2025. okt 27.

Új korszak a lead generálásban: módosultak a feltételek!

írta: Sáringer Viktória
Új korszak a lead generálásban: módosultak a feltételek!

nevtelen_terv_3_2.pngHa egy dolog állandó a Meta kapcsán, akkor az a változás. Folyamatos a fejlesztés és a módosítás minden területen, ezúttal pedig a hirdetések kapcsán szigorodtak a szabályok. A lead generálására, vagyis érdeklődők keresésére koncentráló hirdetések fontos és hasznos eszközei lehetnek a digitális marketing stratégiáknak. Októberben ennek kapcsán léptek életbe módosítások, melyeket cikkünkben sorra veszünk! Légy tisztában az új szabályokkal, hogy mielőbb alkalmazkodhass, hiszen ezzel akár versenyelőnyre is szert tehetsz!

Ha szeretnél többet megtudni a lead generáló hirdetésekről és a legjobb tippekről a készítésükhöz, kattints és olvasd el cikkünket a témában: ITT!

Szigorítások jönnek a Meta felületein

A lead generálására használt hirdetésekkel a felhasználó anélkül adhatta meg adatait, hogy el kellett volna hagynia a platformot. A gyorsaság, a kényelmes űrlapkitöltés és az alacsony költségek miatt ez a formátum közkedveltté vált. 2025 őszén azonban a Meta változtatásokat vezetett be, amelyek módosítják, hogyan és milyen feltételekkel gyűjthetünk érdeklődőket. Ez újabb kihívások elé állíthatja a hirdetőket és mivel már megvalósult a változás, az adaptálódás nem egy lehetőség, hanem egy szükségszerű lépés.

Hogyan működött eddig a rendszer?

A Meta érdeklődőkeresési kampányainak az a lényege, hogy a felhasználó a platformon belül tölti ki az űrlapot, ahol megadhatja például e-mail címét, telefonszámát vagy születési adatait. Az adatok közvetlenül a hirdetőhöz kerülnek, így elmarad a külső oldalra történő átirányítás, ami nagyban csökkentheti a lemorzsolódást és növelheti a konverziós arányt. Fontos, hogy az adatgyűjtéshez a hirdetőknek legyen adatvédelmi szabályzatuk, és fogadják el a Meta feltételeit. Az előírások biztosítják, hogy az adatkezelés megfeleljen a GDPR-nak és a platform adatvédelmi elvárásainak egyaránt.

A formátum nagy előnyeihez tartozik a könnyű használhatóság és az egyszerűség is, hiszen nem kell túl sokat kattintani, nem kerül át a felhasználó egy külső felületre és a pontos célzási lehetőségeknek hála jól elérhető a célközönség. Már eddig is voltak szigorúbb korlátozások a különösen érzékeny iparágak kapcsán, mint mondjuk egészségügy vagy pénzügy, ahol az adatkezelési szabályzatok még komolyabbak. Most pedig már általánosan, az összes hirdetőre új szabályok vonatkoznak.

Új szabályok, amikhez alkalmazkodni kell

A Meta frissítette október elején a feltételeit. A módosítás célja, hogy a hirdetési eszközök jobban igazodjanak az egyre szigorúbb adatvédelmi szabályozásokhoz és a felhasználói biztonsági elvárásokhoz. A korábbi korlátozott felhasználási feltételek mostantól beépülnek az általános szabályok közé, vagyis minden hirdetőt egyformán érintenek majd. Az űrlapokban kérhető adatok köre is szűkülni fog: bizonyos személyes vagy érzékeny kérdések már nem lesznek engedélyezettek, és az adatok kezelése, megőrzése is pontosabban szabályozottá válik. Minden érdeklődőtől származó adat csak arra a célra használható majd, amelyet az űrlapon megjelöltek. Például ha az űrlap „ajánlat kérése” célból kér adatokat, akkor azokat nem lehet más marketingcélra felhasználni új engedély nélkül.

A Meta a GDPR-hoz hasonló szabályok mentén erősíti a megfelelőségi elvárásokat. Az új feltételek kötelező biztonsági auditokat, titkosítási követelményeket és részletes adatkezelési dokumentációt írhatnak elő. A nyilatkozatokat is átláthatóbban kell majd megfogalmazni, hogy a felhasználó pontosan tudja, mire is ad engedélyt. Ezekkel a változtatásokkal sokkal átláthatóbbá válik az adatkezelés és a felhasználók is nagyobb biztonságban adhatják meg adataikat.

