2022. aug 15.

3 marketing taktika az ügyfelek hűségének növelésére

írta: K.Klarissza
3 marketing taktika az ügyfelek hűségének növelésére

pexels-emma-bauso-3585811.jpgA vásárlói hűség fenntartása minden vállalkozás számára alapvető felelősség. Elválaszthatatlan szerepet játszik a bevétel növelésében és jelentősen javítja a márka imázsát. A megnövekedett vásárlói hűség magasabb ügyfélmegtartáshoz és -szerzéshez vezet. A vásárlói hűség emellett növeli a jövedelmezőséget, növeli az után-értékesítési és keresztértékesítési lehetőségeket.
A hűséges ügyfelek nagyobb valószínűséggel adnak őszinte visszajelzést, amelyet a következőkre használhatsz fel:
  • Új termék vagy szolgáltatás bevezetése
  • Üzleti előrejelzés javítása
  • Alacsonyabb vásárlói lemorzsolódás elérése
  • A vállalkozás sikerességi arányának növelése
Felmerül azonban a kérdés, hogyan lehet növelni az ügyfelek lojalitását. A válasz a marketingstratégiákban rejlik. A marketing rendkívül fontos szerepet játszik a márka vásárlói lojalitásának javításában. Egy jó marketingterv lehetővé teszi, hogy vállalkozásunk inkább proaktív legyen, mint reaktív.
 
Az ilyen tervek azt is jelentik, hogy a céljaink mérhetőek és elérhetőek legyenek, ami az erőforrások optimális felhasználását eredményezi, miközben felgyorsítja az egyéb üzleti tevékenységeket.
 
Most nézzünk néhány olyan marketingstratégiát, amelyek segítenek növelni az ügyfelek lojalitását!

1. Használd ki az e-mail marketinget!

Többen azzal érvelnek, hogy az e-mail marketing haldoklik és már egyáltalán nem hatékony. Ez azonban koránt sincs így. Az e-mail marketing a mai napig az egyik legerősebb marketingstratégia.
 
Tanulmányok azt mutatják, hogy az ügyfelek 49%-a kap marketingajánlatokat e-mailben, nem pedig direkt mailben. Ezenkívül a marketingszakemberek csaknem 87%-a marketingstratégiája részeként használja az e-mail marketinget és úgy gondolja, hogy rendkívül hatékony módszer.
 
Az e-mail marketing kiváló módja tehát a vásárlói hűség növelésének. E-mailjeidet azonban megfelelően és vonzóan kell megtervezni. Manapság a személyre szabott tartalom a király. Egyre több ügyfél részesíti előnyben a személyre szabott e-maileket, amelyek közvetlenül megfelelnek az igényeiknek. Emellett grafikák, például illusztrációk hozzáadása jelentősen növelheti az e-mailek átkattintási arányát. Ezért az e-maileknél mindig személyes hatást kell átadni – szóval lehet bármi, amíg a közönséghez szólsz általa.

A továbbiakban még szó esik az ügyfélszolgálat javításáról és az ügyfelek jutalmazásáról is.

Kattints és olvasd el ITT!

Szólj hozzá

marketing stratégia lojalitás e-mail tippek hűség tanácsok ügyfelek marketingterv e-mail marketing