2025. dec 15.

Treatonomics – Te tudod, mire utal ez az új jelenség?

írta: G. Enikő
Treatonomics – Te tudod, mire utal ez az új jelenség?

treatonomics.jpgAz elmúlt időszakban egy új trend kezdett elterjedni a fogyasztók körében: a treatonomics. A közösségi média oldalakon egyre többször találkozunk válást ünneplő bulikról szóló bejegyzésekkel ; van, hogy egy hosszú hét után megajándékozzuk magunkat egy új smink eszközzel; vagy ha lakást nem is tudunk venni, egy aranyos puffot beszerzünk a nappaliba. Amikor pedig felvesznek minket egy új állásra – vagy éppen elbocsátanak a régiből –, akkor igazán megérdemeljük, hogy megrendeljünk egy Labubu figurát, vagy a rég kiszemelt, limitált Lego készletet. Röviden, a treatonomics jelensége úton-útfélen észrevehető és igen nagy hatással van a vásárlási szokásainkra. Na de mik is a főbb jellegzetességei és hogyan alakult ki ez az új ...

Tovább Szólj hozzá

érdekes gazdaság hasznos szolgáltatás aktuális trend élmény megbízhatóság

2025. dec 15.

2026-ba lépve ilyen az AI piac és a felhasználói szokások

írta: Rózsa K.
2026-ba lépve ilyen az AI piac és a felhasználói szokások

szokasok_1.pngA Data Reportal felméréséből képet kaphatunk arról, hogyan alakul az AI piaca és hogyan változik az emberek és az MI platformok viszonya. Ezzel egyetemben egyre többen kezdenek el gondolkozni azon, hogyan alakul majd az AI-modellek monetizálása. Egyesek szerint még kialakulóban van, hogy az AI-bevételek többsége végül előfizetési díjakból vagy hirdetésalapú modellekből fog-e származni, de feltételezhető, hogy az iparág mindkettőt alkalmazni fogja. Ismerd meg cikkünkből, hogyan hat mindez az online marketingre!

Mi lesz a fő bevételforrás?

A Data Reportal szerint az OpenAI-t a Netflix-hez lehet hasonlítani, habár teljesen más iparágban működik. A Netflix 2025 második negyedévi fő bevételét az észak-amerikai és európai ...

Tovább Szólj hozzá

statisztika ai adatok reddit esettanulmány mesterséges intellingencia chatgpt online szokások weboldalforgalom

2025. dec 09.

Milyen hatással van az AI a környezetre? Fenntartható a rendszeres használata?

írta: G. Enikő
Milyen hatással van az AI a környezetre? Fenntartható a rendszeres használata?

ai_and_sustainability.jpgA mesterséges intelligencia használata lassan mindennapjaink szerves részévé válik, mégis, az AI-ról kialakított kép nem egységes. Sőt, a téma kifejezetten megosztó: Az AI elveszi a munkánkat, vagy éppen támogatja azt? Hátráltatja a gyerekeket a tanulásban, vagy segítő eszközöket nyújt nekik? Megnehezíti, hogy eldöntsük, mi valós és mi nem, vagy segít tisztábban látnunk a teljes képet? Temérdek olyan cikket, bejegyzést, hozzászólást látni, amely vagy az egyik, vagy a másik oldal mellett érvel. Nincs ez másként az AI és a fenntarthatóság kérdéskörével sem. Cikkünkben összegyűjtöttünk pár gyakori érvet mind az AI és a fenntarthatóság pozitív, mind ezek negatív kapcsolatát illetően.

A mesterséges intelligencia egy ...

Tovább Szólj hozzá

érdekes ai aktuális fenntarthatóság mesterséges intellingencia

2025. dec 09.

