésre, a rendszer eljut a kívánt célállomásra - a webhelyedre vagy egy Messenger-beszélgetésre.
Ez így néz ki a gyakorlatban:
Érdemes azonban megfontolni az ilyen típusú hirdetéseket, mert az ezekre adott reakciók elég vegyesek. Míg a marketingszakemberek valószínűleg örülnek ennek a lehetőségnek, egyesek szerint az ilyen hirdetések kellemetlenek.
7. Nyújts gyors ügyfélszolgálatot!
A Facebook Messengeren keresztül gyors válaszokat adhatsz követőid gyakran ismételt kérdéseire. Ahogy Jay Baer, a Convince & Convert elnöke véli, a közösségi média ügyfélszolgálata az új marketing. Nyilvánvaló, hogy az emberek szívesebben fordulnak márkákkal kapcsolatban üzenetküldéshez, mint más csatornákhoz. És szeretnének választ is kapni a márkáktól, lehetőleg minél gyorsabban.
Több mint 1000 ember válaszából a Sprout Social megállapította, hogy a legtöbb felhasználó négy órán belül vár választ a közösségi médiában (míg a márkák válasza átlagosan 10 óra). Azt is megállapították, hogy az emberek 30 százaléka egy versenytárshoz fordul, ha egy márka nem reagál kérdéseikre.
Amint egyre többen alkalmazzák az üzenetküldést, a Facebook Messengeren keresztül még nagyobb lesz az a lehetőség, hogy piacra dobjuk és bővítsük vállalkozásunkat. A Facebook pedig keményen dolgozik azon, hogy a Facebook Messenger egy nagyszerű csatorna legyen a vállalkozások számára.
Forrás: