2021. nov 03.

Így érj el sikereket az Instagramon!

írta: Sáringer Viktória
Így érj el sikereket az Instagramon!

katka-pavlickova-0l5gynfr6r4-unsplash.jpgTudtad, hogy az Egyesült Államokban már az Instagram a leggyakrabban megnyitott alkalmazás? Bizony, és ez is egy nagyon jó okot ad arra, hogy márkaként fent legyél az Instagramon. Nagyon népszerű az alkalmazás és nem csak az USA-ban. Nem elég, ha csak elkészíted profilodat, aztán hagyod, hadd történjen vele valami. A jelenlétedet meg kell tervezned és tudatosan építened, mert csak így jelenthet üzleti értéket is a platform.

Ahhoz, hogy az Instagram hozzásegítsen céljaid eléréshez, néhány bevált gyakorlatot tanácsos követni. Növeld a márka láthatóságát, ismertségét a platformon, szerezz új követőket és növeld az aktivitást, az elköteleződést! Hogy hogyan? Cikkünk ebben segít Neked.

Légy következetes!

Ami az Instagramot illeti, a látvány minden. Rosszul sikerült képekről, grafikákról, nem megfelelően szerkesztett tartalmakról, elmosódott videó borítóképekről és nem következetes, összefüggéstelen stílusú és egymáshoz nem illő tartalmakról szó sem lehet. Olyan bejegyzéseket kell készítened, ami jó minőségű, megragadja a figyelmet, érdekli és bevonzza közönséged, mindemellett pedig összességében profilodra tekintve jól mutat a többi poszt között.

Használd okosan a színeket és a szűrőket, filtereket, szerkesztéseket, hogy a képek ne csak önmagukban nézzenek ki jól, hanem egymás mellett is szép, esztétikus összképet adjanak.

Vizualitásban ragaszkodj a márka stílusához, a brand színeihez és betűtípusaihoz – az arculat máris ad egy kiindulópontot!

Légy naprakész az Instagram változásaival és frissítéseivel kapcsolatban!

Az Instagram folyamatosan fejlődik, ami azt jelenti, hogy a márkáknak mindig naprakésznek kell lenniük a legújabb trendekkel és funkciókkal. Az különösen jó, ha a változásokat és frissítéseket még a versenytársak előtt tudjuk kimaxolni, ezzel is kitűnve a tömegből.

erik-lucatero-vcowzmahmcq-unsplash_1.jpgA platform olyan nagyszerű eszközöket kínál, mint a sztorik és az IGTV, de már sokat halhattunk a Reels-ről is. Ezek mind hozzájárulnak, hogy a márkák még több, kreatív tartalmat készíthessenek követőiknek, minél változatosabb formában. Ne feledkezzünk meg az effektusokról sem, amikkel feldobhatjuk a történeteinket és akár saját AR szűrőt is készíthetünk.

Mit szeretne közönséged?

Még ha nem is konkrétan fejezik ki gondolataikat, a közönség viselkedése és tettei sokat elárulhatnak arról, amit látni akarnak. Nem feltétlen kell, hogy leírják kommentben vagy üzenetben, hogy valami tetszik-e nekik vagy sem, elég ha ránézünk arra, hány embert ért el posztunk, ennek hány százaléka volt már követőnk és hányan reagáltak az elért emberekből. 

Az elemzések is segítségünkre lesznek, mert itt megnézhetjük adott időtartamokra bontva a legjobban teljesítő tartalmainkat. Így tisztább képet kapunk arról, vajon mire kíváncsi közönségünk, mi az, ami tetszik nekik.

Érdekes adat, hogy a Sprout Social egy kutatásában megállapította, a fogyasztók legfontosabb prioritása az ügyfélszolgálat (47%), majd a vonzó tartalom (46%) és az átláthatóság (44%).

Időzíts jól!

Bár az Instagram algoritmusa folyamatosan változik, egy dolog, ami konzisztens maradt, az elkötelezettség, aktivitás prioritása. A megfelelő időben történő közzététel növelheti a kiváltott aktivitást. A megfelelő idő pedig akkor van, amikor a közönség aktív az adott közösségi felületen.

jaelynn-castillo-xfneb1stz_0-unsplash.jpgA konkrét optimális időpontok változhatnak olyan tényezőktől függően, mint például hogy hol tartózkodunk, melyik iparágba, szektorba tartozunk és hogyan viselkedik a saját, egyéni követőbázis.

Mesélj vizuális történeteket!

Hagyj komoly benyomást, ami gondoskodik róla, hogy nem felejtik el márkádat egykönnyen! No persze pozitív benyomásra gondolunk, amit nehezebb elérni, mint a negatív hírverést, amihez egyetlen botrány, rosszul megfogalmazott szöveg vagy félreérthető kép is elég. A történetmesélés egy remek fogás, amihez ráadásul az Instagram nagyon jól passzol. Akár a képgaléria funkciót is felhasználhatjuk, hogy az egymás után lapozható képek látványával vagy szövegével meséljük el mondandónkat. A történetek is szuperek ahhoz, hogy nagyobb lélegzetvételű mondanivalót továbbítsunk.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-best-practices/

Szólj hozzá

trendek újdonságok ötletek esztétika algoritmus vizualitás időzítés történetmesélés posztolás új funkciók követőbázis