2015. dec 28.

A blogról Nektek...

írta: Klausz.Melinda
A blogról Nektek...

A Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége oldalán tegnap ez a blog volt a nap blogja, így bármilyen témában kérdezhettetek tőlem. A kérdések leginkább múlttal, jelennel és jövővel foglalkoztak, de így év vége felé nem is árt elvégezni a számadást...

Újságírás, blog, marketing, zene - ilyen sorrendben és mégsem...


 index_csapatNos, eredetileg műszaki menedzser a végzettségem. De a sors valahogy mindig terelgetett, így már általános iskolában újságírással foglalkoztam, az akkori suliújság kreatív-főszerkesztőjeként. Középiskolásként csatlakoztam Pethő Imi Veszprém városi diákújságjához és innentől nem állt meg a szekér ezen a területen! Az Index Veszprém alapítótagja, újságírója majd rovatvezetője lettem, közben a Várpalotai Hírlapba és az EST Lapokba is rendszeresen írtam többnyire Emká néven - igen ez a monogramom fordítva kimondva.

Egyre több interjút kértem a felelős szerkesztőktől, mert éreztem, hogy nem merek és nem tudok megszólalni. Ekkor kerültem kapcsolatba a zenével is, a Diákcentrumban no meg a szépemlékű fekete-fehér köves, '70-es, '80-as évek filmcsillagaival díszített Expresszóban szinte minden koncerten ott voltam és interjút készítettem a zenekarokkal. Sokukkal össze is barátkoztam (de erről majd még később...) Később a saját utamra léptem és létrehoztam a VERKLI - Veszprémi Egyetemi Rádiót többedmagammal, ami kicsi, laza és intelligens volt. ;) Máig emlékszem, amikor kimentünk egyik kolléga falujába, hogy malac és tyúkhangokat vegyünk fel... 

Kilépés a közönség elé...

425576_10150602848588100_1544657720_nAhogy korábban az Index Veszprémbe, úgy a rádióba is a zenekari interjúk többségét én készíthettem. A beszélgetések során annyira összebarátkoztam több zenésszel, így a Zagastic és a PASO zenekarokkal. Keko (Zagastic) és Lipi (PASO) egyre többet meséltek a jamaikai kultúráról. Annyira megtetszett, hogy egyre több zenét gyűjtöttem minden korszakból, irányzatból és elhatároztam én is a hirdetőjévé válok. Emiatt létrehoztam Veszprémben az Irie Soundz reggae klubot 2008-ban. Mivel kultúrát is ápoltunk a kis csoporttal, történelmet, táncokat, recepteket és filmeket is elkezdtem gyűjteni. Na, így jött létre az első blogom 2009. január 19-én. Az Irie Soundz - Reggae, dancehall klub megkezdte official működését, Facebook-on is megjelentünk és első Facebook hirdetésemet is a helyi raszták összegyűjtéséhez adtam fel 2009-ben(!). A zene magával ragadott és egyre inkább éreztem, hogy a jamaikai kultúrán belül a dancehall az igazi, így új blog, új klub, új tartalmak születtek. 

Új arculat, új közösségi média csatornák az országban elsőként...

untitled-pannon-egyetem-gtk-wikiKözben az egyetemi tanulmányaimat követően felkértek, hogy maradjak PhD-hallgatónak az egyetemen a Számvitel tanszéken. A 3 év alatt a Tudás Sziget Menedzsment Gondolkodó és Gyakorló Műhely (és még megvan a honlap, amit én fabrikáltam! ;) vezetőjeként számos rendezvényt szerveztünk és az újságírás miatt elég szép PR-ral rendelkeztünk a helyi sajtóban. Amikor végeztem a doktori képzéssel, pont akkor volt dékánválasztás a Karon így az új dékán, Dr. Jancsik András felkért, hogy legyek a Kar marketingese. 2009-ben, az első év bizonyítása után - hogy igenis szükség van ilyen státuszra a Karon -, szabad kezet és rengeteg bizalmat kaptam Andrástól. Mivel a feladataim javát a beiskolázás, azaz az új hallgatók szerzése töltötte ki, így folyamatosan úton voltam és előadásokat tartottam 10-300 fő előtt a Karról és/vagy az egyetemről, s egyre inkább megtanulhattam nyilvánosan nagy létszámú közönségnek előadni - ráadásul ugyanazt a tartalmat változatosan és érdekesen - hogy én se unjam meg az évi 60-80 előadás során. ;) A diákokkal való találkozások során egyre inkább körvonalazódott, hogy idejük nagy részét az iwiw és a MyVIP felületeken töltik. Tehát ha el akarjuk érni őket, akkor nekünk is jelen kell lennünk ezeken az oldalakon, sőt követve a trendeket arculati megújulás és új honlap is szükségessé vált - bloggal(!). A jelenlétet követően iwiw-alkalmazással is megjelentünk az országban elsőként felsőoktatási területen, amit a twitter, a Facebook, a Youtube-csatornánk és a Lesd be az egyetemre UStream élő közvetítéseink követtek.TN6_B935832

Az első könyv...


Időközben elkészítettem PhD dolgozatomat a hazai könnyűzenei fesztiválok közösségi média jelenlétéről és ehhez kapcsolódva rengeteg szakirodalmat végigolvastam. A fokozatszerzés azonban egyre inkább húzódott, miközben egyre többen kérdeztek meg, mit hogyan kell csinálni a Facebook-on, így azt mondtam, a dolgozatom szakirodalmi részét átírom, operatív fejezeteket is hozzáteszek és kiadom könyvben. Így jelent meg a Facebook, Youtube, Wikipedia és társaik című könyv, amelyet csak Facebook-os alkalmazás keretében értékesítettem, mivel akkor még honlapom sem volt.

