2024. már 05.

Így használd a mesterséges intelligenciát a marketingben

írta: K.Klarissza
Így használd a mesterséges intelligenciát a marketingben

cover_10.pngA különböző vizuális hátterektől kezdve a bejegyzések kommunikációs stílusának tesztelésén át, a generatív mesterséges intelligencia többféle módot kínál a marketing funkciók optimalizálására.

Tetszik vagy sem, az AI egyre jobban a mindennapi életünk részévé válik, így fontos, hogy megtanuljuk kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. A generatív mesterséges intelligencia hatalmas fejlődésnek indult 2023-ban, számos szakmába beépült és már most rengeteg területen óriási előnyökkel jár az alkalmazása.

Ebben a cikkben megmutatjuk azokat a főbb marketingben hasznos feladatokat, melyekben segítségünkre lehet az AI.

Generált hátterek

Ezen a területen megoszlanak a vélemények. Egyes látványelemek kevésbé néznek ki jól, mások pedig tényleg lenyűgözőek, mindenesetre a technológia napról napra fejlődik és egyre csak jobb lesz.

Marketing szempontból a generált képek leghatékonyabb felhasználása a hátterek és a termékek különböző színtereken belüli elhelyezése.

1_6_3.pngEz könnyen megvalósítható a Dall-E nevezetű alkalmazáson belül, ugyanakkor a Meta kampánykészítő eszközeiben is folynak kísérletek az AI alapú háttérgenerálásra.

A generált hátterek segítségével kiemelkedőbb látványelemeket hozhatunk létre számos stílusban anélkül, hogy túl sokat költenénk egyedi grafikákra.

Közösségi posztötletek

A ChatGPT és más generatív mesterséges intelligencia használatának egyik legjobb módja a tartalom közösségi média bejegyzésekbe történő összefoglalása, összhangban a platform legjobb gyakorlataival.

A kutatások azt sugallják, hogy a platformalgoritmusok (és/vagy a felhasználók) általában a rövidebb, videóba ágyazott bejegyzéseket részesítik előnyben. 

Például egy Facebook bejegyzés optimális hossza 25-55 karakter, mert ezen túlmenően a bejegyzés rövidítve kerül megjelenítésre az alkalmazásban és egy „További megtekintés” üzenet mögé rejtőzik. Ugyanez a helyzet LinkedIn-en, amely 140 karakternél vágja el a bejegyzéseket. Természetesen néhányan kattintanak a teljes információért, de a viselkedési kutatások azt sugallják, hogy a bejegyzések ezen karakterküszöbön belül tartása javítja a teljesítményt.

Megkérhetjük a ChatGPT-t, hogy foglalja össze az általunk írt hosszú bejegyzést vagy a kulcsfontosságú pontokat az adott karakterkorlátban. Ha releváns példákat is hozzáadunk, akkor kísérletezhetünk különböző kommunikációs stílusok tekintetében is.

Hirdetési kreatív generálása

A bejegyzésekhez hasonlóan a generatív mesterséges intelligencia eszközei arra is hatékonyan használhatóak, hogy olyan hirdetéseket hozzanak létre, amelyek működőképesek, az eredményeket hozó hirdetések példái alapján.

Ehhez példákat adhatunk meg olyan hirdetésszövegekre, amelyek más márkáknál már működnek.

Az egyik szuper hely erre a TikTok „Top hirdetések” könyvtára, amely áttekintést nyújt a különböző iparági rések legjobban teljesítő hirdetéseiről. Ezt ITT találod!
2_7_2.png

Keresd meg az ágazat legjobban teljesítőit, válaszd ki a kívánt példákat, majd beírhatod a feliratok szövegét vagy az egyes hirdetések teljes forgatókönyvét és megkérheted a ChatGPT-t, hogy reprodukálja ezt a stílust a tartalmadhoz. 

A Meta ugyanezt a funkciót közvetlenül integrálja a „Szövegvariáció” eszközével, amely a Meta hirdetésekre van kiképezve. A TikTok saját „Ad Script Generator”-tal is rendelkezik, míg a LinkedIn az OpenAI által működtetett „Másolási javaslatokkal”.

Az ilyen eszközök a jövőben még könnyebben elérhetőek lesznek az összes hirdetéslétrehozási platformon, és mivel az egyes rendszerekben meglévő hirdetések alapján végtelen számú hirdetésszöveg variációt generálnak, ez egy jó módja annak, hogy jobban összhangban legyen és ezáltal kiemelkedően teljesítsen a hirdetés szövege és a kreatív tartalom.

AI a SEO-hoz 

A SEO-zás egy igazán technikai folyamat, ugyanakkor a megfelelő promptok használatával a generatív AI-eszközök releváns kulcsszavakat, tartalom- és címötleteket, cikkek metaleírásait, blogbejegyzés-javaslatokat stb. tehetnek számunkra.

Ha szeretnéd, még táblázatos formában is megjeleníti az eredményeket, így könnyebben megalkotható a SEO megközelítés a kezdeti célkifejezésektől kezdve, egészen a hosszú lekérdezésekig. 

Ugyanakkor nem szerencsés teljes egészében csak az AI eszközökre hagyatkoznunk, mivel hajlamosak téves információkat is közölni. Valójában fontos tudnod, hogy mit szeretnél és ebben a mesterséges intelligencia hogyan lehet a segítségedre. 

De SEO célokra, amelyek sok konkrét kulcsszót és technikai elhelyezést igényelnek, mindenképpen hasznos lehet. Csak ügyelj arra, hogy a keresőoptimalizálási folyamat felépítése során azokat a felhasználókat tartsd szem előtt, akiknek készíted a tartalmakat. 

Amint láthatod, számos módon használhatóak a generatív AI-eszközök tartalomfolyamatok kiegészítése során és a megfelelő utasításokkal rendkívül hasznosak lehetnek bizonyos feladatoknál. 

Ügyelj ugyanakkor arra, hogy ne bízz benne túlságosan és minden egyes lépésnél a célközönségeden legyen a fókusz!

Még többet szeretnél tudni a közösségi média világáról és a folyamatosan érkező újításokról? KATTINTS!

Forrás:

https://www.socialmediatoday.com/news/ai-tips-social-media-marketing-trends/704554/

Szólj hozzá

seo keresőoptimalizálás hirdetés hasznos hirdetések képszerkesztés ai ötletek háttér közösségi média mesterséges intellingencia