2023. már 31.

Te már használod az Instagram történeteket?

írta: Sáringer Viktória
Te már használod az Instagram történeteket?

malte-helmhold-8hbuuapprfi-unsplash.jpgAz Instagram-on már jó ideje megjelent a történetek funkciója, ami szinte azonnal nagy népszerűségre tett szert és popularitása azóta sem csökkent. Egy felmérésben a marketingesek 83%-a azt mondta, hogy influencer marketingre tervezi használni a sztori funkciót. Interaktívak és időérzékenyek, ami miatt érdekesek és izgalmasak lehetnek a felhasználók számára.

Sokan találkozhattak azzal, hogy az algoritmus változásai miatt csökkent az organikus elérésük. Csalódottan vehetjük tudomásul, hogy az alaposan átgondolt és megszerkesztett leírásaink és Feed-be feltöltött képeink, videóink és galériáink nem teljesítenek az elvártnak megfelelően. Ennek a problémának a megkerülésére is használható a sztori. Vannak, akik a Feed-et már nem is görgetik, csak gyorsan a sztorikon futnak át, így egyes felhasználókat máshogy nem is érhetünk el.

Ráadásul, ha a történetben elhelyezünk valamilyen interaktív elemet, amire remek lehetőségeket kínál maga az alkalmazás, akkor az elköteleződést is növelhetjük. Ha pedig sztorinkra érdeklődést mutatnak az emberek, akkor további posztjainkat is megmutathatja nekik az algoritmus.

Így manapság már a történetek szerves részeit képzik a marketing tevékenységnek. Ha azonban Te még szkeptikus vagy, vagy esetleg nem teljesen látod át, mi is ez és hogyan működik, cikkünk nagy segítségedre lesz!

Mik azok az Instagram történetek?

Az Instagram történetek olyan tartalmak, amik 24 óra elteltével eltűnnek a profilodról. Így ez nagyban eltér a hagyományos hírfolyamoktól, amik akár évekkel később is visszanézhetők.

A történetek egyfajta diavetítésként működnek, és minden feltöltött fotó vagy videó egy új diát képvisel. A fotók alapértelmezés szerint hét másodpercig jelennek meg, míg a videók legfeljebb tizenöt másodpercesek lehetnek. Ez közben már változik és a legtöbbeknek el is érhető a hosszabb sztorik lehetősége.

Amikor új történetet teszel közzé, egy lila és narancssárga gyűrű jelenik meg a profilképed körül. Ez azt jelzi követőidnek, hogy friss tartalmat tudnak megnézni. Ezt láthatják a profilodról is, de akár saját hírfolyamuk tetején is találkozhatnak profilképeddel, amire klikkelve betölti az app a történetedet.

Míg a történetek alapvetően egy nap után lejárnak, van lehetőség arra, hogy profilodra hosszabb időre is lementsd ezeket. Ezt Fókuszba helyezésnek hívjuk. Ilyenkor készül egy mappa, ami a profilodon látható lesz a felhasználóknak és ebben bármikor visszanézhetik a történeteket, amiket ide mentesz. Akár több mappát is készíthetsz. Ezek a bemutatkozó szöveged alatt, de még a Feed posztok felett helyezkednek el a profilodon.

A felhasználók a történetekről interaktív elemekkel vagy közvetlen privát üzenetekkel is kapcsolatba léphetnek Veled. Ha használsz zenéket, átfedéseket, kreatív elemeket, azzal is feldobhatod a tartalmakat, ami miatt szívesebben vagy akár tovább nézik a sztorit.

Gondolj a történetekre úgy, mint egyfajta másodlagos, exkluzív tartalmakra!

Miért érdemes az Instagram történeteket használni?

A történetek tartalmi stratégiába való integrálásának előnyei jól dokumentáltak. Ez túlmutat azon, hogy a márkát a megfelelő közönség elé tárd. Valójában a legújabb Instagram statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram felhasználók 50%-a felkeresett egy webhelyet vásárlás céljából, miután meglátta a történetekben.

Íme néhány kulcsfontosságú ok, amiért érdemes Neked is történeteket használnod:

A sztorik előtérbe helyezik tartalmaidat a követők hírfolyamában

Ha történetet osztasz meg, akkor kiemelt helyen, a kezdőoldalon jelenik meg profilképed a követőknek. Ha gyakran nézik a történeteidet és akár reagálnak is, akkor akár az első pár felhasználó között is megjelenhetsz.

Ha gyakran teszel közzé történeteket, akkor sokszor kikerülhetsz ide. Ha például minden nap töltesz fel valamit, akkor akár naponta is elérheted közönségedet.

Figyelembe véve, hogy az Instagram algoritmusa folyamatosan változik, a sztorikat és a Feed-et is érdemes használni, így minden opciót kiaknázva. A történetek lehetővé teszik, hogy többekhez eljusson a tartalom és növekedjen az elérés.

A történetek tökéletesek a márka humanizálásához

Ne feledd, hogy a legtöbb Instagram sztori egyszerű és informális, még a márkáktól is. Ez éles kontrasztot jelent az „optimalizáltabb” vagy inkább értékesítési tartalomhoz képest, amelyet a fő Feed-ben láthatsz.

Készíts szelfit a csapatodról vagy ossz meg egy gyors személyes anekdotát! Hidd el, a felhasználók értékelni fogják, ha egy kicsit közelebbről is megismerhetik az embereket a márka mögött. Sokkal közelebbi és közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki közönségeddel. A történetek ideális hely arra, hogy az ügyfelekkel kommunikálj, hogy megmutasd márkád hangját és személyiségét.

Végtelen lehetőség a részvételre

A sztorikba épített funkciók ideálisak azoknak a márkáknak, amelyek szeretnének aktívan kapcsolatot tartani a követőkkel és aktivitást is kiváltanának. Szavazások, kvízek, kérdezz-felelek, emoji csúszka, linkek, zenék, hashtag-ek, megjelölések és filterek gondoskodnak róla, hogy ne csak egy egyszerű, statikus képből álljon tartalmad.

Egy kis kreativitással a történetek lehetővé teszik, hogy aktivizáld a követőbázisodat.

Te is beépíted a történeteket marketing stratégiádba?

Amikor az Instagram-ot üzleti célokra használod, a történeteknek a stratégia szerves részét kell képezniük. A tartalom kitalálása azonban ijesztő lehet az első alkalommal és sok esetben elég is ahhoz, hogy eltántorítson a történetek használatától.

Azonban nem érdemes sajnálni a humán és egyéb erőforrásokat, mert a sztorikra is épülő marketing stratégia kifizetődő is lehet. Pláne, hogy már hivatkozásokat és hirdetéseket is elhelyezhetünk történetként, így organikus vagy fizetett módon akár direkt konverziót is elérhetünk.

melinda_2.PNGHa szeretnéd, hogy bevezessünk az Instagram marketing világába, válaszd Instagram kurzusunkat!

ujg.PNGHa pedig nemcsak az Instagramot szeretnéd jól megismerni, hanem a többi újgenerációs platform is érdekel, mint például a TikTok vagy a Twitch, akkor könyvünk lesz a jó választás számodra!

A gyakorlatban mutatjuk be, mit kell tudni az új felületekről, amelyek befolyásolják a trendeket és persze az influencerek témaköre sem marad ki. Részletekért kattints!

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stories/

Szólj hozzá

marketing történet stratégia ötletek sztori történetek hogyan csináld Stories így csináld közösségi média stratégia