Lead generálás a Meta felületein? Szerezz VALÓDI érdeklődőket!
Egy elemzés szerint a Metán megvalósuló érdeklődőkeresési kampányok átlagos konverziós rátája 8,78% volt az iparágak között. Ez azt jelenti, hogy a kitöltések aránya viszonylag jó, így ha jól optimalizálod a hirdetést, akkor költséghatékony módon szerezhetsz releváns, valódi érdeklődőket.
No, de mit is takar pontosan ez a hirdetési forma, milyen esetekben lehet hasznos és hogyan lehet JÓ, valódi eredményre vezető lead generáló hirdetést létrehozni? Cikkünkből kiderül!
Mire jó az érdeklődőkeresési hirdetés?
Ez a hirdetéstípus lehetővé teszi, hogy a felhasználóktól adatokat gyűjtsenek be a cégek. Mindezt közvetlenül a Meta felületein (például Facebook és Instagram). Ilyen adatok lehetnek a név, e-mail cím és telefonszám is. Az ilyen kampányoknál általában a hirdetés célja az új érdeklődők bevonzása, az azonnali értékesítés helyett. Mivel adatgyűjtés történik, így az adatvédelmi szabályzat fontos szerepet játszik, ezt figyelembe kell vennie a hirdetőknek.
Mikor hasznos ez a hirdetési forma?
Minden hirdetési lehetőség más és más célokat tud támogatni, így meg kell találni, melyik passzol a leginkább a cég üzleti céljaihoz és lehetőségeihez.

A lead generálásra koncentráló hirdetés hasznos lehet olyan üzleti modelleknél, ahol először érdeklődőket gyűjtünk, mint mondjuk hírlevél feliratkozások, regisztrációk kérése, vagy letölthető tartalom felajánlása. Az így megszerzett érdeklődőket és adatokat pedig majd értékesítési célokra lehet használni egy későbbi lépésként. Nagyon jó stratégia arra is, ha célcsoportot, hasonmás célcsoportot vagy ügyféllistát szeretnénk építeni.
Őszintén szólva ma már nem olyan könnyű feladat elérni, hogy az emberek önként megadják az adataikat, pláne ha tudják, hogy ezeket később marketingcélokra fel fogja használni a cég. Viszont ha valamilyen értékel kínálunk cserébe, akkor szívesebben vesznek részt ilyen típusú promóciókban.
A leadgenerálásra alkalmas hirdetések elhelyezhetők a Facebook és Instagram hírfolyamaiban, vagy akár a Messengeren is. Mindig alkalmazni kell egy call to action-t, vagyis cselekvésre ösztönzést, ami lehet a megadott gomb is. Mint minden közösségi média marketing tevékenységnél, itt sem szabad elfelejteni az eredmények követését. Olyan mérőszámokra gondolunk, mint a potenciális ügyfelek száma, költésgek és a konverziós arány.
Hogyan készíts JÓ hirdetést az érdeklődők bevonzására?
Nézzünk meg pár tippet és jó tanácsot, amik segítenek az optimalizált, eredményes lead generáló Meta kampányok létrehozásában!
Vizualitás és szöveg
Az egyik legfontosabb tipp, hogy használj egyszerű, világos vizuális elemeket, amelyek tükrözik az ajánlatot. Ez lehet az ajándékként felajánlott e-book borítója, a termék fotója vagy egy grafikon, amely bemutatja, hogy milyen eredményeket érhetnek el az ügyfelek a szolgáltatásoddal. A hirdetési szövegnek pedig ki kell emelnie az előnyöket, illetve gyors cselekvésre kell ösztönöznie a felhasználókat. Használj bátran olyan sürgető elemeket, mint korlátozott időtartam, limitált darabszám.

Optimalizálás
Győződj meg arról, hogy az emberek könnyen kitölthetik az űrlapokat telefonról és számítógépes böngészőből is. A különböző elérési lehetőségekre való optimalizálás minden típusú Metán megvalósuló hirdetésnél elengedhetetlen.
Célcsoport megtalálása
Ha nem csak a számokat szeretnéd növelni, hanem valóban releváns, céged/terméked/szolgáltatásod iránt érdeklődő, potenciálisan vásárlóvá vagy ügyféllé váló felhasználók adatait szereznéd meg, akkor bizony le kell szűkítened a célcsoportot. Egy általánosan beállított hirdetés (például Magyarország, nők és férfiak 18-55 év között) rengeteg olyan felhasználónak is megjelenik, akiknek bármilyen értéket is kínálasz, nem lesz érdekes a céged. És ezzel nincs is semmi gond, hiszen nem mindenkit érdekelhet kínálatod, de így feleslegesen szórod a pénzt olyan felhasználóknak való megjelenítésre, akik úgysem fognak reagálni a hirdetésre vagy az adatok megadása ellenére sem valószínű, hogy később konverziót hoznak és vásárlókká, ügyfelekké válnak.
Ha például marketing ügynökséged van és az országos portfóliót bővítenéd, akkor a célcsoport állhat KKV-k és nagyvállalatok döntéshozóiból (marketingvezetők, cégvezetők), belőhető a 25–55 éves korcsoportra, országos lefedettséggel és olyan ajándéktermékkel, mint mondjuk egy ingyenes audiot vagy témában releváns oktatási anyag.
A Meta algoritmusa akkor tud jól dolgozni, ha pontosan meghatározod, kiket szeretnél elérni. Érdemes egyedi közönségeket létrehozni a korábbi weboldal látogatókból, hírlevél feliratkozókból vagy akár vásárlókból. Ebből pedig készíthető hasonmás célközönség, amivel bővítheted a célcsoportot, miközben a lehető leginkább igyekszel releváns maradni.
Az érzelmek megszólítása
A vizuális tartalom megragadja a figyelmet, a szövegezés pedig megtartja azt! Az emberek döntéseit általában nagyban befolyásolják az érzelmek, így ha erre hatsz írásodban, akkor jó esélyed lehet a sikerre. Próbáld magad a célcsoportod helyébe képzelni vagy készíts buyer personát, így megtalálva, mi az, amire igazán vágynak és milyen ígéret, ajánlat vagy lehetőség lenne számukra a leginkább vonzó.
Tesztelés és javítás
Beállítottad a lead generáló hirdetésed? Remek munka, de még korántsem végeztél! Folyamatosan, élő időben kell követni az eredményeket és szükség esetén módosításokat és javításokat eszközölni, így maximalizálva a sikert.
Érdemes lehet akár különböző képekkel, szövegekkel, ajánlatokkal vagy célzási beállításokkal is tesztelni, de mindegyik legyen megalapozott és adatokra támaszkodó.
Te már gyűjtöd az érdeklődőket?
Az érdeklődők generálása egy fontos marketinglépés, ami valós kapcsolathoz és konverzióhoz vezethet. A minőségi érdeklődőkből a későbbiekben vásárlók és ügyfelek válhatnak. A tudatos lead generálás elősegítheti a vállalkozás és a konverzió növekedését. Viszont a sikerhez fontos a meggondolt optimalizálás és a megfelelő hirdetésbeállítás.
Ha jól jönne ebben egy kis segítség, fordulj hozzánk bátran: https://www.kozossegi-media.com/
Források:
https://www.facebook.com/business/ads/ad-objectives/lead-generation
https://leadenforce.com/blog/meta-ad-campaign-objectives
https://www.wordstream.com/blog/facebook-ads-benchmarks-2024
