2022. nov 21.

Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? PÉLDÁKKAL

írta: Sáringer Viktória
Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? PÉLDÁKKAL

letoltes_1.pngÚgy tűnik, hogy az Instagram az elmúlt néhány évben előnyben részesíti a videós tartalmakat, így fontos, hogy stratégiánkba mi is beépítsük ezt a tartalomtípust. 2022 júliusában az alkalmazás bejelentette, hogy minden új, 15 percnél rövidebb videót Instagram Reels-ként oszt meg. A felhasználók hozzáférést kaptak a Reels szerkesztői eszközökhöz is, hogy még profibb videókat készíthessenek közönségüknek.

Videók az Instagramon

Az Instagram videós története régre nyúlik vissza, amikor maximum 60 másodperces videókat tölthettünk fel, aztán az IGTV ennél jóval hosszabb tartalmakat is lehetővé tett, ám ez azóta megszűnt. Így most a videós lehetőségek a feed-be feltöltött videókból, a történetekhez feltett videókból és a Reels tartalmakból állnak.

A Reels és a TikTok videós tartalmai nagyon hasonlók: álló formátumú, rövid, érdekes tartalmakkal érhetünk el sikereket.

Van igény a Reels videókra?

A The Sprout Social Index™ szerint a fogyasztók a rövid formátumú videókat 2,5-szer vonzóbbnak találják, mint a hosszú formátumú videókat. És ez a hírfolyamon belüli közösségi média tartalom legvonzóbb típusa, így a rövid formátum határozottan a közönség kedvence.

A fogyasztók figyelme általában rövid ideig tartható fent, vagyis a nézési idő általában rövid, így érdemes kipróbálni a rövid videókra épülő stratégiát. Minden célközönség más és más, így kísérletezni mindenképp érdemes és az eredmények fényében módosítani stratégiánkat.

Videóötletek

Most hoztunk pár ötletet és példát is inspirációként, hogy milyen irányban érdemes elindulni a márkáknak.

Mivel a márkák célja, hogy vonzó módon mutassák be a termékeket, természetesnek tűnik a Reels marketing célokra történő használata. Engedd, hogy a kreativitás átvegye a főszerepet!

1. Népszerűsítsd a bolti populáris termékeket!

Biztosan a Te cégednél is vannak olyan termékek, amik a leginkább kelendőek és a közönség kedvencei. Készíts pár videót a legnépszerűbb termékekről és mutasd be az embereknek részletesen a populáris választásokat!

 

2. Mutasd be a folyamatot és az ügyfél reakcióját!

Könnyű gyönyörű fényképeket készíteni, ha fizikai termékkel rendelkezel, de ha szolgáltatást kínálsz, akkor bizony ez nagyobb fejtörést okozhat. Vezesd végig követőidet a szolgáltatás folyamatán, így tudják, mire számíthatnak! Bónusz pont, ha az eredménnyel kapcsolatban az ügyfél reakcióját is lencsevégre kapod, aki elégedettségéről biztosítja a nézőket.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alexis Gaines (@hairbylex321) által megosztott bejegyzés

3. Készíts szórakoztató forgatókönyveket terméked bemutatásához!

Engedd, hogy képzeleted szabadon szárnyaljon! A termékekhez kapcsolódó célok vagy helyzetek ötletelése segíthet az ügyfeleknek elképzelni, hogyan használják a terméket, milyen lehetőségeket rejt és milyen előnyökkel jár számukra a termék birtoklása.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Solo Stove (@solostove) által megosztott bejegyzés

 

4. Használj videót egy közösségi média verseny vagy játék lebonyolításához!

Adj lendületet közösségi felületeidnek és növeld az elköteleződést egy kreatív versennyel vagy egy remek kis játékkal!

A MeUndies márka például olyan alkotókkal működött együtt, mint Lauren-Ashley Beck, hogy népszerűsítsék közösségi média kihívásukat, ami a #GetSpookywithMe elnevezést kapta. Érdemes a példaként hozott videóban megfigyelni, hogy a feltételek és a fontos részletek hol és hogyan jelennek meg!

Az ehhez hasonló kihívások lekötik a közönséget és aktivitást váltanak ki, így az elköteleződés növelésére is kiválóak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MeUndies (@meundies) által megosztott bejegyzés

5. Ossz meg egy tényt, hogy bemutasd értékeidet!

A The Sprout Social Index™ adatai szerint a vásárlók nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkáktól, amelyek megfelelnek személyes értékeiknek – ez 74%-kal fontosabb a fogyasztók számára, mint 2021-ben volt.

Tények megosztása a vállalatodat érdeklő problémákról egyszerű és hatékony módja a márkaértékek bemutatásának.

A Grove Collaborative például egy környezetbarát, fenntartható háztartási tisztítószer és testápoló márka, így az újrahasznosítással kapcsolatos tények megosztása tökéletesen illeszkedik értékrendjükhöz. A műanyag újrahasznosításról szóló mítosz megdöntése mellett a Grove Collaborative elmagyarázta, miért váltották át a termékcsomagolást csak üvegre és alumíniumra.

A márka ezt a ténymegosztó technikát alkalmazta a Mentális Egészség Világnapjának tiszteletére is. Az alábbi videóban egy tartalomkészítő a Grove Collaborative termékeit használja a mosáshoz, gyors tényeket osztva meg közben.

 

konyvunk.PNG

Te használod már a Reels videókat? Vagy még nem vagy aktív az Instagramon, mert tartasz a sok újdonságtól? Segítünk, hogy ne vessz el az újgenerációs közösségi média platformok világában! Legújabb könyvünk segít érthetően és alaposan eligazodni a manapság trendi, új felületeken. Kattints további információkért!

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-reel-ideas/

 

Szólj hozzá