2022. jan 03.

A közösségi média marketingtrendjei 2022-re – jóslatok szakmabeliektől II. rész

írta: K.Klarissza
A közösségi média marketingtrendjei 2022-re –  jóslatok szakmabeliektől II. rész

cover_9.jpegSzeretnéd kihasználni a legújabb közösségi média marketing változásokat? Szakértői betekintést keresel ahhoz, hogy marketingterveidet a helyes útra tereld?

Ebben a cikkben folytatjuk azokat az előrejelzéseket, melyeket marketingszakértők osztottak meg a 2022-es évre vonatkozólag, hogy segítsenek a jövő évi marketingtervek elkészítésében.

1. Nem mindenki figyel a marketing alapjaira

A legtöbb vállalkozás nem figyel az alapokra. 2022-ben a legtöbb vállalat még mindig nem fogja elfogadni a videók fontosságát, pedig tudják, hogy kellene. A legtöbb vállalat (különösen a B2B) nem veszi számításba a weboldalából, termékeiből vagy szolgáltatásaiból eredő költségekkel kapcsolatos megfontolásokat, pedig kellene.

A legtöbb értékesítési és marketing részleg még mindig nem lesz összehangolva, pedig ennek egyértelműnek kellene lennie. A legtöbb vállalat túl sok időt tölt majd olyan dolgokkal, amelyek jelenleg közel sem számítanak annyira.

Az alapok megismerése a legfontosabb, mert könnyű lehetőséget ad az eredmények javítására.

(Marcus Sheridan, világhírű előadó és marketinges személyiség. Évente több mint 250 workshopot tart világszerte.)

2. Az általános ügyfélkapcsolat még inkább létfontosságú, mint valaha

A világjárvány óriási hatással volt az életünkre, beleértve az internet és a közösségi média világát is.

Sok családban az internethez hozzáértő tinédzserek vették át a vásárlási funkciókat. Az internetes vásárlások közel 60%-a viszont impulzusvásárlás. Az influencereket, az élő streaming videókat és az e-kereskedelmet egyesítő kereskedelem robbanás szerűén nőtt Kínában és gyorsan fejlődik az Egyesült Államokban is.

Ez csak három változás a milliónyi kis és nagy fogyasztói elmozdulás között, amelyek olyan új trendeket eredményeznek, amelyekkel nehéz lépést tartani. Emiatt itt az ideje újra kapcsolatba lépni az ügyfelekkel, megkérdőjelezni minden feltételezésünket arról, hogy mi működik és alázatosnak kell lenni azokkal a változásokkal szemben, amelyeket most kezdünk megérteni.

(Mark Schaefer stratégiai tanácsadó, előadó és a Marketing Rebellion szerzője.)

3. A Facebook hirdetések funkciója bővül

2022-ben várhatóan a nyomon követést és célzást 2021-ben befolyásoló adatvédelmi korlátozások tovább erősödnek és jóval túlterjednek az iOS rendszeren.

A fejlesztők további megoldásokat fognak létrehozni, ahogy a Facebook is további eszközöket fog megjeleníteni, amelyek segítenek enyhíteni ezeknek a változásoknak a hatását. 

Emellett a Facebook remélhetőleg további célzási lehetőségeket is létre fog hozni, amelyek még inkább felhasználják a Facebookon végzett tevékenységeket, csökkentve az alkalmazások közötti célzás hatását.

(Jon Loomer, haladó Facebook marketingstratéga és coach.)

4. A történetek központi szerepet játszanak az Instagram felhasználók elköteleződésben

A rövid formátumú videók az idei évben is nagy népszerűségnek örvendtek. Az emberek nem azt akarják, hogy beszélj hozzájuk, hanem azt, hogy velük beszélj. Nem mindegy, ugye? 

A Stories videó vagy a chatbot tökéletes módja a kíváncsiság felkeltésének és a gyakran ismételt kérdések megválaszolásának. Ez kétszeres előnyt is jelent a vállalkozások számára. Először is lehetővé teszi a kisvállalkozások és a nagy márkák számára is, hogy párbeszédet indítsanak, amely bizalmat és kapcsolatokat épít a potenciális ügyfelekkel. Másodszor, ha valaki ilyen módon lép kapcsolatba a fiókoddal, az azt jelzi a Facebooknak, hogy valódi kapcsolat jött létre kettőtök között.

(Chalene Johnson, Instagram-szakértő, aki arra specializálódott, hogy segítsen a vállalkozóknak vállalkozásuk fejlesztésében. Ő a Build Your Tribe podcast házigazdája.)

5. A siker titka a valódi történetmesélés

A vállalkozásoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy érzelmi kapcsolatokat építsenek ki követőikkel. Ezt úgy tehetik meg, hogy történeteket mesélnek és a sok pozitívum mellett, kimutatják a sebezhetőségüket is. Ez lehetővé teszi számukra, hogy bizalmat és hitelességet építsenek, és az emberi kapcsolat miatt a felhasználók következetesen visszajárnak majd a profiljukra.

(Tim Schmoyer, a YouTube vezető stratégája és ügynökségtulajdonos, aki több mint 14 milliárd megtekintéssel és 61 millió feliratkozóval segítette ügyfeleit organikusan növekedni.)

Te melyik ponttal értesz egyet?

Forrás:

https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-trends-for-2022-predictions-from-the-pros/

 

Szólj hozzá

kommunikáció újdonság aktuális marketingstratégia történetek előrejelzés 2022 marketingterv célzás közösségi média makreting