Google minden esetre!
Egy vállalkozás marketingstratégiáját kidolgozni nem egyszerű. Erre sajnos még nem találtak ki olyan programokat, amik helyettünk gondolkodnak, ötletelnek, viszont minden másra ott a Google! A keresőóriás olyan programokkal szolgál számunkra, amellyel megkönnyíti a hirdetési folyamatot. Értesítést kaphatunk az általunk megjelölt szavak használatáról, felmérhetjük, hogy mik a népszerűek a környezetünkben (vagy bárhol máshol) és a statisztikai adatok összegzésére is kínál programot. Ráadásul mindezeket ingyen!
Google Adwords
Az AdWords a Google által üzemeltetett kattintás alapú online hirdetési rendszer, amely lehetővé teszi az új ügyfelek elérését és a vállalkozás fejlődését. Az AdWords-nél mi adhatja meg, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy olyan látogatóért, aki a hirdetésünkre kattintott. Nekünk csak akkor kell fizetni, ha a felhasználó az általunk megadott kulcsszó beírása után a mi hirdetésünkre kattint.
Google Trends
A Google Trends egy szintén ingyenes program, ami betekintést nyújt a keresési trendekbe a kulcsszavak és a keresési kifejezések terén. Ezen belül az egyes régiókr, városokra is leszűkíthetőek ezek a keresések. Így aztán tudhatjuk, hogy egy-egy területen akár melyik zenekarok vagy előadók a népszerűek akár. Érdemes megnézni a Google Trends-ben az „Explorer”-t, ahová kulcsszavakat megadva 2004-től láthatóvá válik az azokkal kapcsolatos keresési forgalom aránya. Sajnos konkrét számokat nem ad a forgalomra vonatkozóan, de így is kiválóan láthatóak belőle a trendek, szezonalitások. Rendkívül hasznos lehet.
Google Alerts
Szintén egy hasznos alkalmazás, amivel értesítő e-mailt kaphatunk, amikor a Google új dolgokat talál egy minket érdeklő témakörrel kapcsolatban. Csak be kell írnunk a számunkra fontos kulcsszavakat az alkalmazásba és az e-mailben értesít amint bármit publikálnak az adott szavak megemlítésével. Például friss híreket kaphatunk a minket érdeklő termékekről, megtudhatjuk, ha mások közzétesznek rólunk valamit, vagy éppen naprakészek maradhatunk a hírekkel kapcsolatban.
Google Analytics
Nagy hibát követ el az, aki nem méri a honlapja látogatottságát és nem elemzi a látogatottsági statisztikákat. Főleg, hogy erre egy remek, ingyenes eszköz áll rendelkezésünkre, a Google Analytics.
2005-ben létrehozott, 2006-tól nyilvánosan, bárki számára ingyenesen, 2007-től pedig magyar nyelven is elérhető webanalitikai szolgáltatás, amely adott weboldal látogatóiról nyújt részletes forgalmi információt. Alapinformációi között többek között a látogatók száma, földrajzi megoszlása, oldalon töltött ideje, látogatás forrása és célja, a látogatók eszközhasználata jelenik meg. A felhasználóbarát kezelést a riportok fogyasztó által definiálható, valamint további előre beállított nézetek segítik. Az Analytics-ből kinyert információk alapján a látogatói élmény és a konverzió-szám javítható. Amellett, hogy az egyik legprofibb webanalitikai szoftver, magas színvonalon együttműködik a Google Adwords hirdetési rendszerrel is. Nem mellesleg a világ 10.000 legnépszerűbb honlapjának 60%-az a Google Analytics-et használja!
Az alapvető funkciók használatához csupán elég beilleszteni a honlap oldalaiba egy néhány soros programkódot ("mérőkódot"). Természetesen az összetettebb statisztikákhoz már komolyabb tudás szükséges.
Te melyik Google alkalmazást használod?