2021. okt 01.

Megérkezett az ősz és itt az ideje, hogy ezt stratégiád is tükrözze!

írta: Sáringer Viktória
Megérkezett az ősz és itt az ideje, hogy ezt stratégiád is tükrözze!

christin-hume-hcfwew744z4-unsplash.jpgAz őszi szezon hivatalosan szeptember végével indul be, habár néhány cégnél már ennél jóval korábban is elkezdődik az őszi várakozás. Például a Starbucks szezonális finomságai már augusztusban elérhetővé válnak. És bizony senkinek sem kell bemutatni a tökös-fahéjas, igazán őszies, hangulatos italokat és finomságokat.

Habár a Starbucks méltán híres erről, de más cégek is vannak, akik az őszi hangulatra alapozzák marketing tevékenységüket ebben az időszakban és bizony nem is teszik rosszul. Az emberek szeretik a várakozást, a változást, az új dolgokat és egy új évszak mindig izgalmakat tartogat. A sárguló levelek, a forró italok, előkerülnek a vastag pulcsik, a kirándulások száma megnő, a tökfaragás kihagyhatatlan programmá válik. Nagyon sokan szeretik az őszt, amiről tanúskodik számtalan tweet, közösségi média bejegyzés vagy akár pinterest tábla is.

Az pedig különösen jó, ha közösségi média kommunikációd során aktuális vagy, reagálsz az eseményekre, ünnepekre, évszakokra.

Nyáron is őszre hangolódva?

És hogy mennyire korán kezdik az emberek várni az őszt? Meg fogsz lepődni, de már nyár közepén! 2021 júliusában 112%-kal nőtt meg az őszt alig váró tweet-ek száma júniushoz képest. Szeptembertől kezdve pedig már mindenki az őszre hangolódik, még akkor is, ha éppen a forró indiánnyarat élvezhetjük.

Így ha valami nagy dologgal készülsz előrukkolni őszre, például egy új termékkel vagy kollekcióval, már elkezdheted csepegtetni az információkat az embereknek a nyár második felében is. Növeld a várakozást, az izgalmat – a fogyasztók kedvelik a kis betekintéseket.

Vizsgáld meg, a Te célközönséged hogyan áll az évszakváltáshoz, mennyire hamar mutatnak érdeklődést és aktivitást az erre vonatkozó posztokra és ez alapján dolgozd ki stratégiádat!

Őszi ízek

Ugye nem kell részleteznünk, hogy amint megjön a hűvösebb idő, mindenki legszívesebben bekuckózna és az ősz ízeit élvezné? Habár az extravagánsabb ízek, mint például a tökös finomságok eléggé megosztók a fogyasztók körében, a hagyományosabb ízek is felidézhetik az évszak különlegességét. Ilyen például az alma, amivel nem lehet melléfogni se íz, se illat tekintetében. Ha pedig még egy kis fahéjjal is ötvözöd, akkor meg is alkottad a tökéletes őszi terméket!

Megéri új, őszi termékeket alkotni?

Habár egyes cégek, mint például a Starbucks is évente újra és újra visszatér őszi kínálatával, nem biztos, hogy mindenkinek megéri belevágni a termékfejlesztésbe. Ne felejtsük el, hogy nem öt perc, mialatt piacra tudunk dobni egy terméket, átlagosan akár 12-18 hónap is lehet minden tervezéssel, teszteléssel együtt, mire a kész termék a vásárlók szeme elé kerül. Vagyis jó előre kell gondolkoznunk és a termék megalkotása még nem minden, bizony egy jó marketing kampányt is kell társítanunk hozzá, aminek a létrehozása szintén nem megy gyorsan.

Használd a social listening eszközét, figyeld a fogyasztók visszajelzését év közben, tanulmányozd pontos érdeklődési körüket, gyűjts inspirációt és mérlegelj, hogy céged számára megéri-e a rengeteg munka a speciális, őszi termékekkel. Az is jó ötlet, ha kiteszel egy posztot, amiben konkrétan megkérdezed a vásárlókat, mit szeretnének látni cégedtől, milyen termékeknek örülnének.

Nem csak ízek és termékek, de érzések is

Az ősz többől áll, mint a finom illatokból és ízekből. Nem feltétlen kötelező egy saját, vadi új termékkel előrukkolni, ettől függetlenül még építheted a kapcsolatot ezen témára koncentrálva közönségeddel. Készíts például hangulatfotókat, őszi bakancslistát olyan dolgokkal, amiket szívesen csinálnál, sztorikat, ahol szavazhatnak bizonyos kérdésekben az emberek, például hogy melyik a kedvenc halloween filmjük vagy melyik a kedvenc őszi ruhadarabjuk a szezonban.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/fall-flavors-seasonal-marketing/

Szólj hozzá

marketing ősz aktuális ötletek tippek termékek évszak termékfejlesztés marketing ötletek posztolás