2019. okt 22.

Miért nyerő az empátia az email marketingben?

írta: R Judit
Miért nyerő az empátia az email marketingben?

ke_p1.pngAz e-mail marketing egyre inkább adatvezérelt. Amikor főként a statisztikák dominálnak a döntéshozatalban, könnyű elfelejteni, hogy minden megnyitott e-mail és minden kattintás mögött egy személy van.
Ne érts félre minket! Az adatok hatalmának kihasználása elengedhetetlen minden e-mail marketingszakértő számára. Azonban azok, akik igazán elsajátították művészetüket, az adatközpontú gondolkodásmódot egy másik alapvető képességgel kombinálják: az empátiával.

Nem lehetsz nagyszerű kommunikátor, ha nem vagy empatikus. Az empatikus emberek képesek mások szempontját figyelembe venni, hogy megértsék, hogyan gondolkodnak, éreznek és cselekednek. De nemcsak hallgatásról és megértésről van szó. A legfontosabb, hogy az empatikus emberek felhasználhatják ezeket a felismeréseket a beszélgetések olyan módon történő kiigazítására, amely rezonál a közönségükkel. Ez az e-mail marketingben sem működik máshogy. A legjobb e-mail marketing a feliratkozók igényeit a sajátja elé állítja. Azok az emberek a kommunikáció mesterei, akik mások cipőjébe helyezik magukat, és akik hallgatnak, reflektálnak és megfelelően reagálnak, nem pedig csak elmondják, amit akarnak. Ez a marketingben azt jelenti, hogy erősebb, személyesebb kapcsolatot építenek fel a közönséggel, és üzenetüket olyan módon továbbítja, amely a feliratkozóval rezonál.

Egy tökéletes példa az empatikus e-mail marketingrelizzie-zldnzb3i15y-unsplash.jpg

A Bloom & Wild brit virágszállító cég számára az Anyák napja az év legforgalmasabb üzleti időszaka, amelyre sok e-mail marketing kampányuk irányul. Habár vannak, akiknek az Anyák napja egy örömteli nap, mások számára egy érzékeny időszak lehet. Azok számára, akik elvesztették szeretteiket vagy egy meghiúsult anyaság emléke miatt szomorúak, minden Anyák napi e-mail fájdalmas emlékeztetője lehet a veszteségnek.

Az empátia azt jelenti, hogy tudjuk, hogy a közönségünk nem homogén. Az e-mail listád egyedi történetekkel és érzelmekkel rendelkező személyek gyűjteménye, és ugyanazt az üzenetet nem fogja mindenki ugyanúgy fogadni. Az Anyák nap promóciója, amelyet sokan barátságos emlékeztetőnek vesznek, másoknak akár az egész napját is elronthatja. Ezért hagyta a Bloom & Wild csapata, hogy az feliratkozóik egy része leiratkozzon az Anyák napi emlékeztetőkről:

mothers-day-opt-out.pngEnnek az egyszerű üzenetnek köszönhetően a virágbolt rengeteg pozitív visszajelzést kapott online és offline egyaránt. Az e-mailt egy vasárnap küldték ki, amikor tudták, hogy ügyfeleiknek valamivel több idejük van a beérkező levelek átolvasására. Hétfő reggel elárasztották őket a köszönő és dicsérő e-mailek, közösségi média oldalakon való továbbosztások és említések. Az általános hírlevelükre feliratkozó emberek száma növekedett ennek a kampánynak köszönhetően. Látva, hogy az anyák napi e-mailben ilyen sikeres volt, minden más potenciálisan érzékeny eseményre irányuló hírlevelükbe beillesztették az adott kampányról leiratkozó linket, mint például az Apák napjára és a Valentin napra is. Nem azt sugalljuk, hogy felejtsd el a számokat teljesen, de néha érdemes az ügyfeleket a középpontba helyezni és meghallgatni a közönségünk véleményét. Néha ők adják a legjobb ötleteket, amik aztán megduplázhatják az eredményeket, szóval ne felejtsd el soha, hogy nem adatokkal, hanem emberekkel dolgozol!

Forrás:
https://litmus.com/blog/why-empathy-wins-in-e-mail-marketing

Szólj hozzá

marketing e-mail