2021. már 01.

7 inspiráló Instagram-kampány

írta: Sáringer Viktória
7 inspiráló Instagram-kampány

laptop-3781384_1920_1.jpgNéha úgy tudjuk a legjobban új szintre emelni közösségi média kommunikációnkat, ha megnézzük más márkák, influencerek sikeres kampányait és ötletet merítünk, inspirálódunk! Előfordulhat, hogy ránézel egy ilyen kampányra és máris beugrik valami, ami remekül megvalósítható saját céged esetében. Ne feledd, hogy ne másolj, hanem inspirálódj!

Ebben a cikkben most 7 olyan, az Instagram felületén megvalósult kampányt mutatunk be, ami nagyszerű ötleteket adhat Neked.

1. Knix: közösségépítő kampány

A Knix márka a közösség erejét használta fel 2020-as fürdőruha központú közösségi média kampányához. Mivel a koronavírus keresztülhúzta a terveket és a profi fotózások elmaradtak, a cégnek muszáj volt újraterveznie. A márka egyébként is ismert a pozitív testképről, arról, hogy elfogadásra biztatják követőiket, így nem is volt kérdés, hogy a közösség tagjait vonják be a kampányba hibátlan modellek helyett. A közösség 25 tagjának küldtek fürdőruhákat és arra kérték őket, hogy otthon készítsenek erről fotókat. Ezeket a fényképeket használta a cég a kampány során, ami nem más, mint felhasználó által gyártott tartalom. Ez az egyik legjobb módja, hogy közelebb kerülj a vásárlókhoz, bizalmasabb kapcsolatot tudj kiépíteni.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Knix (@knixwear) által megosztott bejegyzés

2. A Play Digital kád-kihívása

Tavaly számtalan nagy pillanat, trend valósult meg a közösségi oldalakon. Például ilyen a Dolly Parton challenge (https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2020/01/25/a_legujabb_insta-trend_a_dolly_parton_challange_de_vajon_honnan_ered ), vagy a koronavírus idejében terjedő játékok, kihívások.  (https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2020/04/14/s_v_kihivasok_a_kozossegi_mediaban_a_karanten_idejen )Ezek mind kreativitásra ösztönözték az embereket vagy akár arra is, hogy kicsit lépjenek ki a komfortzónájukból, csatlakozzanak egy közös élményhez. Ehhez tartozik a #bathtubchallenge is, amit Bailey Stanworth talált ki és indított útjára, a Play Digital marketing ügynökség alapítója.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bailey Stanworth (@baileyjst) által megosztott bejegyzés

Készített egy egyedi hashtaget, közzétett egy képet, hogy milyen végeredményre számít, majd megjelölt a kihívásra influencereket, mert az ő üzenetük sokakhoz eljut rövid időn belül – így a trend hamar népszerűsödött. És emellett új célközönségeket is el tudott érni, akik nem ismerték korábban őt, cégét, de a humoros kihívás hatására tudomást szereztek róla. A keresőcímke hamar és organikusan tudott terjedni.

A gamifikáció, vagyis a játékok bevetése a közösségi médiában egyáltalán nem új dolog, de rengeteg különböző, kreatív módon megvalósítható. Ez hozzájárulhat, hogy a márkára irányítsd a figyelmet, sokakhoz eljuss, aktivitást tudsz kiváltani és felpörgetheted az eléréseket. No és persze a szórakozásról se feledkezzünk meg!

A kivitelezése sem bonyolult, nincs szükséged arra, hogy profi légy design, szerkesztések terén, a lényeg inkább pont az, hogy olyan tartalmat hozz létre, amit az átlagos felhasználók is könnyen le tudnak utánozni.

