Márkabiztonság: Amit tudnod kell márkád hírnevének védelme érdekében
Egy friss tanulmány szerint a márkák 75%-a volt kitéve márkabiztonsági incidensnek az elmúlt évben: a cégek közel fele került kellemetlen helyzetbe a közösségi médiában ezek miatt.
A közösségi hirdetések új világában a márkabiztonság kérdése nem „ha” – hanem „mikor”.
A márka hírnevének védelme ebben a fejlődő, folyamatosan változó környezetben együttműködést, előrelátást és tervezést igényel. Segítségül összegyűjtöttünk mindent, amit tudnod kell, hogy márkabiztonsági irányelveket hozzhass létre közösségi média kommunikációd során.
Mi a márkabiztonság?
A márkabiztonság a kockázat csökkentéséről szól. A reklámokban a márkabiztonság azon intézkedésekre utal, amelyek megvédik a márkát a hírnevét veszélyeztető dolgoktól.
Ezek az intézkedések többnyire arra irányulnak, hogy megakadályozzák a hirdetések nem megfelelő vagy sértő tartalom melletti megjelenését. Például egy vállalat létrehozhat olyan márkabiztonsági intézkedéseket, amelyek megakadályozzák, hogy fizetett hirdetési erőfeszítéseik megjelenjenek a gyűlöletbeszédet vagy erőszakot hirdető tartalmakban, ilyen módon is elhatárolódva ezektől.
Ha ez megtörténik, az átlagos fogyasztó félreértheti az elhelyezést és összefüggést vélhet felfedezni a tartalom és a márka között. Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy a fogyasztók 49%-a szerint a márkáról alkotott képét negatívan befolyásolja, ha az sértő tartalom mellett jelenik meg.
Emellett óvatosnak kell lennie a márkáknak, ha együttműködnek más cégekkel, véleményvezérekkel, alkotókkal. Hiszen ha egy partner megítélésre kétes vagy erőteljesen negatív, az rossz fényt vethet a saját márkánkra is. A nem tudtunk róla sajnos nem mentesít, a felhasználók elvárják, hogy átgondolt és felelősségteljes döntéseket hozzanak a márkák.
Miért fontos a márkabiztonság?
A következő mondás pontosan ide illik: ha nem tervezel előre, akkor azt tervezed, hogy kudarcot fogsz vallani. Szinte elkerülhetetlen, hogy valamilyen problémás helyzetbe kerüljön a brand, így fontos a megelőzés és kezelés alapos stratégiai megtervezése.
A proaktív márkabiztonsági terv az egyetlen módja a közösségi kockázatok csökkentésének. Míg a legtöbb közösségi hálózat rendelkezik szabványokkal, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetések megjelenjenek a káros tartalmak társaságában, ezeket a szabványokat általában azután dolgozzák ki, hogy egy márkabiztonsági baklövés egyértelművé tette a fenyegetést. Ne legyen a Te céged a járulékos veszteség.
Például: 2017 márciusában több hirdetőnek szüneteltetnie kellett a YouTube hirdetésekre fordított kiadásait, miután észrevették, hogy homofób és rasszista tartalmak mellett jelentek meg. A helyzet, bár sajnálatos, rávilágított a jobb biztosítékok szükségességére az automatizált közösségi hirdetésekben.
A kockázat természetes velejárója egy új közösségi hálózat, funkció vagy eszköz elfogadásának. Ha hagyod, hogy ez megakadályozza márkád abban, hogy a legújabb közösségi média marketing fejlesztésekbe belevágjon, azzal a veszéllyel jár, hogy lemaradsz a versenytársaktól – ami szintén komoly kockázati tényező.
Vállalkozásod online védelmének egyetlen igazi módja a márkabiztonsági irányelvek létrehozása, amelyek megértik és kezelik a közösségi média környezetet.
A közösségi média kapcsán általánosságban is elmondható, hogy a felkészültség, a stratégiai tervezés, a következetesség és a megelőzési technikák kulcsfontosságúak, így ne feledkezz meg ezekről.