Treatonomics – Te tudod, mire utal ez az új jelenség?
Az elmúlt időszakban egy új trend kezdett elterjedni a fogyasztók körében: a treatonomics. A közösségi média oldalakon egyre többször találkozunk válást ünneplő bulikról szóló bejegyzésekkel ; van, hogy egy hosszú hét után megajándékozzuk magunkat egy új smink eszközzel; vagy ha lakást nem is tudunk venni, egy aranyos puffot beszerzünk a nappaliba. Amikor pedig felvesznek minket egy új állásra – vagy éppen elbocsátanak a régiből –, akkor igazán megérdemeljük, hogy megrendeljünk egy Labubu figurát, vagy a rég kiszemelt, limitált Lego készletet. Röviden, a treatonomics jelensége úton-útfélen észrevehető és igen nagy hatással van a vásárlási szokásainkra. Na de mik is a főbb jellegzetességei és hogyan alakult ki ez az új ...
A Data Reportal felméréséből képet kaphatunk arról,
A mesterséges intelligencia használata lassan mindennapjaink szerves részévé válik, mégis, az AI-ról kialakított kép nem egységes. Sőt, a téma kifejezetten megosztó: Az AI elveszi a munkánkat, vagy éppen támogatja azt? Hátráltatja a gyerekeket a tanulásban, vagy segítő eszközöket nyújt nekik? Megnehezíti, hogy eldöntsük, mi valós és mi nem, vagy segít tisztábban látnunk a teljes képet? Temérdek olyan cikket, bejegyzést, hozzászólást látni, amely vagy az egyik, vagy a másik oldal mellett érvel. Nincs ez másként az AI és a fenntarthatóság kérdéskörével sem. Cikkünkben összegyűjtöttünk pár gyakori érvet mind az AI és a fenntarthatóság pozitív, mind ezek negatív kapcsolatát illetően.
2026-ra kanyarodva már elmondható, hogy pár év alatt rohamos tempóban adaptáltuk a mesterséges intelligencia technológiáját.
Az elmúlt évek tendenciája alapján a mesterséges intelligencia használata egyre szélesebb körben terjed el. Ez nem pusztán az újabb és újabb felhasználási területekre igaz, hanem az AI eszközök felhasználói körére is. Napjainkban már nem csak a nagyobb vállalatok használnak mesterséges intelligencián alapuló rendszereket – például a fogyasztói igények előrejelzésére – hanem a hétköznapi magánemberekhez is eljutott a technológia. Nincs ez másként a korosztályok tekintetében sem. A fiatalok egyre szívesebben fordulnak különböző AI eszközök és chatbotok felé akár a tananyag megértése, akár információszerzés, akár egy baráti beszélgetés céljából. Az utóbbi esetben pedig különösen körültekintőnek kell lenni mind a ...
Az online vásárlások során egyre egyértelműbb trendként jelenik meg a mesterséges intelligencia használata, különösen a divat ipar területén. Az Adobe amerikai kutatása szerint a megkérdezettek 58%-nak magasabb vásárlási élményt nyújtott az AI használata , 75%-uk pedig magabiztosabbnak érzné magát az online vásárlás során, amennyiben AI eszközöket is használna. Ezzel párhuzamosan a vállalatok is egyre szélesebb körben vezetik be a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközöket a marketing stratégiájukba . Cikkünkben az online ruhavásárlásra fókuszálva összegyűjtöttük, miért is lehet hasznos az az AI és hozunk pár példát ennek a gyakorlati alkalmazására.
Furcsa, hegyes fogsorú, csúcsos fülű, széles vigyorú, szőrős plüssök… 2025-ben a Labubu figurák szinte varázsütésre váltak milliók rajongásának tárgyává. Könnyen kiszúrhatunk egy-egy szörnyecskét táskákra vagy övekre akasztva, kulcscsomóra fűzve, vagy akár a munkatársunk asztalán is, nem beszélve a temérdek közösségi média posztról. Na de mi váltotta ki a hirtelen elterjedésüket és mit tanulhatunk belőle a marketing és a közösségi média szemüvegén keresztül? Cikkünkben ezt a kérdéskört járjuk körül.
Labubu eredetileg egy kitalált karakter, akit Kasing Lung alkotott meg, a „The Monsters” játék figurák egyik tagjaként. A „The Monsters” több tematikus ...
A Digital 2026 riport a DataReportal által készített jelentés, aminek részeként többek között Magyarországról is készültek statisztikák.
Az év legszebb időszaka gyorsan közeledik, és tagadhatatlan, hogy a közösségi média hatással van a fogyasztók vásárlási szokásaira. Ez pedig nagyszerű lehetőség a kisebb-nagyobb cégeknek és vállalkozásoknak, hogy megmutassák termékeiket/szolgáltatásaikat az érdeklődőknek és konverziót érjenek el. Habár nagy a verseny ebben az időszakban a felhasználók figyelméért, nem lehetetlen jó eredményeket elérni még kisebb márkaként sem!