2022. nov 07.

Hogyan értékesíts az Instagramon: Útmutató vállalkozások számára II.rész - LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE

írta: Sáringer Viktória
Hogyan értékesíts az Instagramon: Útmutató vállalkozások számára II.rész - LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE

pexels-andrea-piacquadio-5047375.jpgAz első részben már átnéztük, miért is érdemes jelen lenni az Instagramon vállalkozásként és értékesíteni az érdeklődőknek. Most még jobban kibontjuk a témát és tippekkel látunk el, milyen tartalmakkal érhetsz el sikereket.

Változatos posztok

Jó taktika, ha nem csak a termékeket posztolod, hanem egyedi, ötletes, kreatív megoldásokkal is készülsz a követők számára. Az ilyen típusú bejegyzések rengeteg elköteleződést váltanak ki, és motivációt jelenthetnek az új követők számára, hogy felfedezzék márkádat.

A márkák számára kulcsfontosságú, hogy tartalmat hozzanak létre a vásárlói út minden lépéséhez. Ez magában foglalja azokat az embereket, akik már közel állnak hozzád, és azokat is, esetleg még nem is ismernek.

Jó ötlet egy közösségi média tartalomnaptár létrehozása, mert így megtalálhatod az egyensúlyt a promóciós és nem promóciós tartalom között.

Emberközpontú tartalmak

A kutatások azt mutatják, hogy a négyféle márkaimázs (ügyfélközpontú, alkalmazottközpontú, termékközpontú és szimbolikus látványelemek) közül az Instagram felhasználók a legtöbb időt az ügyfélközpontú képekkel töltik.

Az Instagram felhasználók a való világban szeretnék látni, hogyan használják az emberek a termékeket.

Például a Camelbak a szabadban mutatja be termékeit, nem pedig egy fotóstúdióban vagy a konyhapulton.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

CamelBak (@camelbak) által megosztott bejegyzés

Ha az emberekről készült fényképek gyakran szerepelnek, különösen a felhasználók által generált tartalmak, az hozzásegíthet a sikerekhez. Ennek hatására a rajongók maguk is szívesen készítenek majd tartalmakat a céghez, termékhez kapcsolódóan, akár egy megosztás reményében is. Így a rajongók is őszintén hirdetik és ajánlják termékeinket személyes ismerőseiknek – ennél jobb reklámról pedig nem is álmodhatnánk.

Tedd látványossá a termékfotóidat!

A kreativitás számít az Instagramon – különösen, ha termékeket próbálsz eladni. Ne feledd, hogy ügyfeleid figyelméért küzdeni kell, és több mint valószínű, hogy versenytársaid márkáit is követik a felületen. Vagyis ki kell tűnni és mást kell mutatni, mint a konkurencia.

Íme egy fantasztikus példa az IL MAKIAGE-tól. Bár a márka rengeteg vásárlói fotó közül válogathat, tartalmi stratégiájukat szemrevaló termékképekkel is kiegészítik.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

IL MAKIAGE (@ilmakiage) által megosztott bejegyzés

 

Nem kell mesterfotósnak lenned ahhoz, hogy lenyűgöző képeket készíts. Fedezd fel a kreatív szűrőket és alkalmazásokat, amelyekkel egy kis csavart vihetsz a képekbe, videókba.

Videókkal a sikerért

Az értékesített termékek típusától függően előfordulhat, hogy a videós tartalom jobban beválik, mint a statikus, képi anyag. Ha például minőségi kerékpárokat árulsz, akkor valószínűleg szívesebben nézik az emberek bevetés közben a terméket, mint egy sima katalógusképet.

Mutasd be videón, hogyan tudják használni a terméket, a tippeket és trükköket. Csak a fantáziád szab határt!

Hatásos szövegezés

Szeretnéd elkerülni, hogy értékesítési ajánlatokkal bombázd követőidet? Rengeteg módja van annak, hogy Instagram leírásokat írj anélkül, hogy az túlságosan promóciósnak tűnne.

Mutasd be termékeidet, miközben kérdéseket is felvetsz követőidnek, vagy valahogy bevonod őket!

Íme egy nagyszerű példa a Paper Mate-től:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Paper Mate (@paper_mate) által megosztott bejegyzés

Azt is érdemes megnézni, a JOAH-nak hogyan sikerül a termékeit előtérbe helyeznie, miközben hozzászólásra ösztönöz.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

JOAH (@joahbeauty) által megosztott bejegyzés

Fontos! Vita folyik arról, hogy az értékesítési feliratok korlátozzák-e az elérést az Instagram algoritmusban. Mivel a konkrét választ nem tudjuk biztosan, így a biztonság kedvéért kísérletezz különböző cselekvésre ösztönző kifejezésekkel. Ha úgy látod, nagyon rosszul teljesít tartalmad, gondolkozz el rajta, hogy vajon mi lehet az oka – amennyiben a szövegezésre gyanakszol, törekedj kevésbé reklámszerű megfogalmazásra!

ujgen_1.png

 

Részletes útmutatóra lenne szükséges az Instagram jelenléthez?

Szeretnél még többet megtudni az újgenerációs közösségi média felületekről?

Elérnéd a Z-generációt a TikTok-on is? Felkészülnél az új trendekre?

Csapj le könyvünkre és engedd meg, hogy bevezessünk a manapság trendi platformok világába!

 

 

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/selling-on-instagram/

Szólj hozzá

marketing tartalom hirdetés online marketing inspiráció ötlet értékesítés tippek eladás tanácsok közösségi média marketing hogyan csináld