2021. jún 11.

Állítsd az Instagram algoritmusát a saját oldaladra!

írta: Sáringer Viktória
Állítsd az Instagram algoritmusát a saját oldaladra!

christina-wocintechchat-com-swi1dgrcshq-unsplash.jpgAz algoritmusok rejtélyesek, folyton változnak és van, hogy nagyon nem örülünk nekik, főleg, amikor háttérbe szorítják posztjainkat. Azonban az algoritmus ismeretében néhány trükkel elérhetjük, hogy megfelelően optimalizált tartalmaink sikereket érjenek el az Instagramon.

Ha röviden szeretnénk összefoglalni, akkor az Instagram algoritmusának a fő célja, hogy olyan tartalmakkal lássa el a felhasználókat, amiknél a legnagyobb a valószínűség, hogy reagálnak, hogy érdekli őket. Hogy a saját oldalunkra állítsuk az algoritmust és a céljainknak megfelelően használni tudjuk, elő kell segítenünk a munkáját.

Először is légy rendszeres és következetes!

Az Instagram algoritmusa folyamatosan tanul tőled, rólad. Minden poszt, amit megosztasz, a hashtag-ek, amiket használsz, az aktivitás, amit elérsz mind-mind indikátorként funkcionál az alkalmazásnak, hogy besoroljon, miről is szól oldalad. Minél tisztábban kirajzolódik, mivel foglalkozol, milyen témában vagy aktív, annál jobbak az esélyeid, hogy meg tudja mutatni az alkalmazás a posztjaidat olyan felhasználóknak, akik a te szektorod, témaköröd, főprofilod iránt érdeklődnek.

Ne csak a posztok esetében figyelj arra, hogy egyértelműen a profilodhoz tartozzanak, hanem az is jó taktika, ha a Tiédhez hasonló témában aktív felhasználókkal lépsz interakcióba, akár csak a történetek megtekintéséről vagy kedvelésekről van szó. Így folyamatosan gondoskodsz róla, hogy minél többet tudjon meg rólad az algoritmus, ezáltal minél pontosabban tudja ajánlani oldaladat, bejegyzéseidet. Ha megfelelő kategóriába sorol az Instagram, akkor segítségedre lesz, hogy eljuttassa üzeneted célcsoportodhoz.

agence-olloweb-qfp4-ud6fyg-unsplash.jpgAkkor ossz meg tartalmat, amikor a követőid a leginkább aktívak!

Ha akkor posztolsz, amikor tudod, hogy követőid nagyrésze online van és aktív, jobb eredményeket érhetsz el. Ilyenkor már nem tereli el a figyelmüket a munka, az iskola és így tovább. Ez az időpont demográfiai csoportonként eltérő lehet, így érdemes az elemzésekhez fordulni, hogy megismerd követőid viselkedését.

A magas elérés és aktivitás pedig egy jel az Instagram algoritmusának, hogy bizony nagy az érdeklődés tartalmad iránt és ez elősegítheti, hogy még több embernek mutassa meg posztjainkat.

Vedd rá az embereket, hogy aktivizálják magukat!

Ha népszerűsíteni szeretnéd posztodat, oldaladat, akkor kiemelten fontos, hogy minél több aktivitást válts ki az emberekből. Erre jó taktika, ha olyan call-to-action-öket alkalmazol, amik kedvelésre, kommentelésre ösztönzik a felhasználókat. A kedvelések, kommentelések, mentések, megosztások, videómegtekintések mind fontos részét képzik a sikerhez vezető útnak, így törekedj arra, hogy az emberek ne csak ránézzenek posztodra, hanem kezdjenek vele valamit.

Pörgesd fel hashtag-stratégiádat!

harry-cunningham-1-osp6cvhxc-unsplash.jpgHabár az Instagram keresőfunkciója sokat fejlődött az elmúlt években, a keresőcímkék még mindig verhetetlenek és tanácsos használni őket, hogy minél többen találjanak rá profilodra. Ha nem tudod, hogy jelenleg jó hashtag-eket használsz-e, akkor irány posztjaidnál az Elemzések rész, majd nézd meg, hogy hányan és honnan találtak rá az adott posztokra. Itt látható, hány felhasználó látta a bejegyzést a keresőcímke által rátalálva és az elért profilok hány százaléka olyan személy, aki eddig még nem követte oldaladat, vagyis új közönség.

2021-es hashtag gyorstalpalónkat itt olvashatod el, a tiltott keresőcímkékről pedig itt tudhatsz meg többet.

Használd ki az új funkciókat és növeld az elérést interaktivitással!

Ha megjelenik egy új funkció az Instagramon, akkor érdemes kipróbálni és használni, hiszen ezt biztosan népszerűsíteni akarja a platform és ha mi alkalmazzuk, akkor jobb eséllyel mutatja meg posztunkat. Habár nem minden matrica új már, ami elérhető a történeteknél, mégis segítenek felpörgetni az elérést, aktivitást, hiszen elérjük segítségükkel, hogy az emberek reagáljanak a megosztott sztorikra. Ilyen például a csúszka, ahol egy emojit lehet elhúzni, a szavazás, ahol két opció közül választhatnak vagy a kérdéssor, ahol akár négy felsorolt opció közül kattinthatnak a legszimpatikusabbra. A kérdezőbox, a visszaszámláló és más profilok megjelölése, a felhúzós linkek hozzáadása is aktivitást eredményez.

Forrás: https://later.com/blog/cheat-instagram-algorithm/

Szólj hozzá

marketing ötletek tippek matrica algoritmus aktivitás közösségi média elérés népszerűsítés posztok interaktivitás 2021 hashtag hashtag marketing kedvelés közösségi média stratégia keresőcímke Instagram algoritmus