Jobb elérés az Instagramon
A közösségi média platformokon szinte hetente van algoritmusfrissítés s az Instagram se kivétel ez alól. A legfrissebb módosításnak „hála” a magánszemély felhasználóknak nagyobb megjelenést biztosítanak, de ez sajnos azt is jelenti, hogy nehezebb együttműködni a rajongókkal.
2016-ban az Instagram bejelentette, hogy az eddigi kronológiai hírfolyam helyett azokat a posztokat fogja előnyben részesíteni, akiket sokszor likeolunk. Emiatt elég sok követő „eltűnik” a feedből.
Elméletileg minél több interakció van az oldaladon, annál több emberhez jut el a bejegyzésed.
Emiatt fontos, hogy ismerd a követőidet! Az Instagram felületén túlnyomórészt fiatalok vannak és ők más vásárlási mintával rendelkeznek, mint a korábbi generációk, s így a 70%-ukhoz nem ér el a posztod. Ha szeretnél jobb elérést a fiókodnak görgess tovább.
#1 Használd a MyStory-t
Az Instagram MyStory lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 24 órán belül eltűnő tartalmat közöljön a követőivel. 2016-ban indult és nagyon gyorsan vált kedvenccé a márkáknál is. 2017. októberéig több, mint 300 millió felhasználó készített történetet.
A Revolve nevű márka például a MyStoryn keresztül kampányol.
A vásárlók miután megvették a termékeiket feltölthetik #revolveme hastaggel Instagramra annak reményében, hogy a brand kirakja a történetükbe. Ha megnézed a sztorikat könnyen úgy tűnhet, hogy fizetett modellek pózolnak, de ők tényleg a márka követői.
Egy kutatás szerint ez a fajta megjelenés több, mint 66000 elérést generált a cégnek. 6,27%-os kilépési arány mellett kijelenthetjük, hogy ez a stratégia sikeres.
#2 Profi fotóssal készítess felvételeket!
Nem mindenki fotós és ez így van rendjén. Az Instagram egy vizuális platform, ezért a képek minősége a legfontosabbak.
A fényképeken spórolni a mai világban sajnos nem igazán jó stratégia. Az emberek 75%-a a fényképre emlékszik és csupán 10% a szövegre. Legyenek szép képeid és máris közelebb kerülsz a célhoz!
#3 Élő videó
Az élő videó az egyik legfontosabb dolog, amit a márkáddal csinálhatsz, ha online platformon tevékenykedsz. Egy nemrég készült tanulmány szerint a live streaming az internetforgalom 2/3-át teszi ki.
- óta az Instagramon is készíthetsz élő videókat. Egy Old House Vintage nevű márka egyetlen liveozás alatt 1151 követőt szerzet. Ez majdnem a 80%-a a jelenlegi számnak. Ha egy ilyen kis márka ilyen hatékonyan tudja használni a liveot, gondolj bele, hogy mit tud egy brand több tízezer követővel.
Egy nagyobb közönséggel az Instagramon egyszerűbb interakciót csinálni. Meg se kell tervezni, csak el kell indítani és megmutatni a követőknek, hogy mi történik most.
Mindaddig amíg kapcsolatba léphetsz a követőkkel, növelheted a márkád és kijátszhatod a Instagram algoritmusát.
#4 Posztolj a megfelelő időben!
Ha már régóta használod a közösségi médiát, akkor tudod, hogy mikor van a tökéletes idő a tartalom megosztására. Az Instagramnak rengeteg ilyen tanulmánya van és mindenképp érdemes figyelni.
A Sprout Social szerint az Insta a hét közepén a déli időszakban generálja a legnagyobb forgalmat, de nézd meg a Te rajongóbázisodra mi a jellemző.
Ha olyan időben kerül ki poszt, amikor „torlódás” van nehezebben szűr az felület és emiatt rosszabb az elérés. Próbáld megtalálni a jó időpontokat, nézd az Instagram oldalad statisztikáit!
#5 Használj influencert!
Valószínűleg az influencer marketing a legnépszerűbb stratégia 2018-ban, de nem mindenki használja jól. Erről már korábban írtunk egy bejegyzést, hogy hogyan találd meg a megfelelőt, mivel az Instagram különösen olyan felület, ahol igazán könnyen és ingyen is lehet rajongókat és lájkokat gyűjteni nagy tömegben is, ne dőlj be a számoknak!
Forrás: https://neilpatel.com/blog/instagrams-algorithm/