Ezek a legújabb AI statisztikák

írta: Rózsa K.
Ezek a legújabb AI statisztikák

ai_1.png2026-ra kanyarodva már elmondható, hogy pár év alatt rohamos tempóban adaptáltuk a mesterséges intelligencia technológiáját. A Data Reportal jelentéséből kiderül, mára több mint 1 milliárd ember használja az AI-t. A pontos számot még mindig nehéz meghatározni, hiszen ritkán adnak ki pontos adatokat a szolgáltatók. A következőkben bemutatott adatok megmutatják, hogyan épül ki ez a szám és melyik felületet részesítik előnyben a felhasználók. Olvass tovább, ha érdekelnek a részletek!

A felhasználók száma sokkal több is lehet

Ahhoz, hogy elkerüljék a félreértéseket, a Data Reportal csapata meghatározta, hogy a szóban forgó AI eszközök kifejezetten a nagy nyelvi modellekre (LLM) és generatív AI alkalmazásokra (GenAI) vonatkoznak, ...

Tovább Szólj hozzá

statisztika gemini ai adatok közösségi média mesterséges intellingencia chatgpt

2025. dec 04.

Támogatják a chatbotok az önbántalmazást? Az AI és a fiatalok mentális egészségének kapcsolata

írta: G. Enikő
Támogatják a chatbotok az önbántalmazást? Az AI és a fiatalok mentális egészségének kapcsolata

blog_kezdokep_1.pngAz elmúlt évek tendenciája alapján a mesterséges intelligencia használata egyre szélesebb körben terjed el. Ez nem pusztán az újabb és újabb felhasználási területekre igaz, hanem az AI eszközök felhasználói körére is. Napjainkban már nem csak a nagyobb vállalatok használnak mesterséges intelligencián alapuló rendszereket – például a fogyasztói igények előrejelzésére – hanem a hétköznapi magánemberekhez is eljutott a technológia. Nincs ez másként a korosztályok tekintetében sem. A fiatalok egyre szívesebben fordulnak különböző AI eszközök és chatbotok felé akár a tananyag megértése, akár információszerzés, akár egy baráti beszélgetés céljából. Az utóbbi esetben pedig különösen körültekintőnek kell lenni mind a ...

Tovább Szólj hozzá

ai aktuális tanácsok gyerekvédelem internetbiztonság gyermekbiztonság chatbot mesterséges intellingencia

2025. dec 02.

Mit kell tudni a Nano Banana-ról?

írta: Sáringer Viktória
Mit kell tudni a Nano Banana-ról?

banana3.PNGMár talán Te is hallottál erről az érdekes elnevezésű AI eszközről, ami meghódította a közösségi médiát és tömegével készülnek segítségével a tartalmak! No, de mi is ez és Te hogyan tudod használni? Lehet vele üzleti sikereket elérni? Máris eláruljuk!

 

Mi is ez pontosan?

A Google Nano Banana egy mesterséges intelligencián alapuló képszerkesztő modell, amely 2025-ben indult a Geminihez kapcsolódóan. A nulláról képeket létrehozó képgenerátorokkal ellentétben ez inkább a meglévő képek szerkesztésére specializálódott, amit az általunk megadott szöveges utasítás, vagyis prompt alapján végez el.

Érdekesség, hogy a felhasználók már a korai fázisban is nagyon megkedvelték, így remek értékeléseket zsebelt be. ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tipp hasznos képszerkesztés ai ötletek eszköz tippek tanácsok közösségi média mesterséges intellingencia nano banana

2025. nov 30.

Elterjedő AI trend: Próbáljuk fel a ruhát az online vásárlás részeként!

