2017. már 01.

Mitől függ, hogy hova kerülsz a Google listáján?

írta: Székács Alexa
Mitől függ, hogy hova kerülsz a Google listáján?

google-490567_640.pngNe dőlj hátra, ha a weboldalad első oldalon szerepel a Google találati listáján! A lista ugyanis személyre szabott, nézd meg olyan böngészőben is, amiben nem vagy jóval kisebb valószínűséggel kerestek rá a nevedre!

Szerinted mitől függ, hogy hová kerülsz a keresési listában? Sajnos a Google nem adja ki pontosan ezeket az információkat illetve az algoritmusok is folyamatosan változnak a fejlesztésekkel együtt, így csak iránypontokat tudunk adni, mikre érdemes leginkább odafigyelned.

Ha a keresőszó teljesen, vagy részben megegyezik a domain neveddel, akkor minden bizonnyal elöl leszel a találati listán. (1 pont)

Ha több évre lefoglaltad ezt a nevet, akkor az azt jelenti, hogy hosszabb távra tervezel, és minőségi oldalt szeretnél üzemeltetni. (+1 pont)

A Magyarországon beírt kereséseknél a .hu végződések előnyt élveznek a .com-os társaiknál. (+1 pont)

Viszont ugyanez fordítva: ha Belgiumban keresnek olyan terméket, amit te is árulsz, akkor a .hu végződéssel hátrébb kerülsz, mintha .com-mal működnél. (- 1pont :( )

Ha a domain neved jó ideje nem használod, egyértelmű, hogy nehezen fogsz az élre törni vele. (-1 pont)

Előnyt élvezel a találati listán, ha a weboldalad aldomainjében, címében és a leírások szövegében használod azokat a kulcsszavakat, ami alapján szeretnéd, hogy rád találjanak. (+3 pont)
(De figyelem! Ne ess túlzásokba, hisz a túlzott kulcsszó használat már az ellenkezőjét fogja kiváltani!)

Fontos, hogy ne legyen tele nyelvtani és helyesírási hibával, mert ezek rontják a honlapod minőségét. (-1 pont)
A multimédiás tartalom, bármilyen kép és videó, pozitív hatást keltenek a keresésnél, illetve a betöltési sebesség is egy ilyen szempont. (+2 pont)

Minél lassabban töltődik be az oldalad, annál élvezhetetlenebb lesz, így a rangsorolásnál is alacsonyabb eredményre számíts. (-1 pont)

A honlapod felépítése legyen egyszerű és egyértelműen átlátható. Ha a látogatók könnyen tudnak tájékozódni az oldaladon, többet fogják használni, ami szintén megemeli a helyed a rangsorban.  (+2 pont)

Ezzel szemben, ha nagyon sokan otthagyják emiatt az oldalt, azt a Google is érzékelni fogja és besorakozhatsz leghátra, szépen a többiek mögé. (-2 pont)

Folyamatosan frissítsd az oldalad! Ha hónapokig nem történik rajta semmi változás, ne lepődj meg, ha tompul az érdeklődés is. A legegyszerűbb megoldás erre, ha rendszeres blogot vezetsz rajta. (+1 pont)

Az ismétlődő tartalommal és a nem reszponzív honlappal szintén ne várj nagy sikereket. (-2 pont)

Összefoglalva:
Légy egyértelmű és releváns! Ne ess túlzásokba a kulcsszavakkal, ne nyomulj!
Legyen a honlapod folyamatosan frissülő, áttekinthető és megújuló tartalmakkal teli!
Használd a közösségi felületeidet és ápold a kapcsolatot a követőiddel!

És végül… Neked hány pontod lett?

Szólj hozzá

google