2021. okt 09.

Így készíts Instagram tartalomtervet márkád számára!

írta: Sáringer Viktória
Így készíts Instagram tartalomtervet márkád számára!

kaleidico-zrzsukk9c8m-unsplash.jpgSzeretnéd felturbózni az Instagramon organikus tartalmaidat? Most egy olyan útmutatót hoztunk Neked, ami segít egy tartalomterv létrehozásában, így tervezetten, megfontoltan posztolhatsz

Mi a célod az Instagramon?

Lehet, hogy versenytársad márkája nagyon hasonlít a Tiédhez kínálat tekintetében, mégsem érdemes lemásolnod az ő bejegyzéseit. Ugyanis nem biztos, hogy egyezik célotok a platformon való jelenléttel. Egyesek a márkaismertség növelésére, mások az eladások felpörgetésére szeretnék használni Insta profiljukat. Ezekhez mind másfajta bejegyzésekre van szükség. Tehát az elsődleges, hogy eldöntsd, pontosan mit is akarsz elérni az Instagram segítségével.

Íme néhány gyakori cél és hogy hogy érheted el ezeket:

  • A közönség növelése. Ezt úgy érhetjük el, ha figyelmet megragadó, érdemes tartalmakat alkalmazunk megfelelő hashtag-ek társaságában, így maximalizálva az elérést és új felhasználókat elérve.
  • Közösségépítés. Érd el célközönségedet: őszinte, átlátható és nekik célzott tartalmakkal kommunikálj.
  • Aktivitás növelése. Tegyél fel kérdéseket, inspiráld a követőket, találj ki játékokat, motiváld az embereket kedvelésre, hozzászólásra!
  • Weboldalra terelés. Gyárts olyan tartalmat, ami felkelti az érdeklődést és biztasd arra a felhasználókat, hogy kattintsanak a bemutatkozó linkedre vagy húzzák fel a linkelt sztorikat, hogy többet megtudhassanak valamiről.
  • Eladások növelése. Próbáld ki az Instagram Shopping nyújtotta lehetőségeket!

Vedd elő a marketing naptárat!

Ha már tudod, hogy mit szeretnél elérni Instagram kommunikációddal, akkor a következő lépés, hogy mit is posztolj. Márkád marketing naptára jó kiindulópont, ami megadja a keretet a továbbiakhoz.

Gyűjtsd ki azokat az eseményeket, amiknek a megjelenítése a közösségi médiában közelebb vihet a célokhoz:

  • bruce-mars-s8ffhr_dxho-unsplash.jpgÚj termék vagy szolgáltatás kerül piacra
  • Online vagy offline esemény közeledik
  • Szezonális leárazások, kedvezmények, kampányok
  • Ünnepek, mérföldkövek
  • Blogcikk, E-Book, stb. megjelenések

Egyéb témák

Az emberek hamar belefáradnak a folytonos meggyőzésbe, hirdetésbe és nyomasztónak fogják érezni, ha mindig csak eladni akarsz. Így lazítsd fel a poszttervet érdekességekkel, lazább információkkal, olyan témákkal, amik ugyan kapcsolódnak márkádhoz vagy termékeidhez valahogy, de mégsem az érződik rajta, hogy ezzel reklámozni akarsz.

Néhány ötletet is gyűjtöttünk:

  • Társadalmi bizonyíték, hogy az emberek szeretik termékedet: építs be vásárlói véleményeket, felhasználói tartalmakat, influencer együttműködéseket is.
  • Edukációs posztok, amikben valami újat tanítasz közönségednek.
  • A színfalak mögé is engedj betekintést, így elősegítve, hogy az emberek többet megtudjanak márkádról.
  • Játékok, érdekességek, aktivitásra ösztönző bejegyzések

Ismerd meg Insta-követőbázisod!

Ne csak arra hagyatkozz, hogy kikből áll célközönséged, hanem vizsgáld meg, hogy kik követnek az Instagramon. Ugyanis lehet, hogy nem is az a demográfiai csoport követ, akiknek Te eladni szeretnél. Ennek több oka is lehet, például ha nyereményjátékokkal turbózzuk fel a követőbázist. Az Instagram-profilodon az Elemzések résznél egy átfogó statisztikát látsz követőidről, ami egy képet ad arról, kikkel kommunikálsz a platfomon.

nathana-reboucas-xfs4jhzlr-g-unsplash.jpgTaláld ki vizuális stílusod!

Mivel az Instagram elsősorban egy kép- és videómegosztó alkalmazás, így a vizualitáson van a hangsúly. Már az is elősegíti, hogy szimpatikus legyen márkád, ha egy jól mutató összképet látnak a felhasználók, amint profilodra érkeznek. Ehhez jó ötlet, ha egyforma filterekkel szerkeszted a képeket, így a színvilág mindig egyezni fog vagy építsd fel az oldalt keretes szerkezetben, ahol az egy sorban lévő 3 képből mindig a két szélső ad keretet a középső képnek.

Ha folyton váltogatod a hideg és meleg tónusú képeket, össze-vissza posztolsz, akkor lehet, hogy nem mutat majd úgy profilod, mint amit alaposan megterveztek.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-create-instagram-content-plan-for-business/

Szólj hozzá

tartalom stratégia médiatár tervezet vizualitás posztolás tartalomgyártás tartalommarketing Insta közösségi média stratégia tartalomtípus közösségi média kommunikáció tartalomötletek közösségi média jelenlét tartalomterv posztgyártás