2021. okt 15.

A vásárlás és az ügyfélszolgálatok jövője megérkezett!

írta: Sáringer Viktória
A vásárlás és az ügyfélszolgálatok jövője megérkezett!

pexels-tara-winstead-8386434.jpgManapság már teljesen természetes, ha a fogyasztók az online térben vásárolnak, kapcsolatba lépnek kedvenc márkáikkal. Ezt megtehetik a weboldalon, közösségi média oldalakon és bizony az okostelefonoknak hála bárhol és bármikor.

Ma már nem elég, ha van egy hagyományos ügyfélszolgálatod, a párbeszéd és a jelentőségteljes kommunikáció kiemelten fontos a vásárlóknak. A Sprout Social kutatása szerint a fogyasztók 76%-a követ márkákat a közösségi médiában ügyfélszolgálati célok miatt. Így a márkáknak mindenképp érdemes kicsit jobban beleásniuk magukat abba, milyen lehetőségek állnak rendelkezésükre, hogy minél könnyebbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé és a vásárlók számára élvezhetőbbé tegyék a kommunikációt.

Egy új irány, a conversational commerce egy társalgásra, párbeszédre alapuló kereskedelmi forma. Ezáltal a márkák valós időben, a technológia lehetőségeinek segítségével lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel és segítik a vásárlási folyamatot. Az üzenetküldő alkalmazások, a chatbotok és más automatizált eszközök segítségével a márkák egyszerre tudnak személyre szabott élményt nyújtani és közben hatékonyabban kommunikálni. A cél az, hogy a vásárlás minél pozitívabb legyen a fogyasztó számára.

Nézzük meg néhány példát, milyen formái vannak ennek!

Élő chat

annie-spratt-qckxruozjrg-unsplash.jpgUgye már Te is tapasztaltad, hogy egy webshopot vagy weboldalt görgetve felugrik az egyik sarokban egy kis ablak, ahol élő chat-ben ajánlanak fel segítséget? Ide beírhatod a kérdéseidet és azonnal választ kapsz, így teljesen gördülékeny lesz a vásárlási folyamat és nem kell kutakodnod, a válaszokat kézhez kapod.

A többi lehetőséggel szemben a megkérdezett fogyasztók 41%-a preferálja az élő chat funkciót. Ez sokkal egyszerűbb és gyorsabb, mint mondjuk telefonálni vagy e-mailezni.

Üzenetküldő, támogató eszközök

Az automatikus ügyfélszolgálatok és üzenetküldő eszközök kiegészíthetik az élő chat-et.

Ideális esetben ezeknek az eszközöknek ismernie kell az ügyfelek rendelési előzményeit, korábbi interakcióit, így még személyreszabottabb lehet az élmény. Óriási előnyt jelent, ha az ügyfelek összes adata kéznél van.

Chatbotok

A chatbot marketing népszerűsége önmagáért beszél, különösen a közösségi médiában. A fogyasztó számára az a fontos, hogy megtalálja, amit keres és minden kérdésére választ kapjon, az már kevésbé érdekli, hogy ezt milyen forrásból kapja meg – élő chatben egy ügyintézővel beszélget vagy egy chatbottal kommunikál.

pexels-kindel-media-8566472.jpgAmennyiben a chatbot is mindenre választ tud adni, úgy nem szükséges, hogy egy ügyfélszolgálatos kollégához fussanak be a kérdések. Chatbot rendszert weboldalak segítségével is építhetünk és akár a Facebook Messengerében is használhatjuk. Nagyon megkönnyítik a cégek mindennapjait, mert nem kell a kollégáknak ezredik alkalommal is ugyanarra a kérdésre bepötyögniük a választ, a chatbot megteszi ezt helyettük. Ráadásul gyorsabb is, mintha egy éppen ráérő ügyintézőre kéne várni.

Amennyiben Te is szeretnél saját chatbot-ot, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Virtuális asszisztensek

A Milleniumiak fele rendszeresen lép kapcsolatba virtuális asszisztensekkel, hangon alapuló segédekkel. Ilyen például a Google Home vagy az Amazon Echo.

A hanggal történő vásárlás talán a legegyszerűbb példája a társalgási kereskedelemnek. Például az Echo automatikusan javasolja a vásárlásokat, és a vásárlási előzmények alapján emlékezteti a felhasználókat a korábbi megrendelésekre. A felhasználók ezután hangon keresztül megerősíthetik a megrendeléseket, vagy hozzáadhatnak tételeket az Amazon kosarukhoz.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/conversational-commerce/

Szólj hozzá

ügyfélszolgálat fejlesztés technológia automatizálás ügyfélkezelés alexa online vásárlás virtuális asszisztens élő chat hangvezérlés automatizáció live chat chatbot amazon echo google home automatikus üzenet élő csevegés hangsegéd