Organikus vagy fizetett tartalom? Így hozz létre automatizált hirdetést!
Sokan elgondolkoznak, hogy az organikus vagy a fizetett posztokkal érhetnek-e el nagyobb sikert a közösségi médiában. Mi azt mondjuk, hogy mindkettő épp ugyanolyan fontos! Ha nincs említésre méltó organikus (vagyis nem fizetett) aktivitás és nem is tervezel, csak a hirdetésekre koncentrálnál, akkor nem feltétlen biztos, hogy jó érzést keltesz az emberekben. Végső soron is, ki szereti, aki csak és kizárólag eladni akar neki, értéket nem nyújt? Ha pedig elzárkózol a hirdetésektől, hogy spórolj, akkor új közönségek eléréstől fosztod meg márkádat.
Találd meg az arany középutat és ötvözd az organikus, stabil és rendszeres hátteret a jól beállított, kampányszerű vagy folyamatos hirdetésekkel!
Miért van szükség organikus és fizetett posztokra is?
Ahogy már a bevezetőben is említettük, az emberek megítélésén ronthat, ha csak hirdetésekkel támadjuk le őket és erőszakosan értékesíteni akarunk. Ám nem ez az egyetlen gond a csak fizetett elérésekre koncentráló stratégiával.
Ha nincs rendben az organikus kommunikáció, akkor a hirdetési díjak magasabbak lesznek, ráadásul várható, hogy az alapból drága díj egyre csak emelkedni fog. Tehát a pénztárcánk is bánhatja a döntést, hogy elzárkózunk az organikus posztoktól.
Ne feledjük el, hogy a közösségi média eredeti és mindenkori célja a közösségépítés, a kapcsolatok kialakítása, ápolása, az oda-vissza kommunikáció. Nem szabad úgy tekinteni rá, hogy ez csak egy újabb hirdetési felület. A rendszer maga is érzékeli, hogy milyen viszonyban van céges oldalunk a közösséggel és ez is befolyásolja, hogy milyen költségekkel számolhatunk a hirdetéseknél. Ha az algoritmus nem érzékeli, hogy jót akarunk a Facebook közösségének, jóval magasabb összegért hirdethetünk, mint azok, akiknek fontosak az emberek, a kommunikáció.
Így egyértelmű, hogy az organikus jelenlét egy remek alapot ad a fizetett hirdetéseknek a közösségi média térben. A fizetett hirdetések pedig segítenek, hogy közelebb kerüljünk céljainkhoz, legyen az a márkaismertség növelése, rebrand, új termék bevezetése, értékesítés, piackutatás vagy bármi más.
A továbbiakban eláruljuk, hogyan hozhatsz létre automatizált hirdetést. KATTINTS IDE!