2021. okt 10.

Hogy érd el a megfelelő követőket az Instán?

írta: Sáringer Viktória
Hogy érd el a megfelelő követőket az Instán?

maddi-bazzocco-vbt1ztcssna-unsplash.jpgÚj követőket szeretnél szerezni az Instagramon? Bizony, jól mutat profilodon a magas szám a követők fülnél, de arról se feledkezz meg, hogy az igazán lényeges az, hogy megfelelő követőket szerezz. Minden esetben a minőség a mennyiség felett van.

Miért fontos, hogy kik követnek?

Néhány márka arra koncentrál, hogy minél többen kövessék őket, az nem érdekli őket, hogy ezek botok, vagy a kínálatuk iránt teljesen érdektelen emberek.

A #followforfollow Instagram hashtaghez például milliónyi poszt tartozik. Ennek a lényege, hogy valaki beköveti a másikat annak reményében, hogy az visszaköveti, így növelve egymás követőbázisát. Azonban az ilyenfajta követő sosem fog konverziót hozni, semmilyen téren. Ugyanis őt nem érdekli termékünk, nem érdeklik bejegyzéseink. Nem fog kedvelni, hozzászólni, sztorit nézni, weboldalra kattintani, vásárolni meg végképp nem.

Tehát feltehetjük magunknak a kérdést, mi értelme van, hogy követ minket? Az, hogy szép a szám a profilunkon. De ennél nem több. Így tehát inkább arra törekedjünk, hogy ha nincs is annyi követőnk, mint versenytársunknak, de akik követnek, ők mind célcsoportunkhoz tartozzanak és azért kövessenek minket, mert érdekli őket márkánk.

Tudjuk, hogy nem egyszerű érdeklődő, aktív követőket gyűjteni, ezért most pár tippel segítünk, hogyan csináld!

Ismerd ki a követőket!

Az első lépés, hogy meghatározd, milyen követőket szeretnél. Gondolj ezekre a faktorokra:

  • karsten-winegeart-60gsdomrfgc-unsplash.jpgDemográfia. Milyen korú az ideális vásárló? Milyen nemű? Helyi lakosokat célzol meg vagy szélesebb körben értékesítenél?
  • Mit keres az ideális vásárló? Egyes márkák létfontosságú termékeket forgalmaznak, amiket mindenképp megveszünk, csak az nem mindegy, kitől vásároljuk meg. Más cégek olyan dolgokat árulnak, amire nincs feltétlen szükségünk, de néha megjutalmazzuk magunkat egy kis extrával, ha éppen belefér a keretbe. Te melyik kategóriába tartozol? Mire van igénye potenciális vásárlóidnak?
  • Értékek és érdeklődés. Hogyan tölti az ideális vásárló a hétvégéjét? Milyen ügyeket támogat? Milyen értékek fontosak számára?
  • Vedd figyelembe, hogy a potenciális követők milyen aktívak a közösségi médiában! Szívesen vesznek részt versenyekben, játékokban? Várhatóan megosztanak majd felhasználói tartalmakat, véleményeket saját profiljukon? Privát üzenetben felveszik majd veled a kapcsolatot kérdéseikkel?

Minél több adatot használj fel a buyer persona elkészítéséhez, ne csak találgatásokra alapozz, hanem a tények kerüljenek középpontba.

Érd el a felhasználókat!

Ha már tudod, kikkel szeretnél kommunikálni, akkor itt az ideje a posztok elkészítésének. Vedd figyelembe a megcélzott közönséget, amikor kitalálod, milyen stílusban készüljön el a poszt (Elegáns vagy inkább bohókás kép? Legyen felirat a képen vagy inkább ne? Képgaléria, fénykép, grafika vagy videó?). Használj keresőcímkéket, hogy minél többekhez jusson el a bejegyzés. Mindig arra törekedj, hogy releváns hashtag-eket alkalmazz, ne a lájkgyűjtés legyen a cél. Így amennyiben magyar céged van, magyar címkéket adj meg, mert jó eséllyel így fognak rákeresni az érdeklődési pontokra az emberek. És egyébként is, az angol általános címkék között hamar elveszik egy poszt, olyan sok találat van rá az Instán.

Az Instagram hashtag-ek követhetők is, ami jó lehetőséget ad, hogy új, eddig nem ismert oldalként megjelent egy felhasználó kezdőoldalán, ha alkalmaztad azt a címkét, amit ő követ.

jan-baborak-zkowf_j-3rw-unsplash.jpgA megadott keresőcímkéknél az arany középutat keresd: a túl népszerű hashtag-ek esetében bejegyzésed pár másodperc alatt eltűnik majd a posztok tengerében, hatalmas a verseny, nehezen fognak rádtalálni. Ha viszont túl specifikus címkéket adsz meg, lehet, hogy erre senki sem fog rákeresni – mielőtt megosztasz valamit, nézd meg, hogy vannak-e már találatok az adott keresőszóra és ha igen, mennyi. Az sem jó ha milliós nagyságrendű poszt jön ki, de ha csak egy-kettő, az is problémás. Természetesen ezalól kivételt képeznek a márkádhoz kapcsoló hashtag-ek, például a márkanév.

Ha helyhez kötött a cég, akkor érdemes helyszínt is megadni vagy olyan hashtag-eket, amivel a környékbeliek megtalálhatnak.

Együttműködés mikroinfluencerekkel

Ha követünk influencereket, megvizsgáljuk bejegyzéseiket, kapcsolatokat építünk, közelebb kerülhetünk célunkhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő célközönséget. Itt is elmondható, mint a keresőcímkék esetében, hogy néha jobb elkerülni a nagy neveket és inkább a középmezőnyre, a specifikusabb kategóriában aktív véleményvezérekre koncentrálni.

erik-lucatero-urhmj6kfklo-unsplash_1.jpgUgyanis megfigyelhető, hogy vannak esetek, amikor egy kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezér hatékonyabban tud eladni egy terméket, mint egy több százezres követőbázissal büszkélkedő influencer. Vannak, akik megbízhatóbbnak tartják a kisebb bázisú véleményvezéreket, ezt pedig az előnyünkre fordíthatjuk.

Olyan véleményvezért keressünk, aki hiteles, követői között fellelhetők azok a személyek, akiket szívesen látnánk mi is követőink között.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-attract-the-right-followers-on-instagram/

Szólj hozzá

célközönség konverzió hashtag követők hashtag marketing influencer marketing követőszerzés buyer persona követőbázis keresőcímkék követőszám megfelelő követők