Kiterjesztett valóság és a technika szeretete...

egyedulallo-3d-programfuzet-a-ven-re-37432A Veszprémi Egyetemi Napok szervezői előbb kis, majd nagyobb részvételre (szervezésre, marketingre) kértek fel, így az első kiterjesztett valóság alapú fesztiválkiadványt 2013-ban adtuk ki az országban elsőként, ezt követte ugyanazon év szeptemberében az első ilyen beiskolázási kiadvány. Egyre jobban beleástam magam a közösségi média technikai oldalába, egyre inkább magával rántott a hév ezen a területen, elkezdtem alkalmazásokat gyártani a VEN-nek, megismerkedtem a CSS-kódok használatával és közben megint egyre többen kérdeztek... Ezúttal egy kicsit más témában... Akkoriban egy ismerős ugyanis elmesélte, hogy a 14 éves lányát és 35 éves fiatalember zaklatja a Facebookon, addigi tudásom alapján tanácsot adtam neki, de elkezdtem mélyebben utánajárni az internetes zaklatás témakörének. Az utánajárásnak a végeredménye megint egy könyv lett, a Megosztok, tehát vagyok. 


Marketing vagy informatika?

IMG_5248Közben az egyetemen megváltozott a hangulat, papírt kaptam arról, hogy a disszertációm nem marketing, hanem informatika és így nem fogadják el a Gazdálkodási- és Szervezéstudományi Doktori Iskolában a Pannon Egyetemen. Felkértek az Egyetem marketingvezetőjének, de 4 hónap után inkább felmondtam. Ezt nem részletezem, a lényeg a bekezdésem első mondatában van.

Innentől datálódik saját vállalkozásom. Egyéni vállalkozásom a könyvek és a zenélés - amit már egyre komolyabban űztem - miatt már jó pár éve volt, de hogy főállásban, saját lábra állva közösségi média marketinget csináljak cégeknek, az innen és egy ismét blog.hu-s blogból, a Közösségi média mindenkinek blogból kezdődött... Immáron 4 különböző témájú közösségi média könyv, 1 adatvédelmi és internetbiztonsági munkafüzet gyerekeknek, megannyi előadás, rengeteg oktatás az ország különböző városaiban és a Magyar Marketing Szövetségtől idén két kategóriában is Marketing Gyémánt díjat kaptunk közösségi média területen.

Jelenleg...

10980167_435238386627172_2953951373031572523_o (1)Jelenleg a közösségi média minden oldalával foglalkozom. Akinek van ideje és energiája rá, azokat megtanítom a közösségi média minden csínjára-bínjára, akinek nincs ideje rá, azoknak az oldalait kezelem, fejlesztem munkatársaimmal együtt. Külön szeretem az alkalmazásfejlesztéseket, igazi kihívás az adott cég arculatára szabni egy felületet és egy játékot szabályosan levezényelni, de az eseménykommunikáció vagy a konfliktuskezelés is nagy kedvenc.

Nagy örömömre szolgál, hogy hosszú távú együttműködést tudhatunk magunk mögött többek között a VeszprémFest, Fujitsu Klíma, Vanderlich Egészségcentrum, Szemeszter Optika, a Tornai Pincészet, az MTD, Balatonalmádi város vagy éppen a Nők Lapja Cafe vezetőivel. Vannak projekt alapú megbízásaim, mint például alkalmazásfejlesztés a Man at Work részére, a Budavári Csokoládé Fesztivál felvezetése és kommunikációja, vagy ilyen volt például Gájer Bálint A DAL 2015-ben történő szereplése, ami alatt a közösségi média felületeit és hirdetéseit én kezelhettem. Idén pedig sok oktatási újdonsággal szolgálhatunk majd és jön egy új könyv is! ;)


A közösségi média nekem és világban...

szpd_kozossegimedia2_260_4c_1 (1)A közösségi média felületeken való jelenlét nekem személy szerint marketingeszköz, tudatosan ennek rendelem alá. Sokan azonban itt élik meg és mutatják meg azt az életet, amire valójában vágynak. Emiatt állandóan hasonlítgatnak: melyik bejegyzésük mennyi lájkot kapott, a másiknak milyen tulajdonsága vagy éppen tulajdona van és neki miért nincs. Ha ebbe belemerülünk, nem jut idő önmagukra és önmagunk fejlesztésére, így a felület kezelésében a tudatos döntés segít: nem hiszek el mindent, amit mutatnak mások, sőt még inkább az a jó, ha függetlenítem magam másoktól a felületeken. Ami nekem fontos és hasznos, azt mutatom meg, azt adom ki és megpróbálok magamra fókuszálni. Nem hasonlítgatok és csak olyan tartalmakat keresek, amelyek számomra örömet okoznak. Ha lehúznak a hírek és ha állandóan azon rágódom, akkor tessék elrejteni azokat a híreket. Le lehet iratkozni a minket irritáló személyek hírfolyamáról, de be lehet állítani - és fokozatosan csökkenteni - azt az időt is, amit a közösségi média felületeken mások oldalának nézegetésével töltök. Valahogy így élem és használom a közösségi médiát... Röviden. ;)

 

Szólj hozzá