Így használd a LinkedIn Dashboard-ot elemzésre
Ha aktívan használod a LinkedIn-t, biztosan kíváncsi vagy rá, hogyan is teljesítesz a felületen. Ahogy a legtöbb közösségi média felületen, itt is lehetőséged van elemzéseket használni, hogy nyomon követhesd a teljesítményed. A LinkedIn a munka világának közösségi oldala, így egyértelmű, hogy aki használja, a lehető legtöbbet szeretné kihozni belőle, s minél több lehetőséget kihasználni. Ebben a cikkünkben bemutatjuk, hogyan használhatod a Dashboard-ot elemzésekre a LinkedIn profilodon.
Mi is az a Dashboard?
Minden LinkedIn profilon van egy szekció, „Your Dashboard” címmel. Legjobban talán vezérlőpultnak, vagy irányítópultnak lehetne nevezni magyarul. Ez három részből tevődik össze:
- Kik tekintették meg a profilod
- Hányan tekintették meg bejegyzéseidet
- Hányszor bukkantál fel a keresési eredményeknél
A felületet úgy érheted el, hogy a kezdőlap tetején látható ikonok közül a profilképed alatt, a Me felirat melletti kis nyílra mész, majd a „View profile” szövegre kattintva a profilodon az összefoglaló információkon tovább görgetve láthatod is a „Your Dashboard” nevezetű részt. Ezt csak te láthatod, tehát ezek a statisztikák csak számodra elérhetők.
Kétség sem fér hozzá, hogy láthatónak kell lenni a platformon, ha el szeretnéd érni a kitűzött célokat. Nézzük is meg részletesebben, mire is szolgál ez a három elemzési pont.
1. Megjelenés a keresési eredmények között
Céljaid eléréséhez elengedhetetlen, hogy profilod minél többször jelenjen meg a keresési találatok között. Ennek nyomonkövetéséhez a harmadik szegmens, a „Search appearances” nyújt segítséget. Ha erre kattintasz, a heti statisztikát fogod látni. Hasznos lehet, ha valahol (egy dokumentumban, jegyzetfüzetben) hétről hétre vezeted az itt megjelenő számokat, mert ez remek visszajelzést nyújthat profilod teljesítményéről.
A konkrét szám alatt, hogy hány keresésnél is jelentél meg, azt is láthatod, hogy hol dolgoznak azok, akiknek a kereséseiben megjelent a profilod. Ez alatt pedig arra vonatkozóan is látsz információt, hogy milyen területeken dolgoznak ezek a személyek.
Ha LinkedIn Prémium fiókod van, akkor egy plusz elemzési lehetőséget is kapsz: láthatod, hogy mik azok a kulcsszavak, amelyekre rákeresve profilod megjelenik az eredmények között.
Miután szemügyre vetted a statisztikákat, érdemes kiértékelni őket:
- A cégek, akiknek a dolgozói által indított keresésekben felbukkansz, passzolnak az elképzeléseidhez? Szívesen dolgoznál együtt ezekkel a vállalatokkal?
- A keresők munkaköre megegyezik, vagy hasonló azokhoz az emberekéhez, akikkel kapcsolatban állsz?
- Ha egy meglévő ügyfél felbukkan a listában, érdemes kapcsolatba lépned vele? Van személyes kontaktod az adott céggel?
Ezeket kielemezve új üzleti lehetőségek nyílhatnak meg számodra. Akár készíthetsz listát is azokról a vállalatokról és személyekről, akikkel szívesen kapcsolatba lépnél, vagy akikkel együtt dolgoznál.
Amennyiben prémium fiókot használsz, azt is megvizsgálhatod, hogy a kulcsszavak, amelyek keresésénél megjelensz, kapcsolódnak-e termékedhez, szolgáltatásodhoz? Ha akadnak kifejezések, amelyek nem szerepelnek a listán, de összefüggésbe hozhatók cégeddel, érdemes lehet átgondolni a profil megreformálását.
Ne felejtsük el, hogy az emberek gyakran a korábbi munkáik, pozícióik alapján hozzák létre LinkedIn fiókjukat, így felbukkanhatnak olyan vállalatok, képességek (Skills) és munkakörök keresésekor is, amelyek valójában már nem passzolnak jelenlegi állásukhoz. Ha arra fókuszálva állítod össze oldalad, hogy milyen keresésekben szeretnél megjelenni, akkor könnyebben léphetsz kapcsolatba a potenciális vásárlóiddal és vállalkozásod is hatékonyabban tud növekedni.
Ezzel az első lépést már ismered is: hogy látható és megtalálható legyél LinkedIn-en.
2. Kik látogatják a profilod?
Ingyenes fiókkal az itt elemezhető adatokhoz való hozzáférés sajnos korlátozott, csak prémium felhasználóként válik láthatóvá mind. Továbbá a többi LinkedIn-használó biztonsági beállításain múlik, hogy láthatod-e őket a látogatók listáján, s ez nem függ attól, hogy ingyenes vagy prémium fiókot használ-e az illető.
Prémium felhasználóként ha a „Who viewed your profile” részre kattintasz egy grafikont láthatsz, ami 90 napra lebontva mutatja, hogy hány látogatója volt oldaladnak, illetve egy százalékos értéket az előző hét forgalmához képest viszonyítva. Itt érdemes lehet tanulmányozni, hogy a látogatási trendek összefüggésben vannak-e valamilyen módon a Te aktivitásoddal a platformon. Vannak esetleg kiugró értékek azokban az időszakokban, amikor aktívabb voltál, például bejegyzést tettél közzé vagy kommenteltél mások posztjaihoz? Ennél mélyebb kutatást is végezhetsz akár, ha szükséges. Utánanézhetsz például, hogy a látogatóid között akadnak-e jelenlegi ügyfelek, esetleg potenciális vásárlók, akikkel érdemes lehet felvenni a kapcsolatot.
Az, hogy a megfelelő emberek látogassák a profilod éppen annyira fontos, mint a látogatók száma. Ha azt veszed észre, hogy bár sokan érdeklődnek oldalad iránt, de ezek a személyek nem a Te célközönségedbe tartoznak, érdemes lehet átgondolni a profil átalakítását.
Fontos kiemelni, hogy ez a részletes statisztika csak a prémium felhasználóknak elérhető, ingyenes fiókkal csupán annyi betekintést enged a platform, hogy az adott illetők hol és milyen pozícióban dolgoznak és hogyan találtak rád, s ezt is csak az öt legutóbbi látogató esetében – a teljes lista és a részletes grafikon sajnos itt nem áll rendelkezésre.
3. Bejegyzések és cikkek elemzése
Ha tartalmakat is megosztasz a felületen, ez a pont is hasznodra válhat. A Dashboard erre vonatkozóan is tartalmaz elemzéseket: láthatod, hogyan teljesítenek posztjaid, cikkeid és dokumentumaid, amelyeket közzé teszel.
A harmadik szegmensre (Article views) kattintva azoknak a tartalmaknak az adatait láthatod, amelyet legalább tízen megtekintettek. Ezek az információk bejegyzések esetében a közzétételtől számított hatvan napig elérhetők, s itt az van megtekintésként mérve, ha valaki a LinkedIn hírfolyamon keresztül látja a tartalmad. Cikkek esetében ez egy kétéves időtartam, s megtekintésként az van mérve, ha valaki rákattintott és megnyitotta a tartalmat. Itt a saját kattintásaid is beletartoznak a statisztikába. Egy videó akkor lesz megtekintettként mérve, ha azt legalább 3 másodpercig nézik a hírfolyamban vagy rákattintanak.
A tartalmak esetében is látható információ a megtekintők munkahelyéről, pozíciójáról és városáról. Továbbá itt is igaz az, hogyha az elemzések arra világítanak rá, hogy a posztjaidra nem a célközönséged reagál, érdemes lehet más irányba nyitni a megosztott tartalmak terén.
A világ legnagyobb üzleti hálózataként, több, mint 673 millió felhasználóval (2020. januári adat), több, mint 200 országban a LinkedIn tökéletes hely az üzleti életben aktívak számára, hogy kapcsolatokat teremtsenek és ápoljanak. A Dashboard-felület hasznos információkkal szolgálhat oldaladdal és aktivitásoddal kapcsolatban, így folyamatosan fejlesztheted üzleti profilodat. Ha aktív maradsz a platformon és a megfelelő tartalmakat teszed közzé, könnyebben találhatnak meg potenciális ügyfeleid és partnereid.
Te használod már a LinkedIn-t?
Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-analyze-linkedin-profile-using-linkedin-dashboard/