3. Nike: Dream Crazy videó

Sok márka nem mer társadalmi problémák megoldása mellé állni a nyilvánosság előtt, mert ez egy kétélű fegyver és egy apró hiba is konfliktust válthat ki, problémákhoz vezethet. Ám a Nike nem félt meglépni ezt és valódi sikereket értek el vele. A videóban sportolók szerepelnek és arra biztatják az embereket, hogy higgyenek magukban és bizony semmi sem lehetetlen.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

colin kaepernick (@kaepernick7) által megosztott bejegyzés

A Nike eladásai megemelkedtek 5%-kal és a videó egy Emmyt is nyert – ezzel is bizonyítja, hogy a céllal, értékekkel rendelkező márkák bizony nem mennek sehová. Ma már muszáj, hogy kiálljanak a cégek a társadalmi problémák megoldása mellett és segítsék a közösséget valamilyen módon.

4. Supreme x Oreo Bold kollekció

A más márkákkal való együttműködés egy nagyszerű módszer, hogy egymás célközönségéhez eljussatok. Ehhez fontos, hogy ne nagyon hasonló szektort képviseljetek (ne legyetek versenytársak), de a bázisotok egyezzen meg azzal a célcsoporttal, amelyet el szeretnétek érni.

Elsőre a Supreme és az Oreo együttműködése elég meglepően hat, de mégis nagyon jól működik:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

OREO (@oreo) által megosztott bejegyzés

Ezzel a random kollaborációval a márkák remekül aktivizálták a Z generációt. Nagy várakozás alakult ki és a limitált kiadású Supreme Oreók rettentően hamar elfogytak online. Egyes doboz Oreokat ezután az ebayen próbáltak értékesíteni a vásárlók – volt, aki 92000 dollárért!

5. A Spotify adatai

Minden évben közzéteszi a Spotify felhasználóinak a visszatekintést, ami adatokra hagyatkozik. Ez árulkodik arról, mely előadókat hallgatták a legtöbbször, mik a kedvenc műfajaik, legnépszerűbb podcastek és még azt is, hová sorolható az adott felhasználó a Spotify közösségében.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Spotify (@spotify) által megosztott bejegyzés

A kampányban különösen jó, hogy mindezek az adatok épp megfelelő formában érkeznek ahhoz, hogy kitegyük őket sztoriba. Így a felhasználó könnyen megoszthatja követőivel zenehallgatási szokásait és eközben a Spotifyt is népszerűsíti, tehát mindenki nyer.

Fontos, ha adatokat szeretnél felhasználni egy kampányhoz, akkor ügyelj rá, hogy a felhasználók adatvédelme elsődleges szempont legyen és érzékeny, privát adatokat ne használj fel!

6. Jillian Harris ünnepi nyereményjátéka a Reelsen

Az ünnepi időszak nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy nyereményjátékokat hirdessünk közösségi felületeinken. Ez növeli az elérést, aktivitást vált ki és mindeközben vissza is adhatunk a közösségnek.

Jillian Harris influencer egy 12 napos nyereményjátékot hirdetett:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jillian Harris (@jillian.harris) által megosztott bejegyzés

Az újdonság, az Instagram Reels bevetésével a véleményvezér hatalmas elérésre tudott szert tenni és új közönségekhez is könnyedén eljutott. A nyereményjáték olyan lépéseket is tartalmazott, melyek hozzájárultak az engagement növeléséhez, például feliratkozás a hírlevélre, a weboldalának meglátogatása.

A nyereményjátékokról itt tudhatsz meg többet: https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2021/01/06/sv_nyeremenyjatekok_a_kozossegi_mediaban

7. Brunette the Label x Smash & Tess termékbejelentés

A két márka úgy döntött, hogy közösen dob a piacra egy új, kényelmes egyberészes melegítőt.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Smash + Tess (@smashtess) által megosztott bejegyzés

Hogy felépítsék az izgalmat, a várakozást a termék körül, több Instagram felületet is bevetettek. Ide tartozik a két márka Instagram profilja, illetve a márkák alapítóinak saját Instagram oldala is. Mind a négy oldalon posztoltak a termékről a feedben, a sztoriknál, voltak nyereményjátékok és visszaszámlálás is. A két márka alapítója Instagram Live-ban is beszélt az új kollekcióról, a barátságukról és megválaszolták a követők kérdéseit.

Forrás:

https://later.com/blog/social-media-campaign-ideas/

Szólj hozzá