2022. aug 25.

Mi várható az Instagramon idén ősszel?

írta: Sáringer Viktória
Mi várható az Instagramon idén ősszel?

natasha-hall--icwimwe90y-unsplash.jpgAz Instagram számtalan meglepetést tartogat nekünk a következő évre, amikre nem árt felkészülni. Tarts egy kis szünetet a bejglizésben és tarts velünk cikkünkben, aminek segítségével megtudhatod, mire számíts 2022-ben és akár versenytársaidat is megelőzheted!

1. Változik a hírfolyam?

Igen, jól olvasod, lehetséges, hogy változni fog az Instagram hírfolyama. Az algoritmuson folyamatosan dolgoznak, így elkerülhetetlen, hogy újdonságokkal találkozzunk a felületen. Jelenleg azokat a posztokat látjuk az Instagramra belépve, amelyekről a rendszer úgy gondolja, hogy a leginkább érdekesek számunkra. Vagyis azokat a követett profilokat, követett hashtag-eket fogja megmutatni, melyekre a leginkább reagáltunk korábban. Néhányaknak hiányzik az időrendi sorrend, ami az alapján mutatja a bejegyzéseket, hogy mikor kerültek közzétételre. Most jöhet egy olyan verzió, ahol mi, felhasználók választhatunk, hogy a nekünk javasolt (vagyis az algoritmus szerint számunkra érdekes) vagy a követett (vagyis időrendbe rendezett) hírfolyamot szeretnénk-e látni. Ismerős valahonnan ez a két opció? Bizony, a TikTok-on ez már remekül működik.

2. A videóformátumok egyesülése

A videófeltöltés az Instára változott az utóbbi hetekben is, de még nem értek véget az újítások. A Feed-videók és az IGTV egyesítése sok felhasználói profil számára már meg is történt és még további egyszerűsítések várhatók. Ugyanis még így is külön kategóriába esik a Feed-ben megjelenő videókon kívül a Reels és az Instagram sztori is.

3. Egyszerűbb influencer marketing

Az Instagram egyre jobban abba az irányba mozdul, hogy egy vásárlási platformmá alakuljon át. 2022-re terveznek egy native creator affiliate programot, ami monetizálná a felületen tevékenykedő influencereket. Ezzel adnának egy nagy löketet az influencer marketingnek és valószínűleg meg is tartanak majd sok véleményvezért, akik más platformok felé is elmozdulnának.

leone-venter-pvt9j3iwtpm-unsplash.jpgEz a program le is egyszerűsítené a folyamatokat, a véleményvezérek és márkák együttműködése gördülékenyebbé válhat.

4. Középpontban a közösség

Elmúltak azok az idők, amikor az Instagram kizárólag esztétikus képek megosztására szolgált. Az alkalmazás most valami más felé nyit: középpontba kerül a közösség, a beszélgetés. Ez a márkák számára azt jelenti, hogy ha eddig nem tetted, ideje megmutatnod a személyiségedet. Szerepelj Insta sztorijaidban, ossz meg Reels-eket! Törekedj a kapcsolatteremtésre a közönséggel.

5. Mémek videós formában

A mémek sok esetben sikereket hozhatnak nekünk és most várhatóan befutnak majd a videómémek is. A videomémek olyanok, mint a statikus mémek – valami elvont, vicces vagy aranyos, párosulva egy viszonyítható érzéssel –, de dinamikusabb és vonzóbb formátumban. És nem is meglepő ez a kombináció, mivel külön-külön a videós tartalom és a mémek máris rendkívül népszerűek, virálisak és könnyen váltanak ki reakciót, aktivitást.

Mivel az Instagram továbbra is a rövid formátumú videókat helyezi előtérbe az összes többi formátum felett, a videómémek sikerének nagy az esélye.

Forrás: https://later.com/blog/future-instagram-marketing/

Szólj hozzá

trendek közösség videó videók változások algoritmus 2022 újítások hírfolyam videós tartalmak mémek influencer influencer marketing