A módosítás azt is egyértelművé teszi, hogy az adatkezelési feladatok (ide értve az adatgyűjtést, a tárolást és a beleegyezések kezelését is) a hirdetőt terhelik, mint adatkezelőt. Maga a Meta felület csak infrastruktúrát és szabályokat biztosít, a megfelelést a hirdetőnek kell garantálnia. Tehát a Meta a felelősséget egyértelműen a hirdetőre helyezi, amivel nem árt tisztában lennie annak, aki hirdetni szeretne a felületen. Ha egy hirdető megsérti a feltételeket, a Meta felfüggesztheti vagy letilthatja a lead generáló hirdetési funkciókat, sőt, pénzbeli büntetést is kiszabhat. Ez különösen érzékenyen érintheti azokat a cégeket, amelyek nagyban támaszkodnak erre a hirdetési formára.

A szabályokhoz való alkalmazkodás és pontos megfelelés olyan szempontból is lényeges, hogy a jövőben az új, AI-alapú optimalizációs és automatizációs funkciók csak azoknak lesznek elérhetők, akik teljes mértékben megfelelnek a szabályzatnak. A Meta rendszerében az űrlapok létrehozásakor automatikusan figyelmeztetés is megjelenhet, ha egy beállítás nem felel meg a frissített irányelveknek, így erre minden hirdetőnek ügyelnie kell!

Az űrlapok egyszerűbbé is válhatnak, így kevesebb adat elkérésére lehet alkalom a Meta hirdetések keretein belül, de ne aggódj, további információkat a célcsoportról és a potenciális ügyfelekről később, e-mail-ben, vagy más marketingmegkeresés során is szerezhetsz. A Meta lead generálási hirdetései pedig inkább az alapadatokra fókuszálnak majd, mint név, telefonszám és e-mail-es elérhetőség.

Mit tegyél most?

A Meta új szabályai fényében érdemes átnézni minden meglévő, jelenleg is futó lead generálására készített, űrlapot tartalmazó hirdetést, hogy elkerülhető legyen a tiltás vagy büntetés. Az új szabályokat pedig a következők készítésénél is figyelembe kell venni.

Minden adatgyűjtési lehetőség tartalmazzon naprakész, világosan megfogalmazott adatvédelmi nyilatkozatot, mely érthetően bemutatja, milyen célra és hogyan kerül felhasználásra a megszerzett információ. Mivel korlátozódott a felhasználási lehetőség, így szükséges lehet a konkrét célok újra megfogalmazása és szegmentálása is, hogy ne fuss bele olyan kellemetlen helyzetbe, ahol végül a begyűjtött adatokat nem tudod az általad kívánt célra felhasználni. Légy átlátható és mindig tartsd magad ahhoz, amit a felhasználóknak előzetesen jeleztél, így építve a bizalmat és megőrizve céged renoméját!

Mivel a változások egy ideig fennakadásokat okozhatnak, főként ha újratervezésre, módosításokra van szükség, érdemes több lábon állni és az érdeklődéskeresési kampányok mellett más módszereket is bevetni. Ide tartozhatnak a weboldalon kitölthető adatgyűjtők (hiszen ezek nem kapcsolódnak a Metához, így más szabályok érvényesek) vagy mondjuk a chatbotos megoldások.

Miért JÓ ez a változás?

A felhasználók bizalma kulcsfontosságú. Érdemes világosan jelezni az űrlapon, mire használjuk az adatokat, ki az adatkezelő, és hogyan lehet kérni az adatok törlését. Ez nemcsak jogi megfelelés, hanem bizalomépítő lépés is, így összességében biztonságosnak érzik majd a felhasználók az adatok megadását. Lehet, hogy egy ideig a hirdetések feladása picit bonyolultabb lesz a szigorítások miatt, de végeredményben egy felhasználóbarát lépésnek tűnik.

melinda_3.PNGA cél mindenképp a szankciók elkerülése és a gyors, időben történő adaptálódással akár versenyelőnyre is szert tehetsz! Ha profi megoldásra vágysz, akkor keresd bátran csapatunkat és szakértő segítséget nyújtunk a hirdetések szabályzatoknak megfelelő beállításában: https://www.kozossegi-media.com/

 

 

 

Források:

https://www.facebook.com/legal/leadgen/tos

https://giovanniperilli.com/en/blog/meta-lead-ads-october-2025-the-new-rules-and-what-really-changes/

 

Szólj hozzá

marketing hirdetés aktuális tippek tanácsok űrlap érdeklődő lead hirdetési szabályok hirdetési szabályzat hirdetésbeállítás hirdetési hibák leadgenerálás