2023. már 22.

Ezekről tudnod kell, ha sikereket akarsz elérni az Instagram-on!

írta: Sáringer Viktória
Ezekről tudnod kell, ha sikereket akarsz elérni az Instagram-on!

pexels-andrea-piacquadio-994197.jpgHa az Instagram által kínált elemzéseket megnézzük, akkor a fiókra specifikusan igaz teljesítményeket látjuk, amik nagyon sokat elárulnak és fontosak a stratégia megtervezésénél. De önmagában csak az, hogy a mi profilunk hogyan teljesít, nem ad teljes képet. Az általános, átfogó statisztikákat és adatokat is ismernünk kell, hogy a magunk oldalára állíthassuk a közösségi média platform algoritmusát.

Mit nyerhetünk a statisztikák és átfogó adatok ismeretével?

Az egyik nagy előnye a statisztikák követésének, hogy a trendekről is tájékozódhatunk és lépést tudunk tartani az újdonságokkal.

Az újdonság és a trend nagy erő az Instagram-on: az új lehetőségeket az algoritmus is szívesen ajánlja, a trendek követésével pedig megragadhatjuk a felhasználók figyelmét és aktuális, releváns tartalmakat gyárthatunk.

Az sem utolsó szempont, hogy a változásokat is előre jelezhetik a statisztikák. Például, ha egyre felkapottabbá válnak a videós tartalmak a felületen, akkor jó esély van rá, hogy ezen a téren fejlesztések várhatók az oldal részéről és hamarosan még központibb szerepet kapnak a videók. Az Instagram, mint minden más közösségi média oldal a felhasználók igényei szerint fejleszt és változik.

A Sprout Social Index szerint az Instagram a „három nagy” közösségi média platform közé tartozik. Mivel a fogyasztók 49%-a és a marketingesek 59%-a tervezi használni a következő 12 hónapban, nem engedheted meg magadnak, hogy ne figyelj a platform legfontosabb statisztikáira.

Nézzünk is meg néhány létfontosságú Instagram statisztikát, amelyek 2023-ban fontos szerephez jutnak!

Az Instagram statisztikáira figyelni kell 2023-ban

Az Instagram jelenleg havi 2 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ezzel a negyedik leggyakrabban használt közösségi média platform.

Mára ez az ötödik leglátogatottabb webhely világszerte. Bár ez más platformok, például a Facebook és a Twitter mögé helyezi, továbbra is az egyik legnépszerűbb közösségi oldal.

Az Insider Intelligence szerint az Instagram 43,2 milliárd dollár hirdetési bevételt generált 2022-ben. Ez enyhe növekedés 2021-hez képest, amikor a platform hirdetési bevétele 42,1 milliárd dollár volt.

Instagram felhasználói statisztikák

Meg kell érteni, hogyan is használják az emberek a platformot, így máris jobban átlátható lesz a működése.

1. Szinte minden Instagram felhasználó használ más közösségi média oldalakat is

A We Are Social adatai szerint az Instagram felhasználók mindössze 0,1%-a az, aki kizárólag ezen a platformon van jelen. Sok felhasználó használja más közösségi média platformok mellett, mint például a Facebook (82,9%), a YouTube (75,5%) és a TikTok (52,2%). Ez azt jelenti, hogy egy szilárd, több platformon átívelő marketingstratégia elengedhetetlen a márka sikeréhez.

screen-shot-2023-02-17-at-2_41_16-pm.png

2. Az amerikai felhasználók mindössze 25%-a érzi úgy, hogy az Instagram védi adatait és magánéletét

Az Insider Intelligence tanulmánya szerint 2022-ben jelentősen visszaesett a közösségi média platformokba vetett bizalom. Ami az Instagramot illeti, az amerikai felhasználók mindössze 25%-a érzi úgy, hogy a platform védi adatait és magánéletét. Emiatt az egyik kevésbé megbízható közösségi média platform - de még mindig a Facebook, a Twitter és a TikTok előtt van.

3. A fényképek és videók közzététele/megosztása a legfontosabb tevékenység

A DataReportal szerint a felhasználók 69,7%-a használja az Instagramot fényképek és videók közzétételére vagy megosztására. Ez teszi a platform legfontosabb tevékenységévé, jelezve, hogy a felhasználók kreatívak és kifejezhetik magukat.

4. Ez a második legkedveltebb platform ügyfélszolgálati szempontból

screen-shot-2023-02-16-at-10_03_02-pm.pngAhogy egyre többen fordulnak a közösségi médiához ügyfélszolgálati okokból, az Instagram népszerű választás a márka felkeresésére. A 2022-es Sprout Social Index jelentése szerint az amerikai fogyasztók 35%-a használja az Instagramot ügyfélszolgálatra. Ezzel a Facebook után a második legnépszerűbb ügyfélszolgálati platform.

Ha felülvizsgálod márkád ügyfélszolgálati stratégiáját a platformon, az segíthet előrébb jutni a versenyben, és javíthatja a felhasználói élményt.

Instagram használati statisztika

Mennyire népszerű az Instagram a használat szempontjából? Vessünk egy pillantást ezekre a statisztikákra, hogy megtudjuk:

5. Havi 2 milliárd aktív felhasználó van az Instagramon

A legújabb jelentések szerint az Instagramnak havi 2 milliárd aktív felhasználója van. Bár nincs még a Facebook szintjén a felület, de ez még mindig egy rettentően nagy potenciális közönség, akiket elérhetnek a márkák. Ha sikerül jól megszólítani az embereket, akkor hűséges rajongóbázist alakíthatsz ki.

