2023. már 31.

Szerezz VALÓDI Instagram követőket tippjeinkkel!

írta: Sáringer Viktória
Szerezz VALÓDI Instagram követőket tippjeinkkel!

woman-gd53815573_1280.jpgAz Instagramon ma már rengeteg márka fent van és közösségi média stratégiájuk fontos részét képzi ez a felület. A platform bizonyítottan növeli a forgalmat, támogatja az értékesítést és bevonja az ügyfeleket. És ez az oka annak, hogy a marketingesek 59%-a 2022-ben növelte befektetését az Instagramban.

A platformon a verseny kiélezett, ahogy egyre több márka kezdi kihasználni a felület nyújtotta lehetőségeket. A helyzet az, hogy megéri a közönség növelése érdekében lépéseket tenni. Ennek az az oka, hogy minél nagyobb a közönséged, annál több lehetőséged van arra, hogy kapcsolatot építs a már meglévő és lehetséges ügyfelekkel, vásárlókkal és érdeklődőkkel.

Ha Te úgy érzed, még nem tartasz ott az Instagramon, ahol szeretnél, akkor tarts velünk cikkünkben, ahol tanácsokkal segítünk a valódi és aktív felhasználókból álló követőbázis megszerzésében és megtartásában.

Csak a valódi követők

Mielőtt rátérnénk a lényegre, fontos tisztázni, hogy ez a cikk az organikus követőbázis felépítéséről szól. És igen, a megkülönböztetés számít!

Egyes márkák kamu profilokat használnak követőbázisuk felduzzasztásához. Ez egy nagyon is létező és (sajnos) mindennapos dolog. Számtalan fizetős oldal létezik, ahol már akár pár dollárér lehet venni kamu profilos követőket, de nagyobb összegekért már minőségi, szinte a megtévesztésig igazira hasonlító profilok követését is megszerezhetjük. És ha ez nem lenne elég, kedvelést és kommentet is vehetünk pénzért.

Mi azonban azt javasoljuk, hogy a költségvetést fektesd be jobban és a gyors, átmenetileg jól mutató megoldások helyett inkább a hosszútávú, biztos és hasznos eredményeken dolgozz.

Ezek a követővásárló szolgáltatások ugyanis hosszútávon nem érik meg a márkák számára. Az Instagram algoritmus kiszűri az alacsony minőségű fiókokat és a hamis elköteleződést a fizetős botoktól. Emiatt akár profilodat is elveszítheted, így nem igazán érdemes kockáztatni. Ráadásul elég kínos, amikor pár napon vagy akár órán belül megnő (a vásárlás hatására) vagy csökken (az Instagram tisztogatása miatt) a követőbázis. Ezeket szoftverekkel vissza is lehet nézni és bizalmatlanságot szülhet a későbbi együttműködések kapcsán üzleti partnerekkel, influencerekkel.

No, de hozzuk is tippjeinket az Instagram követők organikus megszerzéséhez!

1. Optimalizáld Instagram fiókodat!

Mielőtt azon aggódnál, hogyan szerezhetsz követőket, először gondold át, hogyan van beállítva Instagram fiókod.

peach-slides-bio.pngVedd figyelembe a következőket:

  • Bemutatkozás (név, szlogen, márka hashtag-ek…)
  • Profilkép
  • Link (és ahová mutat, milyen a landing page)

Ezek a részletek határozzák meg a márkaidentitást az Instagramon. Ennél is fontosabb, hogy hatással vannak fiókod felfedezhetőségére.

A követőbarát fiók létrehozása a következőket jelenti:

  • Keresőbarát felhasználónévvel rendelkezel

Ragaszkodj a márkanevéhez, vagy ahhoz, ami alapján könnyen metalálnak és beazonosítanak a követők. Jó, ha minden felületen ugyanolyan néven találnak rád. Ha a neved túl hosszú, rövidítsd le egy olyan változatra, amelyet a közönség felismer és könnyedén meg tud jegyezni és le tud írni (pl.: a Cold Stone Creamery fiókja @coldstone). Ha túl bonyolult vagy nehezen megjegyezhető és leírható a neved, lehet, hogy hiába keresnének rád, feladják. Ez pedig követővesztést jelent már ezelőtt, hogy egyáltalán ráklikkeltek volna profilodra.

  • Profilképed legyen professzionális

Logód legyen megfelelő méretű. A profilképén lévő szövegeknek jól olvashatónak kell lenniük az okostelefon képernyőjén is!

  • Irányítsd a figyelmet a linkre

Hová mutat a profilodon elhelyezett link? Az Instagramon csupán egyetlen kattintható linket tehetsz közzé, így jól gondold meg, hol landolnak majd az érdeklődők. Ez döntő fontosságú ahhoz, hogy az Instagram követőket értékes forgalommá vagy ügyfelekké alakítsd.

peach-slices-social-media-landing-page.pngA kezdőlapra mutató hivatkozás jó, de nem mindig ideális. Az értelmesebb interakciók ösztönzéséhez egy több linkre mutató közösségi céloldal segíthet.

Ezáltal a közönség teljes mértékben irányíthatja azt, hogy miként vonják be vállalkozást a továbbiakban. Ez jobb élményt jelent követőid számára, mert náluk a döntés, Te pedig egy oldalon, átláthatóan prezentálod a lehetőségeket.

