Hogyan optimalizáld a tartalmad TikTok-ra? Így segíthet a SEO!
A TikTok bizony nem csak szórakozásra alkalmas, de hatékony marketing eszköz is lehet! A keresőoptimalizálás, vagyis SEO kulcsszerepet játszik abban, hogy a közzétett videók elérjék a megfelelő közönséget és minél nagyobb interakciót váltsanak ki. Épp ezért a TikTok stratégia megtervezésekor a tartalomoptimalizálásra és a SEO-ra is hangsúlyt kell fektetni.
Hogy hogyan? Máris eláruljuk!
Vegyük át gyorsan az alapokat!
A TikTok SEO a platformon történő tartalomoptimalizálás folyamatát jelenti, melynek célja, hogy a videók a megfelelő közönség számára jelenjenek meg, illetve magasabb helyezést érjenek el a keresési eredményekben.
A jól optimalizált tartalom nagyobb eséllyel jelenik meg a felhasználók Neked (For You) oldalán, így szélesebb közönséget érhet el, ráadásul a releváns, megcélzott közönséget is megszólíthatja. Az ilyen tartalmaknál nemcsak a megtekintések száma nőhet, de nagyobb eséllyel kapnak interakciót is, mint például lájkokat, megosztásokat és kommenteket, ami tovább növeli a láthatóságot.
A keresőmotorokban való kiemelt megjelenítés pedig nem kizárólagosan a TikTokra vonatkozik, hanem egyéb keresésekre is (pl. Google). A TikTok felhasználók gyakran keresnek megoldásokat problémáikra, nem pedig konkrét márkákra, így a tartalomnak a felhasználók igényeire kell összpontosítania és olyan szavakat kell használni az optimalizáláshoz, amik a témához kapcsolódnak és potenciálisan szerepelhetnek a felhasználók kereséseiben.
Vegyítsd a kulccszavakat!
A hatékony TikTok SEO stratégia vegyíti az általánosabb és a specifikusabb keresőszavakat. Sokan egyáltalán nem szeretnek általános kulcsszavakat és hashtag-eket használni, hiszen ezek elveszhetnek a megosztott tartalmak rengetegében, azonban nagyban segíthetnek az algoritmusnak a videó besorolásában. Az pedig nagyon fontos, hogy a TikTok számára egyértelmű legyen, miről szól a tartalom, hiszen ez alapján tudja majd ajánlani az egyes témakörök iránt érdeklődőknek. A kategóriába soroláshoz az általános kulcsszavak működnek a legjobban. Összességében elmondható, hogy az általános kulcsszavak és keresőcímkék népszerűek, gyakran keresettek, emiatt pedig számos tartalomhoz kapcsolódnak. Segítenek széles közönséget elérni, de a verseny is nagy.
A konkrétabb, speciális kulcsszavak pontosítják, hogy a tartalom milyen közönségnek készül. Illetve ezeknek kisebb a felhasználtsága, így jobb eséllyel érhetők el a konkrétabban meghatározott témában érdeklődők. Segíthetnek, hogy a tartalom jobban láthatóvá váljon az érdeklődők számára.
Például, míg a #fitness egy általános hashtag, addig a #yogaforbeginners már egy szűkebb célcsoportot szólít meg.
Nézzünk még pár példát!
Ha könyves témát veszünk alapul, a #books címke igencsak általános, a TikTok keresőjébe beírva pedig látható, hogy majdnem 13 millió találat tartozik hozzá, a #book hashtag-hez pedig 8 millió. A #bookseries címke már specifikusabb, hiszen ez a könyvek egy konkrét típusára utal, ennek 200.000 körüli videó az eredménye. Nagyságrendileg is hatalmas a különbség.
Ugyanakkor megemlíthető a TikTok-on fellelhető közösségekhez kapcsolódó hashtag-ek témaköre is, ami ebben az esetben a #BookTok. Ezt több mint 40 millió videóban használták, így ez is általánosnak mondható, hiába tűnik első pillantásra specifikusnak, hiszen a TikTok könyves közösségére utal.
Egy TikTok hashtag népszerűségét egyébként ezen a weboldalon is felmérhetjük, ráadásul még hasonló címkék megadásával is segíti a munkát: https://tiktokhashtags.com/
Az általános és a specifikus, niche hashtagek használata kétféleképpen működik: az egyik kiterjeszti és növeli az elérést, míg a másik lényegretörőbben segít megjelenni a keresésekben. Például ebben a videóban olyan címkéket használnak, mint a #youthfootball (általános) és a # FunFlairEvents, ami a szervező neve, így sokkal specifikusabb.
@wemakefootballers_ Some more 1v1s on show at Fun Flair!! Loving skills and dedication on show here 🔥😍 Keep an eye out and follow for more content! ⚽️ #academyfootball #youthfootball #football #footballer #footballskills #NextLevelSkills #FunFlairEvents #roadtocobham ♬ original sound - FIFA Songs
Ennek a SEO-barát hashtag stratégiának köszönhetően a videó valószínűleg a Neked oldalon és a keresési eredmények között is megjelenik a márka célközönsége számára.
Te már használod a keresőoptimalizálást a TikTok-on?
A TikTok SEO alkalmazása kulcsfontosságú a videók láthatóságának és elérhetőségének növelésében. Az optimalizált tartalom nemcsak a platformon segít elérni a megfelelő közönséget, hanem más keresőmotorokban is előrébb sorolhatja a videót, így szélesebb közönséget szólíthat meg. Te is belevágsz?
Lépj szintet a közösségi média marketingben! Engedd, hogy segítsünk a kommunikáció- és hirdetéskezelésben az elérések és eladások növelésére! KATTINTS!
Forrás: https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/