2021. okt 27.

Z és millenniumi generációk közötti különbségek, amiket tudni kell a közösségi médiában I. rész

írta: K.Klarissza
Z és millenniumi generációk közötti különbségek, amiket tudni kell a közösségi médiában I. rész

cover_2_2.jpegA Z és a millenniumi generáció közösségei gyakran csoportosulnak, ugyanakkor eltérő marketing megközelítéseket igényelnek a közösségi oldalakon.

Ahhoz, hogy felkeltsük mindkét demográfiai csoport figyelmét, tisztában kell lenni azzal, hogy mi különbözteti meg az egyes csoportokat. Mert ahogy együttes befolyásuk tovább növekszik, úgy a vásárlóerejük is nő.

Az alábbiakban végigvesszük, hogyan szabhatunk marketingstratégiát mindkét közönséghez, megvizsgálva vásárlási szokásaikat, ügyfélszolgálati preferenciáikat és minden egyéb fontos tényezőt.

Millenniumi generáció

A Pew Research Center szerint a millenniumi generációba tartoznak az 1981 és 1996 között születettek (azaz a jelenleg 25-40 évesek).

1_2_1.png

Mitől olyan egyediek?

A technológiai zavarok világában nőttek fel, gyorsan alkalmazkodva az internetes robbanáshoz. Valójában sokan közülük élénken emlékeznek az internet előtti és utáni időszakra, értékelve minden nosztalgikus dolgot. Nagy becsben tartják a magánéletet, híresek arról, hogy kíváncsiak és függetlenek, hiszen ők voltak az elsők, akik valóban felfogták a digitális világot.

A korábbi generációkkal ellentétben pedig kényelmesebben használják a közösségi médiát és képesek navigálni a változó trendekben.

Z generáció

Ezzel szemben a közösségi média és a Wi-Fi a Z generáció népnyelvének részét képezi már születésüktől fogva. Ők a jelenleg 9 és 24 év közöttiek, akik gyakorlatilag okos telefonnal a kezükben születtek (az iPhone csak 14 éves) és igazi digitális bennszülöttek.

Mivel a technológia mindig is annyira beépült az életükbe, a Z generáció jellemzően progresszívabb a digitális világban, mint a millenniumi társaik, gyakran vannak jelen a TikTok és az Instagram feltörekvő trendjeinek élvonalában.

Emellett valószínű, hogy kétnyelvűek, erős társadalmi igazságérzetük van. Ez a legkülönfélébb demográfiai csoport.

A legfontosabb különbségek a közösségi médiában e két generáció között az, hogy a Z generáció a hozzáértő digitális ínyencek generációja, akik soha nem ismerték az életet az internet és a közösségi média nélkül. Míg a millenniumi generáció tagjai szemtanúi voltak az első digitális átmenetnek és emlékeznek arra, amikor a Facebook először lépett a színre.

Az alábbiakban négy kulcsfontosságú különbséget vizsgálunk meg, amelyeket tudni kell, amikor mindkét generációhoz szólunk: 

  • A közösségi média használatának trendje
  • Márkahűség és lojalitás
  • Vásárlói élmény
  • Online vásárlási trendek

1. Közösségi média használatának trendje

2_2_1.pngA millenniumi emberekre jellemző, hogy többféle tartalmat is nyomon követnek, például videókat, fényképeket, hírleveleket (tipp: a millenniumi emberek jobban ellenőrzik az e -mailjeiket, mint a Z generáció), és még a rádiós reklámokat is - felosztva idejüket a különféle platformokon.

Az egyik olyan platform, amelyre a millenniumi felhasználók jóval több figyelmet szentelnek, mint fiatalabb társaik, az a Facebook. 87%-uk ugyanis aktívan használja a platformot, szemben a Z generáció mindössze 36%-ával.

Érdekes tény: Mivel a millenniumi generáció figyelmének időtartama hosszabb, mint a Z generációé (előbbié 12 másodperc, utóbbié 8), ez a csoport sokkal alkalmasabb arra, hogy a hosszabb formájú hirdetésekre összpontosítson. Ehhez képest a Z generációs felhasználók sokkal jobban hangolódnak a mobilvideó-élményhez, így elsősorban a videós platformok felé hajlanak, mint például a Snapchat, a YouTube és a TikTok. 

3_2_1.pngAmi a TikTok napi használatát illeti, a Z generáció 25% -a jelentkezik be az alkalmazásba, míg a millenniumi generáció csak 9%-a veszi igénybe.

Ezenkívül a Z generáció YouTube használata messze felülmúlja a másik generációét, hiszen 77%-uk naponta nézi a YouTube-ot, szemben a millenniumi generáció 54%-ával.

Tekintettel arra, hogy a millenniumi emberek szeretik a különböző típusú tartalomformátumokat, érdemes az üzeneteidből írott és videós tartalmakat is gyártani. A Z generáció esetében azonban nagyobb előnyt élvez, ha a szórakoztató és közvetlen videós tartalmakra összpontosítasz.

Mit tehetsz ilyen esetben?

Csábítsd el a videókat kedvelő Z generáció közönségét olyan platformokkal, ahol a videós tartalmak virágoznak, ilyen például az Instagram, a Snapchat, a YouTube és a TikTok.

Nézd meg, hogy például a Parade miként gondoskodik rövid formátumú videós tartalomról a TikTok-on annak érdekében, hogy megragadja a Z-generáció figyelmét és rávegye őket a vásárlásra!

@parade

Add a little bit of spice � Use code TIKTOK20 for 20% off + free shipping ✨

♬ original sound - Kaitlyn

A millenniumi generáció számára érdemes kísérletezni az Instagramon, a Twitteren és a Facebookon is és különféle promóciós stratégiákat kipróbálni, beleértve az online hirdetéseket, a carousel bejegyzéseket és a podcast-ot egyaránt, de emellett nálunk még az e -mail marketingre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni! Így közvetítheted számukra a fontos vállalati újdonságokat, megoszthatod a különféle kínálatot és forgalmat irányíthatsz a webhelyre.

Hamarosan jövünk a második résszel, amelyben szó lesz a két generáció márkahűségéről, lojalitásáról, vásárlói élményeiről és az online vásárlási trendjeikről.

Forrás:

https://later.com/blog/gen-z-vs-millennial

Szólj hozzá

generációk generáció közösségi média y generáció z generáció marketing tippek milleniumi generáció millenials közösségi média használat gen z