A linkre a figyelmet akár a bemutatkozó szöveg alján elhelyezett emojikkal is ráirányíthatod, hogy minél több kattintást bezsebelj.

2. Vezess egységes tartalomnaptárat!

A lendület és rendszeresség sokat számít az Instagramon. Más szavakkal mondva, valószínűleg nem fogsz követőket szerezn, ha véletlenszerűen teszel közzé bejegyzéseket.

A tartalom létrehozása és az értékteremtés az, ami építi a közönséget. Ha ezt következetesen teszed, az segít megőrizni a követőket. Ha nem, akkor bizony nem lesz egyszerű egy nagyobb kihagyás után újra leporolni fiókodat.

Éppen ezért kulcsfontosságú a rendszeres közzétételi ütemterv betartása. Ami azt illeti, hogy előre meg kell tervezni és eldönteni, hogy mikor és mennyit teszel közzé.

Nincs egy kőbe vésett, ideális, minden márka számára univerzálisan jó recept a posztolás mennyiségére. A legtöbb márka naponta vagy majdnem naponta posztol. De a lényeg, hogy kitapasztald, mi válik be a Te egyedi célközönséged esetében!

3. Ütemezd be előre az Instagram bejegyzéseket!

Tagadhatatlan, hogy a márkák ki vannak szolgáltatva az Instagram elérési algoritmusának. Ennek ellenére, ha a megfelelő időben teszel közzé bejegyzéseket, akkor nagyobb láthatóságot biztosíthatsz a posztoknak. Bármi, amit az elkötelezettség maximalizálása érdekében teszel, előnyt jelent. Így azt ajánljuk, vágj bele az időzítésekbe és akkor tedd közzé a tartalmaidat, amikor a célcsoportod online van!

4. Lépj kapcsolatba!

A közösségi média lényege már a nevében is benne van. Ez nem más, mint a közösség, amit Neked is építened kell. Az Instagram követőket nem csak megszerezni kell, de folyamatosan fenn kell tartani az érdeklődésüket és be kell vonni őket, aktivizálni.

Az egyik kiváló módszer az üzenetek és kommentek megválaszolása, amivel érezteted, hogy érdekel, milyen mondadója van közönségednek és bármikor szívesen segítesz. Légy udvarias, őszinte és mindig megfontoltan, profin válaszolj.

Egy másik jó módszer a bevonásra a történetekben elhelyezett interaktív matricák kihasználása. Ezzel könnyen, gyorsan és szinte észrevehetetlenül váltasz ki aktivitást a közönségedből. Számukra is szórakoztató vagy érdekes lehet egy kvíz, szavazás vagy kérdés matrica, ráadásul Neked is előnyös, mert a reakciójuk miatt az algoritmus azt fogja érzékelni, hogy érdeklődnek tartalmad iránt, ami miatt többször megmutathatja nekik.

A felhasználói tartalmak is nagyszerű lehetőségeket kínálnak közösségi média stratégiádhoz. A márkázott hashtag segítségével ezeket könnyen fellelheted, a lejobbakat pedig tovább is oszthatod oldaladon (természetesen a tartalomkészítő engedélyével).

A már kialakult követőkkel rendelkező influencerekkel való együttműködés egy másik módja a saját közönség növelésének. A tartalomkészítők eljuttathatják márkádat a célközönség elé és ezáltal nem csak az online bázis növekedhet, de konkrét konverzió is születhet a termékajánlásból.

Mondj igent a valós követőkre!

Könnyen elcsábulhatunk és a könnyű, gyors, ám drága megoldást választhatjuk. Azonban mint az élet oly sok területén, itt is igaz, hogy a kemény munka hosszútávon kifizetődik!

Ha dolgozol Instagram profilodon, a tartalmakon, tartod a kapcsolatot követőiddel, bevonod őket, aktív vagy, figyelmes és kreatív, akkor igazán hűséges követőket és vásárlókat szerezhetsz márkádnak.

És akár egyetlen hűséges, valódi vásárló is ezerszer többet ér, mint a kamu profilok és a hamis kedvelések.

 

322479668_5195639923869797_7304982426224881569_n.jpgTudj meg mindent a közösségi médiáról a segítségünkkel! Egy workshop-sorozat, ahol a saját igényeidre szabhatsz mindent:
  • milyen témák érdekelnek?
  • mennyi időt szánsz rá?
  • online vagy személyes workshopon vennél részt?
Nézd meg a részleteket, tarts velünk, mert mindent a gyakorlatban mutatunk be neked, esettanulmányokkal színesítve! A részletekért KATTINTS!
ujg.PNGHa elsősorban a legújabb platformokat és az influencer marketing titkait ismernéd meg, válaszd könyvünket! Tudj meg többet ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-followers-on-instagram/

 

 

Szólj hozzá

tartalom felhasználók bemutatkozás profil link kapcsolat ötletek tippek ügyfél kapcsolatépítés tanácsok optimalizálás ügyfélkezelés követő profilkép követők hogyan csináld így csináld követőszerzés követőbázis felhasználói tartalmak követőszám követőbázis építése valódi követők tartalomnaptár