2024. már 26.

Az AI eszközök átveszik az uralmat a közösségi médiában?

írta: Sáringer Viktória
Az AI eszközök átveszik az uralmat a közösségi médiában?

blog_-hoz_2.pngTudjuk, tudjuk, már a csapból is a mesterséges intelligencia témaköre folyik… Azonban tényleg hihetetlen ütemben terjednek az AI eszközök és muszáj lépést tartani! Az AI már mindenhol megtalálható. Az írást segítő eszközöktől, mint például az OwlyWriter AI, az olyan képalkotási robotokig, mint a Midjourney. Úgy tűnik, minden nap új, mesterséges intelligencia által hajtott eszközök jelennek meg – ezúttal az Instagramon is! Lássuk, mire használhatjuk őket és ez miért jó nekünk.

Mit jelent az AI a közösségi médiára nézve?

A közösségi médiában a mesterséges intelligencia, vagyis AI, olyan eszközöket és szolgáltatásokat jelent, amelyek célja, hogy segítsenek a felhasználóknak időt megtakarítani és a feladatok megoldásában valamilyen módon besegíteni.

Az AI-eszközök sokféle feladathoz használhatók, például:

  • posztírás automatizálása
  • képek és videók létrehozása és szerkesztése
  • ütemezések optimalizálása
  • az ügyfelekkel és követőkkel folytatott beszélgetések kezelése
  • a felhasználói preferenciákkal vagy viselkedéssel kapcsolatos adatok elemzése

És most csak néhány dolgot említettünk, de elég hosszú a lista. Sokat segíthetnek ezek az eszközök, hogy felgyorsítsuk a munkafolyamatokat és még több adatot ismerjünk meg és ezeket rendszerezni is tudjuk.

Nem is csoda, ha az Instagram sem akar lemaradni…

AI-eszközök a Metánál

Csakúgy, mint a legtöbb technológiai márka, az Instagram – és anyavállalata, a Meta – idén is jelentős mértékben fektet be az AI-ba. A marketingszakemberek számára ez a tendencia komolyan megváltoztathatja a tartalom létrehozásának módját.

Jelenleg az Instagram a következő AI-szolgáltatásokat kínálja az alkotók számára meghatározott régiókban:

AI által generált matricák

Bármilyen képből létrehozható matrica a felületen belül. Akinél már megjelent ez a funkció, a történeteknél fogja megtalálni az opciót, hogy matricát vágjunk ki. Ebben az esetben a képünket körbevágja az Instagram és matricaként fog funkcionálni. Ezt felhasználhatjuk a sztoriknál és a beszélgetéseknél is.

Beszélgetés a mesterséges intelligenciával

Kérj ajánlásokat és tanácsokat, beszélj érdeklődési körökről, vagy tekintsd meg az AI profilokat és hogy milyen tartalmakat tettek már közzé. Ez a funkció jelenleg nem mindenki számára érhető el.

AI hátterek történetekhez

Szöveges irányadás segítségével hozható létre háttér az Instagram felületén belül. Ehhez hasonlót már a Canva-ban is láttunk, így alig várjuk, hogy hazánkba is megérkezzen a funkció és kipróbálhassuk!

Újdonságok is várhatók!

Mark Zuckerburg két új mesterséges intelligencia funkciót is bejelentett, amelyek hamarosan megjelenhetnek az Instagramon: a mesterséges intelligenciával történő képszerkesztést és a kiváló minőségű videók generálását.

Ennek hála a felhasználók egyszerűen eltávolíthatják a nemkívánatos objektumokat, manipulálhatják a képeket, megváltoztathatják a hátteret, és kreatív, eredeti videoklipeket hozhatnának létre, amelyek megfelelnek elképzelésüknek, egyszerűen begépelve az utasításokat.

Ez nagyszerűen hangzik és amennyiben elég jó a kivitelezés, nagy terhet vehet le a tartalomgyártók válláról.

Az AI miatt nem lesz szükség közösségi média menedzserekre?

Általában felmerül a kérdés, hogy az AI felváltja-e a marketingesek és a közösségi média menedzserek szerepét? Egyhamar nem várható ilyen, mivel a mesterséges intelligencia és a hozzá kapcsolódó eszközök inkább a stratégia részeként hasznosíthatók, mintsem magukban megoldjanak egy komplex munkakört.

Az AI segíthet a marketingeseknek a felére csökkenteni az idejét bizonyos feladatok automatizálásával és a kreatív folyamatok felgyorsításával. Okosan használva segíthet a tartalom létrehozásának bővítésében, javíthatja a felhasználói élményt, növelheti az elköteleződést és az adatgyűjtésben, illetve elemzésben is nagyon hasznos társ lehet.

Milyen feladatokba lehet bevonni az AI-t?

  • A mesterséges intelligencia automatizálhatja az olyan hétköznapi feladatokat, mint a tartalomkészítés, ütemezés, ügyfélszolgálat és még sok más, így időt szabadíthat fel arra, hogy a szakemberek a közösségi média stratégiára és innovációra összpontosítsanak.
  • A közösségi média mesterséges intelligencia eszközei segíthetnek jobban megérteni az ügyfelek igényeit és preferenciáit, így tartalmasabb és relevánsabb élményeket nyújthatunk számukra.
  • Túl sok jó ötlet soha nem lát napvilágot, általában az erőforrások hiánya miatt. Az AI-eszközök segítségével ezeket az ötleteket is megvalósíthatjuk, miközben újakat is generálunk.
  • A mesterséges intelligencia segít figyelemmel kísérni a több platformon zajló beszélgetéseket, és tanulni azokból, így személyre szabhatók a tartalmak a maximális elkötelezettség érdekében.
  • A mesterséges intelligencia időt és pénzt takarít meg azáltal, hogy kiküszöböli a közösségi média kampányok tartalomkészítésével és optimalizálásával kapcsolatos kézi erőfeszítéseket.
  • A mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök segítségével pontosabb döntéseket hozhatunk adatok és betekintések alapján. Ez jobb célzást és magasabb ROI-t jelent a kampányok számára.

Te már használod valamelyik AI-eszközt?

Ha szeretnél elmélyedni a közösségi média témakörében, válaszd kurzusainkat vagy könyveinket!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-trends/

https://blog.hootsuite.com/ai-in-social-media/

https://help.instagram.com/963211828280354/?cms_platform=android-app&helpref=platform_switcher

Szólj hozzá

marketing tartalom ai ötletek tippek tanácsok posztok posztolás mesterséges intellingencia