írta: G. Enikő
Elterjedő AI trend: Próbáljuk fel a ruhát az online vásárlás részeként!

ai_modell.pngAz online vásárlások során egyre egyértelműbb trendként jelenik meg a mesterséges intelligencia használata, különösen a divat ipar területén. Az Adobe amerikai kutatása szerint a megkérdezettek 58%-nak magasabb vásárlási élményt nyújtott az AI használata , 75%-uk pedig magabiztosabbnak érzné magát az online vásárlás során, amennyiben AI eszközöket is használna. Ezzel párhuzamosan a vállalatok is egyre szélesebb körben vezetik be a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközöket a marketing stratégiájukba . Cikkünkben az online ruhavásárlásra fókuszálva összegyűjtöttük, miért is lehet hasznos az az AI és hozunk pár példát ennek a gyakorlati alkalmazására.

Miért előnyös az AI az online vásárlás világában?

...

Tovább Szólj hozzá

marketing vásárlás ai online online vásárlás mesterséges intellingencia

2025. nov 28.

A Labubu marketing sikere

írta: G. Enikő
A Labubu marketing sikere

blog_kezdokep.pngFurcsa, hegyes fogsorú, csúcsos fülű, széles vigyorú, szőrős plüssök… 2025-ben a Labubu figurák szinte varázsütésre váltak milliók rajongásának tárgyává. Könnyen kiszúrhatunk egy-egy szörnyecskét táskákra vagy övekre akasztva, kulcscsomóra fűzve, vagy akár a munkatársunk asztalán is, nem beszélve a temérdek közösségi média posztról. Na de mi váltotta ki a hirtelen elterjedésüket és mit tanulhatunk belőle a marketing és a közösségi média szemüvegén keresztül? Cikkünkben ezt a kérdéskört járjuk körül.

Először is tisztázzuk: Mi is pontosan a Labubu?

labubu_red.jpgLabubu eredetileg egy kitalált karakter, akit Kasing Lung alkotott meg, a „The Monsters” játék figurák egyik tagjaként. A „The Monsters” több tematikus ...

Tovább Szólj hozzá

trend esettanulmány közösségi média fomo közösségi média trend

2025. nov 21.

Így alakultak Magyarország digitális mutatói 2025-ben

írta: G. Enikő
Így alakultak Magyarország digitális mutatói 2025-ben

nevtelen_terv_7.pngA Digital 2026 riport a DataReportal által készített jelentés, aminek részeként többek között Magyarországról is készültek statisztikák. Ezek széleskörűen mutatnak be adatokat és trendeket a digitális eszközök, platformok és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások használatáról hazánkban. A statisztikák a 2025. októberig közölt legfrissebb adatok alapján készültek, a hivatalos EU és országos statisztikák alapján, illetve a platformokról kapott adatok feldolgozásával. Így a riport megbízható képet mutat az aktuális trendekről és állapotokról, temérdek izgalmas statisztikán keresztül szemléltetve azt.

Ezek közül hoztunk el néhányat, lássuk is őket!

Digitális jelenlét

2025-ben a lakosság 94,1%-a használta az ...

Tovább Szólj hozzá

statisztika magyar magyarország adatok

2025. nov 07.

Nyakunkon az ünnepi időszak! Te már felkészültél?

írta: Sáringer Viktória
Nyakunkon az ünnepi időszak! Te már felkészültél?

nevtelen_terv_5_1.pngAz év legszebb időszaka gyorsan közeledik, és tagadhatatlan, hogy a közösségi média hatással van a fogyasztók vásárlási szokásaira. Ez pedig nagyszerű lehetőség a kisebb-nagyobb cégeknek és vállalkozásoknak, hogy megmutassák termékeiket/szolgáltatásaikat az érdeklődőknek és konverziót érjenek el. Habár nagy a verseny ebben az időszakban a felhasználók figyelméért, nem lehetetlen jó eredményeket elérni még kisebb márkaként sem!

Miért éri meg?

Mert az emberek a social media platformokhoz fordulnak segítségért, hogy mit is ajándékozzanak szeretteiknek! És ezt bizony a számok is igazolják. A 2025 negyedik negyedévi Sprout Pulse felmérés szerint a fogyasztók 80%-a tervezi, hogy legalább annyit, ha nem többet használja a ...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása