A Te arcoddal is készítettek már álhírt?
Egy álhír szerint már értékesítik a cukorbetegséget legyőző szert. Az internetes kampányhoz a Semmelweis Egyetem egyik professzorának nevét és fotóját használták fel. Egy ismert dietetikus nevével pedig fogyasztószereket reklámoznak.
A csalás mellett aggasztó tendenciákra világít rá ez az eset. Személyes adatokat, információkat felhasználva, hamis interjúkat kreálva belevonhatnak minket az értékesítésekbe, a hamis oldalak és álhírek terjesztésébe. A pénzéhség és gátlástalanság ráadásul nemcsak személyis jogokat sért és anyagi károkat okoz, hanem emberek halhatnak bele a hazugságokba.
Hogyan védekezhetünk az álhírek manipuláló, befolyásoló hatása ellen?
Miért és hogyan terjednek az álhírek? Mi a célja az álhírgyártóknak?
Hogyan ismerhetjük fel az álhíreket, a hamis nyereményjátékokat vagy éppen egyéb manipulációs technikákat a közösségi média térben?
Erről beszélgettünk a Karc FM 105,9-en Farkas Beával.
Hallgasd vissza itt az interjút:
Ha pedig a hírhamisításról szóló cikkeink érdekelnek, javasoljuk az alábbi cikkeket:
a deepfake videókról: Azt hitted a sima álhírek rosszak? Akkor készülj fel, mert megérkezett az új generáció!
a politikai befolyásolásról: Hamis Facebook hirdetések irányítják az amerikai elnökválasztást?
a munkavállalói hírhamisításról: Hamis poszt jelent meg egy hamis KFC oldalon...
az influencerek hamisításairól: Hamisítanak az influencerek? A kutatások azt mutatják, hogy sajnos igen!