Viszlát óriás pop-upok és mobilbarát címkék!
Ugye tudtok róla? Hisz már életbe is lépett!
A Google már hónapokkal ezelőtt kitűzte a dátumot. 2017. január 10-től büntetés jár a felugró ablakokért és megszűnik a mobilbarát címke.
A címke megszüntetését azzal indokolták, hogy a találatok 85%-a már mobilbarát, ezért felesleges ezt külön feltüntetni. A találati listák tisztán tartása végett törlik a címkét. Persze ez nem jelenti azt, hogy a mobil algoritmusok is eltűnnének, sőt. Ha mobilbarát az oldalad, az továbbra is előnyt élvez a rangsorolásban, de már címke nélkül. A maradék 15%, nem reszponzív oldalnak ez kedvező lehet, hisz így címke nélkül az átkattintási arányuk javulhat.
A másik ilyen változás a felugró popupok, melyek elfedik a weboldal lényegi tartalmát. Ezek az elemek rontják a felhasználói élményt, megnehezítik a tartalmak gyors olvasását. A cikk szerint ezek az oldalak bosszantják a felhasználót, főleg mobilnézetben, hisz ott még kisebb a képernyő így még több részt takar el a felugró ablak.
Erre a Google azt a megoldást találta ki, hogy január 10-től hátrébb sorolja azokat a mobil oldalakat, ahol a lényeges információk nem azonnal láthatók. Íme néhány példa:
Hátrébb sorolják az oldaladat, ha:
- a felugró ablak olyan nagy, hogy kitakarja a tartalmad jelentős részét,
- különböző alkalmazások letöltésére ösztönzöd a látogatót, és ő csak ennek bezárásával tud visszatérni ahhoz az információhoz, amiért eredetileg ellátogatott hozzád
- a lényegi tartalom gördítés közben csak a felugró ablak mögötti kis sávban jelenik meg
És íme néhány példa, ami nem tilos:
- ha a felugró ablak valamilyen törvény, sütik (cookie-k) vagy korhatár szabályozásokról tájékoztatnak
- ha ez egy belépő felület egy privát oldalra
- ha ez egy olyan banner, ami kicsi és nem zavarja nagy mértékben a lényeges tartalmat
Ezeket a mindenképp nézzétek át mobilnézetben újra, hogy megfeleljen a szabályoknak!
Forrás: https://www.seroundtable.com/google-interstitials-mobile-penalty-22587.html