2022. dec 02.

Minden, amit tudnod kell az influenszer marketing jogi hátteréről...

írta: K.Klarissza
Minden, amit tudnod kell az influenszer marketing jogi hátteréről...

Itt a GVH állásfoglalása

cover_18_1.jpgAz influenszer marketing az elmúlt években már a mindennapjaink részévé vált, mégis az érintettek egy része nincs tisztában a működésükre irányadó jogi környezettel. Legyél akár influenszer, akár ügynökség, ezekkel a jogi információkkal mindenképp tisztában kell lenned!

Mit csinál egy influenszer?

Az influenszer akár eseti vagy állandó partnerként, akár dedikált márkanagykövetként online tartalmat készít és tesz közzé saját weboldalán, közösségi média oldalán, videómegosztó- vagy más egyéb online platformon, függetlenül attól, hogy a tartalom a sajátja vagy vendégbejegyzés.

Az általa készített tartalmakért pedig jellemzően ellenszolgáltatásban részesül. Ellenszolgáltatás lehet a pénzbeli juttatás mellett ...

Tovább Szólj hozzá

hirdetés reklám büntetés gvh szabályok szabályozás jó ha tudod influencer influencer marketing influencerek influencer együttműködés

2022. dec 01.

Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? – II. rész

írta: Sáringer Viktória
Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? – II. rész

07gktkpturbxy85yzyzyzmzztc0ntdjzta5odgwnwriztgzmmezzmm2ms5qcgerlqlna6uawsm.jpgÚgy érzed, itt az ideje, hogy egy kicsit felfrissítsd közösségi média stratégiádat? Az új év mindig új lehetőségeket hoz – és persze új trendeket is. Most megmutatjuk, mit várhatsz 2023-tól!

TikTok reklám

Előfordulhat, hogy a TikTok megelőzi a Facebookot, mint a marketing szempontjából legjelentősebb közösségi hálózat?

Az elmúlt néhány évben az Instagram uralkodott a legtöbb közösségi marketinges szívében. Ez volt a leggyorsabban növekvő platform, a legjobb ROI-val rendelkezett (az iparágtól függően persze) és azt sem tagadhatjuk, hogy nagyon szórakoztató felület.

A TikTok növekedése azonban mindent túlszárnyal. A TikTok keresési kereslete 173%-kal nőtt az elmúlt évben, miközben az Instagram Reels iránti kereslet ...

Tovább Szólj hozzá

trendek marketing újdonság újdonságok ötletek trend tippek 2023 közösségi média marketing közösségi média hírek közösségi felületek

2022. nov 30.

10 nyereményjáték ötlet az ünnepi időszakokra II. rész

írta: K.Klarissza
10 nyereményjáték ötlet az ünnepi időszakokra II. rész

cover_19_1.jpgBizonyára Te is szeretnéd, hogy vállalkozásod és termékeid több érdeklődő elé kerüljenek az ünnepi szezonban. Az új követők szerzésétől a szezonális különlegességek tudatosításáig az ajándékok rengeteg lehetőséget kínálnak marketingcéljaink eléréséhez. Fontos azonban, hogy mindezt tudatosan és alaposan megszervezzük. 

Cikkünk első részében már mutattunk 5 nyereményjáték ötletet a szezonális ünnepi ajándékokra. Most pedig folytatjuk a sort! Ha lemaradtál az első részről, ide kattintva elolvashatod!

6. Hatalmas díj törzsvásárlóidnak

Ha viszonylag egyszerű feladatot adsz közönséged részére, valószínűleg rengetegen részt vesznek a játékban. Ha tehát szeretnél egy nagy erejű nyereményjátékot, akkor ez a ...

Tovább Szólj hozzá

2022. nov 29.

Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? - 1. rész

írta: Sáringer Viktória
Milyen trendek fogják uralni a 2023-as évet? - 1. rész

pexels-engin-akyurt-13088177_1.jpg2023 rohamos közeledtével itt az ideje, hogy figyelmünket a következő évre fordítsuk, és előre felkészüljünk a legújabb trendekből, amelyek a közösségi média világát uralják. Új platformok, folyamatosan változó tartalmak és bizony lehetséges, hogy a fókusz és a fogyasztói ízlés is erősen más lesz az új évben, mint eddig.