6. Az amerikai felnőttek naponta 30 percet töltenek a platformon

Az elmúlt néhány évben az olyan videóalapú platformok, mint a YouTube és a TikTok óriási sikert arattak a közösségi média felhasználók körében. Ugyanakkor az emberek továbbra is jelentős időt töltenek az Instagramon. Az amerikai felnőttek körülbelül 30,1 percet töltenek naponta a platform használatával.

Instagram közönség és demográfiai statisztikák

A közösségi média demográfiai adatainak megtekintése segít felmérni, hogy a célközönség mely platformokat használja. Lássuk is:

7. Az Instagram a legnépszerűbb a fiatalabb közönség körében

A platformot a 18 és 34 év közöttiek használják a legtöbben. Az Instagram felhasználói bázisának több mint 60%-át ezek a korcsoportok teszik ki. Mint ilyen, a platform ideális, ha a célközönség fiatal felnőttekből és millenniumi korosztályból áll.

screen-shot-2023-02-17-at-11_43_21-am.png

8. Több a férfi, mint a női felhasználó

Az Instagram a nemi alapú jelentéseket férfiakra és nőkre korlátozza. És ezen adatok alapján több a férfi felhasználó (51,8%), mint a női felhasználók (48,2%). A különbség azonban nem túl drasztikus, vagyis a platform nem eleve jobb a férfi közönség elérésére. A majdnem kiegyenlített arányoknak köszönhetően bármelyik nem képviselőit elérheted.

9. Indiában és az Egyesült Államokban van a legtöbb felhasználó

Más platformokhoz hasonlóan India élen jár az Instagram terén is. Az országnak 229,5 millió Instagram felhasználója van. Ezután az Egyesült Államok következik 149,35 millió felhasználóval. Ez az információ érdekes lehet a nemzetközi babérokra törő márkáknak.

Instagram hirdetési és marketing statisztikák

Kihozod a legtöbbet az Instagramon a hirdetésekből? Egyáltalán megéri az Instagramon hirdetni a számodra? Íme néhány statisztika, amelyek segítenek megtalálni a választ.

10. Ha látnak a felhasználók egy hirdetést az Instagramon, érdeklődni kezdenek a márka iránt

A belső Instagram adatok szerint a felhasználók 50%-a jobban érdeklődik egy márka iránt, miután meglátja annak hirdetését az Instagramon. Ez sokat mond arról, hogy az Instagramon való hirdetés milyen hatással van a márkádra.

11. A hírcsatornában megjelenő hirdetések átkattintási aránya magasabb, mint a történetek hirdetései

A Brafton jelentése szerint az Instagramon a hírcsatorna hirdetések átkattintási aránya 0,22% és 0,88% között mozog. Eközben a Stories formátumú hirdetések esetében ez a szám 0,33% és 0,54% közötti. Ezek a számok azt sugallják, hogy a hírcsatornán belüli hirdetések nagyobb potenciállal bírnak a kattintások számában, mint a történetek. Érdemes azonban kísérletezni a különböző hirdetéselhelyezésekkel, hogy megtudd, melyik működik a legjobban közönségednél.

12. Az Instagram rendelkezik a legmagasabb kattintásonkénti költséggel

Az Instagram versenyelőnyben lehet más közösségi platformokkal szemben, ha az elköteleződésről van szó. Ez azonban magasabb költségekkel jár, különösen, ha reklámról van szó. Az Instagram hirdetések átlagos kattintási költsége 3,56 dollár, míg az olyan platformokon, mint a Facebook, a Twitter és a Pinterest, sikerülhet ezt a számot 2 dollár alatt tartani. Ha valaki megfelelően céloz és állít be egy Facebook hirdetést, 100 Forint alatti kattintási költséggel is érhet el konverziót – sőt!

13. A konverziós arány az eléréstől függően 0,30% és 2,6% között mozog

Érdekes módon egy tanulmány megállapította, hogy az elérési arány magasabb a kisebb követőszámmal rendelkező márkák esetében.

Valójában a 10 000-nél kevesebb követővel rendelkező márkáknál volt a legmagasabb konverziós arány (2,6%). Eközben néhány nagyobb márka átlagos konverziós aránya 1% volt.

slide2.png

cover_4_3.jpgTe mit gondolsz, az Instagram népszerűsége 2023-ban sem fog csökkenni? Szeretnéd felfedezni a hirdetési lehetőségeket ezen a felületen is?

Workshop-unkon megtanítunk a beállításoktól kezdve a célzáson és optimalizáláson és költségeken át a kreatívokról való tudnivalókig mindenre. Ha felkeltettük az érdeklődésed, KATTINTS!

ujg.PNGHa az Instagram mellett a TikTok, a BeReal, Twitch és egyéb úgenerációs felület is érdekel, csapj le új könyvünkre!

Kiadványunk segít, hogy kiismerd magad az újdonságok és trendek világában, emellett mindent elárul az influencerekről is.

Felkeltettük az érdeklődésed? Klikk IDE!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/

Szólj hozzá

marketing statisztika stratégia elemzés adatok marketingstratégia tervezés márka tudnivalók demográfia 2023 elemzések márkastratégia