2017. máj 15.

Keresés emojikkal

írta: Székács Alexa
Keresés emojikkal

emoji-love.jpgAkár szeretjük, akár nem, az emojik (mert nem mindegy, hogy emotikon vagy emoji) bizony elég népszerű kommunikációs formává váltak. Tény, hogy sokkal kevesebb karaktert kell felhasználnunk, kifejezhetjük vele érzéseinket, amiket hosszasan szavakba is önthetnénk, de miért tennénk, ha van rá egy jelünk? A legtöbb helyen – talán a LinkedIn kivételével – már elfogadott forma.

Különösen a Twitteren, ahol meghatározott karakterszámmal kommunikálhatunk a világ felé. Mostantól nem csak kifejezheted magad vele, de keresőként is funkcionál, mely elérhető asztali gépen és mobilon is. Nem kell mást tenned, csak a keresőbe beírnod a megfelelő jelet, vagy jelkombinációt és visszakapsz egy listát, ami megmutatja, hogy milyen szövegkörnyezetben és helyzetekben használják az emberek. Asztali gépen nem mindent tudsz begépelni, de másolás-beillesztéssel sikerülni fog.

És mi ennek az értelme? Gondolhatnád, hogy semmi, de képzeld, mégis van. Mikor a Twitter bejelentette, hogy képes a hirdetéseket emojikra is célozni, sokan kételkedtek ennek hatékonyságában. De nézzük meg ezt a példát:

pizza.png

Nem tökéletes célközönség meghatározó, de ezek az emberek egyértelműen szeretik a pizzát, hisz nem ironikus vagy off topik módon használják a jelet. Ha nem egy bizonyos földrajzi célzást kell létrehoznod, akkor ez a módszer segíthet rátalálni azokra az emberekre, akiket keresel.

De nem csak ebben, hanem egy téma megtalálásában is segíthet. Ha legközelebb eszedbe jut, hogy a márkádhoz hozzáadsz egy emojit, akkor érdemes előtte keresést végezned az esetleges félreértések elkerülése végett, és hogy biztosan tudd, megfelelően használod a jelzést.

Bizonyos kombinációk segíthetnek olyan emberekkel is találkoznod, akik ugyanabban a témában érdekeltek, mint te, mint például a vásárlással kapcsolatos témák.

 

pizza_1.png

Használd, kísérletezz, próbálgasd bátran és fedezd fel legújabb emoji barátaidat!

Forrás: SocialMediaToday

Szólj hozzá

emotikon emoji