Csak hogy egy olyan példát említsünk, amire már látható a tendencia jelenleg is: a fogyasztók a hitelesség, a közösség és a magával ragadó élmények mellett teszik le a voksukat. A realitás és a valódi, közeli tartalmak minden eddiginél fontosabbak lesznek.

No, de még mivel számolhatunk 2023-ban?

Lássuk:

A hang szerepe

Ahogy egyre több közösségi média platform a videó alapú tartalom felé ...

Tovább Szólj hozzá

trendek marketing hírek újdonság újdonságok online marketing ötletek trend új év tippek 2023 közösségi média hírek

2022. nov 28.

Mindent megteszel márkád biztonságáért?

írta: Sáringer Viktória
Mindent megteszel márkád biztonságáért?

pexels-vanessa-garcia-6326039.jpgNeked már van a kockázatokat megelőző stratégiád? Meghatároztad az irányelveket, amikkel teszel márkád biztonságáért, jó megítéléséért? Segítünk, hogy belekezdhess ebbe a folyamatba vagy tökéletesítsd a már meglévő tervet!

 

Mi az a „nem megfelelő tartalom”?

A válasz egyszerűnek tűnhet, de minél jobban beleásod magad, annál homályosabb lesz. Például nyilvánvaló, hogy az illegális drogokat tartalmazó tartalom nem megfelelő párosítás közösségi média hirdetésed mellé. Azonban nem minden esetben ennyire egyértelmű a kérdés. A legtöbb cég például a politikától is távol tartja magát, így mondjuk egy választási videónál sem örülnének, ha felugrana a hirdetésük, míg mások a nagy nézettség miatt ezt ...

Tovább Szólj hozzá

biztonság stratégia válság ötletek tippek megoldás márka tanácsok bocsánatkérés kockázat konfliktus reagálás konfliktuskezelés social listening márkabiztonság stratégiakészítés közösségi média kommunikáció így csináld tájékoztató anyagok választratégia

2022. nov 27.

Karácsonyi dalok harca: Last Christmas vs. All I want for Christmas

írta: Klausz.Melinda
Karácsonyi dalok harca: Last Christmas vs. All I want for Christmas

Két részre szakadt a világ!

befunky-collage_7.jpgIdén is elkészítettük gyorskutatásunkat Advent első vasárnapjához kapcsolódva a legnépszerűbb karácsonyi dalok háza tájáról.

A Wham: Last Christmas és Mariah Carey: All I want for Christmas című dalai évről-évre megkerülhetetlenek, s bár mindig vannak újabb feldolgozások és újabb karácsonyi albumok, mégis ez a két dal letaszíthatatlan a trónról, annak ellenére is, hogy az Igazából szerelem című filmben Bill Mack: Christmas All around   című dala igazán népszerű. Michael Bublé: Christmas című albuma azonban csupán mint keresőkifejezés kereshető a felületen, kifejezett albumként vagy dalként nem hozza a Google trendelemző szoftvere.

A dalok népszerűsége augusztustól rajtol, október utolsó hetétől azonban ugrásszerű ...

Tovább Szólj hozzá

karácsoony

2022. nov 24.

Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? II.rész - PÉLDÁKKAL

írta: Sáringer Viktória
Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? II.rész - PÉLDÁKKAL

a834f7a7-62b4-454f-9c92-8d3eb07c9d7c.jpgNapjainkban egyre többen aktívak a közösségi oldalakon és a legnépszerűbbek között említhetjük a Meta felületeit is. Ide tartozik például a Facebook és az Instagram. Ezek a platformok mindig újabb és újabb fejlesztésekkel rukkolnak elő, hogy megelőzzék (vagy éppen utolérjék) a vetélytársakat és versenyben tudjanak maradni a felhasználók figyelméért.

És mégis mi lenne jobb, mint egy olyan felület, ami mindent lehetővé tesz? Az Instagram alkalmas fotók, videók, képgalériák megosztására, hirdetésekre, felfedezésre, vásárlásra, 24 óráig aktív történetek megosztására, a kapcsolatteremtés különböző formáira: üzenetváltásra, videóhívásra, kommentelésre, megosztásra, story reakciókra, poszt továbbosztásra és így ...

