Z és millenniumi generációk közötti különbségek, amiket tudni kell a közösségi médiában I. rész
A Z és a millenniumi generáció közösségei gyakran csoportosulnak, ugyanakkor eltérő marketing megközelítéseket igényelnek a közösségi oldalakon.
Ahhoz, hogy felkeltsük mindkét demográfiai csoport figyelmét, tisztában kell lenni azzal, hogy mi különbözteti meg az egyes csoportokat. Mert ahogy együttes befolyásuk tovább növekszik, úgy a vásárlóerejük is nő.
Az alábbiakban végigvesszük, hogyan szabhatunk marketingstratégiát mindkét közönséghez, megvizsgálva vásárlási szokásaikat, ügyfélszolgálati preferenciáikat és minden egyéb fontos tényezőt.
Millenniumi generáció
A Pew Research Center szerint a millenniumi generációba tartoznak az 1981 és 1996 között születettek (azaz a jelenleg 25-40 évesek).
Mitől olyan egyediek?
A technológiai zavarok világában nőttek fel, gyorsan alkalmazkodva az internetes robbanáshoz. Valójában sokan közülük élénken emlékeznek az internet előtti és utáni időszakra, értékelve minden nosztalgikus dolgot. Nagy becsben tartják a magánéletet, híresek arról, hogy kíváncsiak és függetlenek, hiszen ők voltak az elsők, akik valóban felfogták a digitális világot.
A korábbi generációkkal ellentétben pedig kényelmesebben használják a közösségi médiát és képesek navigálni a változó trendekben.
Z generáció
Ezzel szemben a közösségi média és a Wi-Fi a Z generáció népnyelvének részét képezi már születésüktől fogva. Ők a jelenleg 9 és 24 év közöttiek, akik gyakorlatilag okos telefonnal a kezükben születtek (az iPhone csak 14 éves) és igazi digitális bennszülöttek.
Mivel a technológia mindig is annyira beépült az életükbe, a Z generáció jellemzően progresszívabb a digitális világban, mint a millenniumi társaik, gyakran vannak jelen a TikTok és az Instagram feltörekvő trendjeinek élvonalában.
Emellett valószínű, hogy kétnyelvűek, erős társadalmi igazságérzetük van. Ez a legkülönfélébb demográfiai csoport.
A legfontosabb különbségek a közösségi médiában e két generáció között az, hogy a Z generáció a hozzáértő digitális ínyencek generációja, akik soha nem ismerték az életet az internet és a közösségi média nélkül. Míg a millenniumi generáció tagjai szemtanúi voltak az első digitális átmenetnek és emlékeznek arra, amikor a Facebook először lépett a színre.
Az alábbiakban négy kulcsfontosságú különbséget vizsgálunk meg, amelyeket tudni kell, amikor mindkét generációhoz szólunk:
- A közösségi média használatának trendje
- Márkahűség és lojalitás
- Vásárlói élmény
- Online vásárlási trendek
1. Közösségi média használatának trendje
A millenniumi emberekre jellemző, hogy többféle tartalmat is nyomon követnek, például videókat, fényképeket, hírleveleket (tipp: a millenniumi emberek jobban ellenőrzik az e -mailjeiket, mint a Z generáció), és még a rádiós reklámokat is - felosztva idejüket a különféle platformokon.
Az egyik olyan platform, amelyre a millenniumi felhasználók jóval több figyelmet szentelnek, mint fiatalabb társaik, az a Facebook. 87%-uk ugyanis aktívan használja a platformot, szemben a Z generáció mindössze 36%-ával.
Érdekes tény: Mivel a millenniumi generáció figyelmének időtartama hosszabb, mint a Z generációé (előbbié 12 másodperc, utóbbié 8), ez a csoport sokkal alkalmasabb arra, hogy a hosszabb formájú hirdetésekre összpontosítson. Ehhez képest a Z generációs felhasználók sokkal jobban hangolódnak a mobilvideó-élményhez, így elsősorban a videós platformok felé hajlanak, mint például a Snapchat, a YouTube és a TikTok.
Ami a TikTok napi használatát illeti, a Z generáció 25% -a jelentkezik be az alkalmazásba, míg a millenniumi generáció csak 9%-a veszi igénybe.
Ezenkívül a Z generáció YouTube használata messze felülmúlja a másik generációét, hiszen 77%-uk naponta nézi a YouTube-ot, szemben a millenniumi generáció 54%-ával.
Tekintettel arra, hogy a millenniumi emberek szeretik a különböző típusú tartalomformátumokat, érdemes az üzeneteidből írott és videós tartalmakat is gyártani. A Z generáció esetében azonban nagyobb előnyt élvez, ha a szórakoztató és közvetlen videós tartalmakra összpontosítasz.
Mit tehetsz ilyen esetben?
Csábítsd el a videókat kedvelő Z generáció közönségét olyan platformokkal, ahol a videós tartalmak virágoznak, ilyen például az Instagram, a Snapchat, a YouTube és a TikTok.
Nézd meg, hogy például a Parade miként gondoskodik rövid formátumú videós tartalomról a TikTok-on annak érdekében, hogy megragadja a Z-generáció figyelmét és rávegye őket a vásárlásra!
@parade Add a little bit of spice � Use code TIKTOK20 for 20% off + free shipping ✨
♬ original sound - Kaitlyn
A millenniumi generáció számára érdemes kísérletezni az Instagramon, a Twitteren és a Facebookon is és különféle promóciós stratégiákat kipróbálni, beleértve az online hirdetéseket, a carousel bejegyzéseket és a podcast-ot egyaránt, de emellett nálunk még az e -mail marketingre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni! Így közvetítheted számukra a fontos vállalati újdonságokat, megoszthatod a különféle kínálatot és forgalmat irányíthatsz a webhelyre.
Hamarosan jövünk a második résszel, amelyben szó lesz a két generáció márkahűségéről, lojalitásáról, vásárlói élményeiről és az online vásárlási trendjeikről.
Forrás: