2021. júl 02.

Tanácsok marketingstratégiád elkészítéséhez! – Miben vagy jó és miben kell fejlődnöd?

írta: Sáringer Viktória
Tanácsok marketingstratégiád elkészítéséhez! – Miben vagy jó és miben kell fejlődnöd?

le-wagon-6yzewlzjs4w-unsplash.jpgA közösségi média stratégia kemény dió, ezért nem kevés munkát igényel részünkről. Hogy egy teljes körű marketingstratégia létrejöjjön, számtalan szempontot kell megvizsgálnunk. Ezek közül párat most be is mutatunk Neked.

Határozd meg erősségeidet és gyengeségeidet!

Vedd szemügyre közelről, alaposan és kritikusan közösségi média stratégiádat! Miben vagy sikeres? Hol lehetne még többet elérni? Az is segíthet abban, hogy teljes képet kapj, hogyha egy felmérést végzel marketing, sales, ügyfélszolgálati és a termékekért felelős csapatod körében. Így kiderül, hogy ők hol látják a sikereket és milyen területeken vélik szükségesnek a fejlesztéseket, változásokat.

Közösségi média stratégiád minden részénél állapítsd meg, hogy ez erősségeidhez vagy inkább gyengeségeidhez tartozik. Így tudod majd, milyen területekre kell koncentrálnod a későbbiekben.

A Sprout Social táblázata segít egy kicsit, milyen irányba indulj el:

strength-weakness_2x.png

Közösségi média audit

Ez egy olyan jelentés, ami felméri közösségi média megjelenéseid jelenlegi helyzetét és emellett fejlesztési lehetőségeket és tanácsokat is ad. Természetesen ez az aktuális trendek és az adott oldalra, oldalakra vonatkozó adatok elemzései alapján történik. Lehet, hogy a probléma nem olyan nehezen megfogható, csupán néhány apró módosítás választ el a sikerektől. A szakemberek az adott szektor aktuális helyzetének és várható trendjeinek fényében adnak javaslatokat, miben érdemes módosítanod.

Ha Te is szeretnél egy auditot, segítünk!

Készíts listát releváns kulcsszavakból!

Határozd meg, hogy milyen kulcsszavak, fontos kifejezések asszociálhatók márkáddal kapcsolatban. Ehhez megnézheted márkád említéseit, a felhasználók visszajelzéseit. Ezek a kifejezések segítségedre lesznek, amikor a tartalomgyártásra kerül a sor.

Határozd meg márkád hangnemét, stílusát!

Amennyiben a közösségi média térben szeretnénk követőbázist növelni, közönséget gyűjteni, a rendszeresség a siker kulcsa. Azzal, hogy meghatározod márkád hangvitelét, stílusát, értékrendjét, minden felületen hasonló módon kommunikálhatsz és az emberek egyből tudják majd, hogy cégedről van szó.

Az átfogó stílus kialakításakor figyelembe kell venni célközönségedet: passzoljon a stílus hozzájuk, de közben ne vesszen el márkád saját, egyedi mivolta sem. Először keress 3 kulcsfogalmat, amik meghatározzák cégedet! Ha a márkád egy személy lenne, hogyan írnád le? Ha megvan a 3 szó, akkor írd le, ezek mit jelentenek számodra, márkád számára. Ez alapján pedig döntsd el, mi az amit tanácsos csinálnod és mi az, amit tanácsos kerülnöd kommunikációd során. Példaként nézd meg ezt a táblázatot:

voice-characteristics_2x.png

Optimalizáld közösségi média profiljaidat!

Miközben rengeteg idő elmegy a tervezésre, a tartalomgyártásra, sokszor a legegyszerűbb, ám mégis nagyon fontos lépésekről feledkezünk meg. A profiljainkon elhelyezett információk elengedhetetlenek, ha sikereket szeretnénk elérni. A profil felépítése illeszkedjen márkánk stílusához. A cél, hogy a felhasználók csupán már az első pillantás után is érdeklődjenek. Ezt elérhetjük vizuális elemekkel, kiemelt kulcsszavakkal, szerkesztési trükkökkel.

Azt gondolnánk, hogy Instagram profilunk bemutatkozó része picike, nem is olyan fontos, ám ez egyáltalán nem igaz. Rengeteg dolog van, amire figyelnünk kell, amikor megfogalmazzuk bemutatkozó szövegünket, amikor kiválasztjuk Highlight-jainkhoz a borítóképeket, amikor profilképet választunk, hogyan mutatnak képeink… Itt bővebben olvashatsz erről!

Használd ugyanazt a profilképet!

Habár a változatosság gyönyörködtet, de nem minden téren. A profilkép komoly szerephez jut a közösségi felületeken, mert ez szinte mindig ott szerepel nevünk mellett. Ha mindenhol ugyanazt a profilképet alkalmazzuk, az segíthet a felhasználóknak megtalálni, felismerni minket az egyes platformokon. Általában hangsúlyos, egyértelmű jelzőket érdemes megjelentetni a profilképen, így a legtöbb cég a logóját állítja be, amit így azonnal a névhez tudnak kapcsolni és bárhol felismerik az emberek.

Mindent tölts ki!

Afelett is szeretnek átsiklani az emberek, hogy mennyire van kitöltve a profil. Minden lehetőséghez írjunk valamit, hiszen így minél többet tudhatnak meg rólunk az emberek! Senki sem szeret kutakodni, kérdezősködni, így adjuk meg az esélyt, hogy mindenki maga megtalálja a szükséges információkat. És ráadásul ezt minél egyszerűbben meg tudja tenni és már saját profilunkon rendelkezésre álljanak a tudnivalók. Nincs is frusztrálóbb, mintha tetszik egy cég oldala, ám sehogysem jövünk rá, pontosan hol található az üzletük, mikor vannak nyitva, hol érhetjük el őket…

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-2

Szólj hozzá

marketing stratégia tanácsok közösségi média stratégia stratégiakészítés