Tovább Szólj hozzá

videó online marketing inspiráció ötletek tippek tanácsok videós tartalmak reels hogyan csináld instagram reels videós tartalom videós marketing Instagram posztok Instagram feed példákkal

2022. nov 22.

A közösségi médiában történő eladások az Egyesült Államokban több mint 56 milliárd dollárra fognak nőni...

írta: Sáringer Viktória
A közösségi médiában történő eladások az Egyesült Államokban több mint 56 milliárd dollárra fognak nőni...

victoria-heath-magaxayq_ne-unsplash.jpgAz elmúlt két év eseményei nagyban befolyásolták a közösségi média használat látványos növekedését. A társadalmi távolságtartás és a távmunka növekvő száma miatt a fogyasztók nagymértékben támaszkodtak a közösségi csatornákra a beszélgetéshez, kapcsolattartáshoz.

Ebben a cikkben bemutatjuk a legfontosabb módokat, amellyel a közösségi média jelenleg befolyásolja a fogyasztói magatartást.

1. A fogyasztók akár közvetlenül a közösségi médiában vásárolnak

A közösségi média már legalább olyan népszerű, mint a TV reklámok és a szájról szájra történő kommunikáció a márkák megismerésére. Minden harmadik fogyasztó azt mondja, hogy ez lenne a preferált módja a márkák megismerésének.

Várhatóan a ...

Tovább Szólj hozzá

marketing ügyfélszolgálat fogyasztói magatartás fogyasztók befolyás online vásárlás vélemények értékelések kapcsolattartás ügyfelek közösségi média vásárlás

2022. nov 22.

Tippek karácsonyi kampányaidhoz II. rész

írta: Sáringer Viktória
Tippek karácsonyi kampányaidhoz II. rész

christmas-tree-g6fc86ceb4_1280.jpgKarácsonykor kreativitásoddal és ötleteiddel kitűnhetsz a tömegből és sikereket érhetsz el közösségi média kampányaiddal. Azonban nem is olyan egyszerű végiggondolni, mi az, ami az ünnepi szezonban érdekes lehet a felhasználóknak. Az első részben már megosztottunk 3 tippet, most pedig még gyűjtöttünk pár további ötletet, amik kiindulópontként szolgálhatnak bejegyzéseidhez és vizuális tartalmaidhoz.

Vágjunk is bele!

4) Ajándékötletek

Az ajándékkalauzok az ünnepek alappillérei. A karácsony pedig hivatalosan is az ajándékozás ünnepe. Sok vásárló a közösségi médiához fordul termékajánlatokért, tehát az ünnepi ajándékötletek ajánlását hiba lenne kihagyni!

Sőt, akár még tovább is vihetjük eggyel az ajándék ...

Tovább Szólj hozzá

ünnepek karácsony ötletek tippek tanácsok karácsonyi szezonális karácsonyi tippek karácsonyi kampány ünnepi szezon szezonális kommunikáció

2022. nov 21.

Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? PÉLDÁKKAL

írta: Sáringer Viktória
Instagram Reels – Milyen tartalmat készítsek? PÉLDÁKKAL

letoltes_1.pngÚgy tűnik, hogy az Instagram az elmúlt néhány évben előnyben részesíti a videós tartalmakat, így fontos, hogy stratégiánkba mi is beépítsük ezt a tartalomtípust. 2022 júliusában az alkalmazás bejelentette, hogy minden új, 15 percnél rövidebb videót Instagram Reels-ként oszt meg. A felhasználók hozzáférést kaptak a Reels szerkesztői eszközökhöz is, hogy még profibb videókat készíthessenek közönségüknek.

Videók az Instagramon

Az Instagram videós története régre nyúlik vissza, amikor maximum 60 másodperces videókat tölthettünk fel, aztán az IGTV ennél jóval hosszabb tartalmakat is lehetővé tett, ám ez azóta megszűnt. Így most a videós lehetőségek a feed-be feltöltött videókból, a történetekhez feltett videókból ...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása